Są obecni w ponad 30 państwach świata, a ich misją jest zrewolucjonizowanie rynku tatuażu. Ten potencjał ponownie doceniły Fundusze KnowledgeHub i Czysta3.VS inwestując w polski startup INKsearch 2,1 miliona zł.
Założyciele platformy zamierzają przeznaczyć pieniądze na ekspansję na rynki zachodnie oraz inwestycję w sztuczną inteligencję. Umowa inwestycyjna została podpisana 7 lipca 2021 roku.
Chcemy, aby zagraniczni artyści poznali możliwości, jakie oferuje INKsearch.co. Digitalizujemy branżę, która obecnie nie ma dedykowanego software’u dla siebie. Jest to ogromny potencjał do zagospodarowania, który chcemy wypełnić. — mówi Mat Łagowski, prezes i współzałożyciel INKsearch.co.
INKsearch to system rezerwacji dla studiów tatuażu i platforma bookingowa łącząca artystów, salony tatuażu i klientów z całego świata. Przez ostatnie 2 lata polski startup mocno zrewolucjonizował tę branżę. W 2020 roku z platformy skorzystało pół miliona użytkowników, a w pierwszej połowie 2021 r. ich liczba wzrosła o 300 tys. Do końca roku współzałożyciele chcą pozyskać do 1,2 mln nowych użytkowników. Od momentu założenia spółki w 2018 roku jest ona wyceniana na 10 mln zł. Inwestycja Funduszy KnowledgeHub i Czysta3.VS pozwoli rozszerzyć działalność firmy o kolejne rynki i wprowadzić zaawansowane technologie: AI oraz dedykowany do zarządzania studiem tatuażu system CRM.
Na przestrzeni lat funkcja tatuażu w kulturze zmieniła się diametralnie. Kiedyś była to forma sztuki popularna wśród określonych kręgów, dziś jest to forma autoekspresji ciesząca się powszechną aprobatą społeczną. Powyższe zmiany wyraźnie wpłynęły również na biznes, bo rosnący popyt sprzyja wdrażaniu usprawnień na wielu polach. Digitalizacja procesów w studiach tatuażu, gdzie artysta będzie mógł zarządzać działalnością za pośrednictwem jednej platformy, to naturalny kierunek rozwoju. INKsearch jest zatem odpowiedzią na realne potrzeby, dzięki czemu ma niezwykły potencjał wzrostu. — mówi Szymon Janiak, partner zarządzający funduszu Czysta3.VC.
Rewolucja w świecie tatuaży
Platforma INKsearch prężnie się rozwija, zyskując miano największej polskiej witryny o charakterze marketplace, odpowiadając na potrzeby klientów, artystów oraz właścicieli salonów tatuażu. Założyciele INKsearch jako pierwsi w Europie wprowadzili wirtualną konsultację online w tej branży. Obecnie trwają intensywne prace nad wdrożeniem systemu CRM dedykowanego studiom tatuażu, który ułatwi ich właścicielom i menadżerom zarządzanie tymi lokalami.
Nowoczesne rozwiązanie powstaje w oparciu o sugestie i doświadczenia osób pracujących w branży tatuatorskiej. Przeznaczone jest wyłącznie dla jej przedstawicieli, a nie całego sektora branży beauty. — dodaje Łagowski.
Premiera nowego produktu została zaplanowana na 15 sierpnia 2021 roku
Polski startup pracuje również nad stworzeniem nowatorskiego narzędzia opartego na sztucznej inteligencji Al, które będzie z jeszcze większą skutecznością selekcjonować i dobierać projekty tatuaży, dopasowując je do potrzeb klienta na podstawie m. in. zdjęć przeglądanych przez niego wcześniej inspiracji i projektów.
Większość użytkowników trafia na naszą platformę, szukając inspiracji. Takie osoby nie znają się na technikach i stylach, więc liczą na profesjonalne doradztwo. Dlatego pracujemy nad wdrożeniem sztucznej inteligencji do wyszukiwarki INKsearch. Visual AI, w oparciu o zdjęcia tatuaży, jakie już posiadamy w bazie, będzie rozpoznawała styl, motyw oraz umiejscowienie wzoru, dostarczając użytkownikom wyniki sprofilowane pod kątem ich preferencji, których nie potrafiliby w tak dokładny sposób opisać swojemu tatuatorowi. — tłumaczy Sławomir Chojnicki, CTO INKsearch.co.