HoppyGo, platforma otwartego wynajmu aut w formule peer-to-peer, swój debiut na polskim rynku ogłosiła w połowie marca br. Do dziś w HoppyGo zarejestrowało się ponad 8 000 użytkowników w Polsce, którzy wypożyczonymi samochodami przejechali już łącznie przeszło 47 000 kilometrów. Aktywni są także właściciele aut, którzy na platformie wynajmują i dzięki temu monetyzują swoje pojazdy. Średni zarobek per wynajem w ciągu ostatnich trzech miesięcy wyniósł 420 zł.
Wraz z rozpoczęciem sezonu wakacyjnego znacząco wzrasta liczba osób zainteresowanych wynajmem aut. Tylko w czerwcu użytkownicy HoppyGo przejechali dwa razy tyle kilometrów co w kwietniu czy w maju tego roku. Co więcej, już ponad 30% rezerwacji robionych jest z wyprzedzeniem, czyli przynajmniej na kolejny miesiąc.
Polacy coraz chętniej wynajmują auta korzystając z naszej platformy. Tylko w czerwcu zanotowaliśmy 3-krotny wzrost zapytań o wynajem w porównaniu do poprzednich miesięcy. Cieszą nas też statystyki dotyczące powracających klientów, dotąd już 13% z nich skorzystało z platformy więcej niż jeden raz, co oznacza, że usługa spełniła ich oczekiwania. Co więcej, Ci, którzy już znają HoppyGo, polecają je innym – już co trzeci użytkownik skorzystał ze zniżki na przejazd otrzymanej dzięki systemowi poleceń. Te wyniki bardzo nas cieszą, chociaż jestem przekonany, że okres letni będzie dla nas przełomowy. Plany mamy ambitne, a to dopiero początek naszej działalności w Polsce – komentuje Piotr Boguszewski, Country Manager, HoppyGo Polska.
To, że platforma spełnia oczekiwania korzystających, widać także w systemie ocen użytkowników w aplikacji HoppyGo! Po zakończonym wynajmie wypożyczający ocenia auto i właściciela, a właściciel auta ocenia wypożyczającego. Dzięki temu wokół platformy buduje się zaufana społeczność jej użytkowników.
Pierwszy kontakt z HoppyGo miał miejsce wiosną, gdy poszukiwałem samochodu na podróż w rodzinne strony. Cenię ideę car sharingu i z całego serca polecam platformę! Stale rosnąca liczba dostępnych pojazdów pozwoli w przyszłości na wypożyczenie samochodu niemalże od sąsiada. Najważniejszą cechą platformy jest jasna informacja o dostępności samochodu, bez konieczności czasochłonnego dzwonienia po wielu wypożyczalniach, co jest uciążliwe w okresie wzmożonej liczby wyjazdów. – mówi Witold Panek, jeden z pierwszych użytkowników HoppyGo.
HoppyGo dobrze oceniają także właściciele aut, którzy dzięki platformie mają możliwość zarabiania na wynajmowaniu samochodu. Najaktywniejsi z nich mieli już po kilkanaście wynajmów każdy, a ich średni zarobek per wynajem wyniósł ponad 420 zł (90 zł więcej vs maj i kwiecień br.).
Wraz z rozpoczęciem sezonu wakacyjnego właściciele aut korzystając z HoppyGo zarobili już łącznie ok. 3 razy więcej niż w kwietniu czy maju tego roku. Najaktywniejszy z nich ma na swoim koncie łącznie już kilkanaście wynajmów i przychód w wysokości ponad 8 000 zł. Mam nadzieję, że to dobra informacja, która zachęci szczególnie tych, których auta najczęściej stoją niewykorzystywane. Zarejestrować można prawie każdy samochód mający nie więcej niż 15 lat i do 300 tys. km przebiegu – do czego gorąco zachęcamy. Ważne, by udostępniane modele były sprawne technicznie i zadbane – dzięki temu, mogą z powodzeniem na siebie zarabiać – komentuje Robin Švaříček, CEO HoppyGo.
Użytkownicy platformy w Polsce mają już ponad 600 modeli aut do wyboru, a liczba ta rośnie z każdym dniem. Obecnie najczęściej wypożyczane auta mają średnią cenę wynajmu na poziomie ok. 80 zł za dzień.
Wynajmowanie samochodu przez aplikację HoppyGo jest przede wszystkim proste i kompleksowe. Przejęcie całej obsługi finansowo-księgowo-operacyjnej przez aplikację powoduje, że wynajęcie własnego auta ogranicza się jedynie do wprowadzenia samochodu do systemu, a później jego wydawania i odbierania. Dodatkowym motywatorem do korzystania z HoppyGo jest oferowane ubezpieczenie, które przy wykupie indywidualnym jest po prostu wysokim kosztem własnym — tłumaczy Piotr Blachowski, który udostępnia swoje prywatne auto na platformie.
Dzięki współpracy z jedną z największych marek ubezpieczeniowych w Polsce każdy wynajem jest ubezpieczony. UNIQA zapewnia bowiem ubezpieczenie AC na czas trwania wynajmów oraz wsparcie assistance w podróży. Nie ma też potrzeby podpisywania długich umów, wystarczy potwierdzić wynajem w aplikacji HoppyGo, a polisa automatycznie generuje się na okres jego trwania.
Te trzy miesiące na polskim rynku wyglądają bardzo obiecująco. Przed nami jeszcze długa droga, ale patrząc na to, gdzie obecnie jesteśmy dziś, jestem przekonany, że zmierzamy w dobrym kierunku, a Polacy, podobnie jak Czesi, już przekonują się, że bezpieczne i zyskowne współdzielenie aut jest możliwie i opłacalne. W końcu jesteśmy tego najlepszym przykładem – zainteresowanie Czechów wypożyczeniem auta na lato w HoppyGo wzrosło o 125% vs rok ubiegły – dodaje Švaříček.
HoppyGo w Polsce jest wspierane przez ŠKODA AUTO DigiLab, międzynarodowe centrum innowacji ŠKODA AUTO, której celem jest zdobycie pozycji lidera jako dostawcy rozwiązań mobilnych, koncentrującym się na nowych trendach i platformach cyfrowych, głównie w obszarze Mobility as a Service. Podejmowane przez ŠKODA AUTO DigiLab działania służą zapewnieniu powszechnego dostępu do cyfrowych, zintegrowanych, bezpiecznych produktów i usług związanych z mobilnością oraz promowaniu bardziej ekologicznego i inteligentnego wykorzystania samochodów.