epoint

Nissan Motor Co., Ltd. uruchomił innowacyjny program skoncentrowany na badaniu funkcji mózgu i badaniach anatomicznych oraz treningu i rozwoju swoich kierowców w Formule E – Sebastiena Buemiego i Olivera Rowlanda.

Program o nazwie „Nissan Brain to Performance” (Nissan: od mózgu do osiągów) wykorzystuje zaawansowane obrazowanie mózgu i narzędzia analityczne w celu określenia, co decyduje o dobrych wynikach zawodowych kierowców. Celem programu jest stworzenie skrojonych na miarę i zoptymalizowanych treningów, aby poprawić funkcje mózgu oraz jego anatomię związaną z prowadzeniem samochodów i wyścigami.

W Nissanie mamy odwagę robić to, czego boją się inni. Za pomocą tego przełomowego programu chcemy zrozumieć funkcje mózgu naszych kierowców wyścigowych lepiej niż do tej pory i przesunąć granice osiągów na torze wyścigowym Formuły E. A gdyby udało nam się pomóc kierowcom osiągać lepsze wyniki dzięki zaawansowanej analizie funkcji mózgu i ich treningu? W Formule E liczy się każda dziesiąta część sekundy, więc jesteśmy niezwykle podekscytowani tym, jak wysoce zaawansowany zespół badawczy w Nissanie może poprawić już i tak wysokie funkcje mózgu Seba i Oliego. – powiedział Tommaso Volpe, dyrektor ds. sportów motorowych grupy Nissan.

Program będzie koordynowany przez dr. Luciana Gheorghego, lidera w dziedzinie analizy i treningu mózgu oraz siły napędowej przyszłościowych badań Nissana nad tym, jak budować lepszą więź między użytkownikami a samochodami Nissana. Obecnym priorytetem programu Nissan Brain to Performance jest poprawa wyników kierowców wyścigowych Nissana w Formule E.

Ludzkie mózgi są niezwykle potężne. Chociaż nie zdajemy sobie z tego sprawy, nasze mózgi w każdej sekundzie wykonują ogromną liczbę operacji, które mają krytyczne znaczenie podczas prowadzenia samochodu. Doskonale przeszkoleni i doświadczeni kierowcy Nissana w Formule E wykonują tę pracę pod ogromną presją i przy bardzo wysokich prędkościach, ciągle starając się osiągnąć lepsze czasy okrążeń. Program Nissana Brain to Performance stara się zrozumieć, co w aktywności elektrycznej mózgu pozwala na osiąganie takich wyników. Następnie chcielibyśmy – w miarę możliwości – pomóc naszym kierowcom uzyskiwać jeszcze lepsze wyniki za pomocą skrojonego na miarę treningu mózgu. Czy w przyszłości nasze zaawansowane badania pozwolą podnieść umiejętność prowadzenia przeciętnego kierowcy oraz pomogą nam przy opracowywaniu samochodów elektrycznych na tradycyjne drogi? Taką mamy właśnie nadzieję. – powiedział Dr Lucian Gheorghe.

Nissan na Consumer Electronics Show w 2018 roku

Pierwszy etap nowego programu będzie obejmował szczegółową analizę i testy funkcji mózgu kierowców wyścigowych Formuły E w porównaniu do grupy kontrolnej „zwykłych” kierowców, którzy nie biorą udziału w wyścigach. Wszyscy kierowcy wykonają szereg zadań na najnowocześniejszych symulatorach jazdy, podczas których będzie monitorowana i rejestrowana aktywność ich mózgów. Na podstawie wyników badań opracowany zostanie skrojony na miarę program treningowy dla kierowców, który będzie obejmował elektryczną stymulację mózgu. Jego celem będzie poprawa wyników kierowców.

Przegląd kluczowego obszaru badań

1. Zrozumienie, czym różnią się funkcje mózgu i anatomia kierowców Nissana w Formule E w porównaniu do przeciętnych kierowców:

• Poprzez określenie spektrum aktywności mózgu kierowców program dostarczy jasnych informacji, które pozwolą zrozumieć wpływ elektrycznej stymulacji mózgu.

2. Poprzez wykorzystanie elektrycznej stymulacji mózgu można polepszyć pracę mózgu zawodowego kierowcy w celu zwiększenia jego osiągów na torze:

• Po poznaniu bieżącej aktywności mózgu zostanie wdrożony skrojony na miarę program trenowania kierowców przy pomocy elektrycznej stymulacji mózgu. Jego wyniki będą monitorowane i raportowane.

3. Czy da się wykorzystać interfejs między mózgiem a komputerem w celu ogólnej poprawy umiejętności prowadzenia i czy jego długoterminowym celem może być zwiększenie wiedzy i udoskonalenie przyszłej gamy samochodów elektrycznych Nissana ze szczególnym naciskiem na najwyższy poziom przyjemności z jazdy i skupienia na drodze:

• Stworzenie rekomendacji dotyczących intuicyjnego charakteru opracowywanych w przyszłości samochodów elektrycznych na podstawie lepszego zrozumienia zjawiska bioelektryczności dla dalszej poprawy przyjemności z jazdy.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments