SEG 2025

Ekstraklasa S.A. rozszerza zasięg zagranicznych transmisji rozgrywek ligi. Na sezony od 2021/22 do 2024/25 zostały już podpisane umowy obejmujące 23 kraje, w tym z Viasat Sport East dot. Rosji i 11 innych krajów. Ruszyła również nowa odsłona ligowej platformy OTT – Ekstraklasa.TV.

Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA

Cały czas pracujemy nad tym, by zwiększać dostępność naszych rozgrywek w stacjach telewizyjnych za granicą. Zapewnia to utrzymanie więzi z polskimi kibicami za granicą, ale także coraz szerszą promocję naszej ligi. Kontrakty te przekładają się też na nasze przychody, a w konsekwencji na wypłaty dla klubów. Naszą silną stroną, ułatwiającą negocjacje z partnerami, jest fakt, że poprzez własną spółkę producencką, Ekstraklasa Live Park, sami wytwarzamy sygnał z naszych meczów. Robimy to w najwyższej światowej jakości zarówno pod względem technologicznym, jak i sposobu pokazywania sportowego widowiska. Dysponujemy też pełnym zapleczem technologicznym, umożliwiającym natychmiastowe udostepnienie transmisji w dowolnym kraju. Mamy bowiem gotowy produkt i bezpośrednio po podpisaniu kontraktu możemy go wdrożyć. – komentuje Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A.

Kanał Viasat Sport dostarcza widzom wysokiej jakości wydarzenia sportowe i wciąż pozyskuje nowych partnerów biznesowych. Cieszymy się, że będziemy mieć możliwość transmisji unikalnych rozgrywek PKO Bank Polski Ekstraklasy w Rosji i krajach byłej Wspólnoty Niepodległych Państw. Jesteśmy przekonani, że polskie rozgrywki klubowe zostaną przyjęte z entuzjazmem przez widownię Viasat Sport. – dodaje prezes zarządu Viasat, Aleksey Kroll.

 

Transmisje meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy na terenie Rosji, Ukrainy, Białorusi, Armenii, Azerbejdżanu, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Mołdawii, Tadżykistanu, Turkmenistanu oraz Uzbekistanu będą prowadzone w sezonach 2021/22 oraz 2022/23 przez kanał Viasat Sport East. Pokaże on po 68 meczów w każdym z sezonów w telewizji płatnej oraz poprzez równoległą transmisję w internecie. Poszczególne spotkania będzie można też obejrzeć w ramach usługi catch-up-tv przez 72 godziny po transmisji. W Rosji Viasat Sport East posiada również prawa do pokazywania popularnych w tym regionie dyscyplin sportowych, w tym National Football League, Major League Baseball, amerykańskich wyścigów Indycar Series, szwedzkiego hokeja oraz wielu innych.

Po 50 meczów PKO Bank Polski Ekstraklasy w sezonach 2021/22 – 2024/25 będzie transmitować w Niemczech, Austrii i Szwajcarii telewizja Sportdigital i serwis Onefootball. W siedmiu krajach bałkańskich wszystkie mecze będzie można obejrzeć na antenie telewizji Arena Sport w Serbii, Chorwacji, Słowenii, Bośni i Hercegowinie, Północnej Macedonii, Czarnogórze i Kosowie. Od 2021/22 do 2024/25 w Izraelu transmisje poprowadzą kanały sportowe telewizji Charlton.

To jeszcze nie koniec kontraktów międzynarodowych na ten sezon – pracujemy bowiem nad kolejną ważną umową, która znacząco podbije obecne statystyki. Już teraz przygotowujemy się także do kolejnego procesu sprzedaży praw mediowych na krajowym rynku, który rozpocznie się już we wrześniu – zapowiada prezes Animucki.

W ramach rozwoju procesu sprzedaży praw do transmisji międzynarodowych Ekstraklasa przystąpiła także do projektu centralizacji praw organizowanego przez grupę strategiczną działającą w ramach organizacji European Leagues. Wspólna oferta, aktualnie proponowana różnym partnerom zagranicznym, obejmuje kontent z ośmiu lig, w tym także szwajcarskiej Credit Suisse Super League, norweskiej Eliteserien, duńskiej Superligaen, irlandzkiej Danske Bank Premiership, słowackiej Fortuna Ligi, łotewskiej Optibet Virsligi, islandzkiej Premier League, ligi Kazachstanu wraz z rozgrywkami pucharowymi i SuperPucharem B. Zakończenie procesu sprzedaży planowane jest w sierpniu br.

Od sezonu 2021/22 Ekstraklasa wdraża także nową wersję ligowego serwisu OTT – Ekstraklasa.TV, poprzez którą można oglądać mecze PKO Bank Polski Ekstraklasy live w systemie abonamentowym lub pay per view w krajach nieobjętych wyłącznymi umowami licencyjnymi (aktualnie Polska i kraje bałkańskie). W związku z wprowadzanymi zmianami, w pierwszym etapie mecze będzie można oglądać przez tę platformę wyłącznie w krajach w Unii Europejskiej. Do czasu kolejnego wdrożenia widzowie poza Unią obejrzą skróty meczowe i krótkie formy wideo.

W sezonie 2021/22 Ekstraklasa po raz pierwszy od 23 lat będzie prowadzić rozgrywki z udziałem 18 drużyn. Ligowa spółka zaplanowała też na ten sezon najwyższy w historii budżet o wartości minimum 230 mln zł, jednak zarząd Ekstraklasy pracuje nad tym, by kwota ta była jeszcze wyższa. Oznacza to, że może to być rekordowy rok także pod względem wypłat dla klubów. Już przed sezonem ligowa spółka potwierdziła przedłużenie umów z najważniejszymi partnerami biznesowymi – sponsorem tytularnym PKO Bankiem Polskim, partnerem głównym Totalizatorem Sportowym oraz markami Stihl i Aztorin. Źródłem dodatkowych wpływów do ligowej kasy są też umowy na transmisje międzynarodowe.

Bardzo liczymy, że rozpoczynający się sezon zapewni nam większą stabilizację w kontekście pandemii. Mamy już w klubach wiele zaszczepionych osób i na tym etapie Zespół Medyczny PZPN nie rekomenduje przekładania meczów. Oczywiście wciąż utrzymujemy stały nadzór i monitoring zdrowa zawodników i sztabów szkoleniowych, a także strefowość i część ograniczeń na stronach. Nasze obawy o integralność rozgrywek są jednak znacznie mniejsze niż choćby w poprzednim sezonie. Mamy już też wypracowane procedury, które sprawdziły się w niezwykle trudnych warunkach, więc na starcie rozgrywek optymistycznie patrzymy w przyszłość – dodaje Animucki.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments