Pizza Hut przy współpracy z PayU, liderem płatności internetowych w Polsce, wprowadza nowy, bezkontaktowy sposób obsługi klienta restauracji. W lokalach Pizza Hut można już skorzystać z usługi „Zamów online do stolika”, umożliwiającej złożenie zamówienia oraz dokonanie płatności bez potrzeby oczekiwania na kelnera. Polska jest pierwszym krajem, w którym wdrożono rozwiązanie.
Klienci Pizza Hut w restauracjach w całej Polsce mogą złożyć i opłacić zamówienie na miejscu w wygodny i szybki sposób w swoim telefonie, nie czekając na kelnera. Usługa „Zamów online do stolika” działa w ramach aplikacji mobilnej „Pizza Hut” oraz za pośrednictwem strony www.
Aby skorzystać z nowego sposobu obsługi, klient posiadający zainstalowaną w telefonie aplikację „Pizza Hut” wybiera w niej restaurację, w której się znajduje, wskazuje pozycje w menu, które chce zamówić, liczbę osób oraz numer stolika, a na koniec potwierdza zamówienie i dokonuje płatności poprzez system PayU. PayU udostępnia pełen wachlarz metod płatności, w tym karty płatnicze, szybkie przelewy realizowane online, BLIKa oraz portfele cyfrowe GPay i Apple Pay.
Nowa usługa działa także dla osób, które nie posiadają aplikacji mobilnej „Pizza Hut”. W takiej sytuacji wystarczy, że zeskanują kod QR znajdujący się na stoliku, dzięki czemu zostaną przeniesieni na stronę internetową restauracji, w której się znajdują i tam przejdą dokładnie taki sam proces, jak opisany powyżej.
Ostatni rok był dla całej branży gastronomicznej czasem pełnym wyzwań i wprowadzania nowych rozwiązań. Aby umożliwić naszym klientom jeszcze szybszą i bezpieczną formę zamawiania, wdrożyliśmy funkcjonalność zapewniającą mobilną i bezkontaktową realizację transakcji – po dokonaniu zamówienia i płatności online, kelner przynosi jedzenie do stolika. Wdrożenie usługi rozpoczęliśmy w Polsce, jednak nie wykluczamy rozszerzenia jej na inne kraje Europy Środkowo-Wschodniej. – mówi Aleksandra Chojnacka, Digital Manager w Pizza Hut.
W czasach ciągle dynamicznie zmieniającej się sytuacji epidemiologicznej i zaleceń dystansu społecznego, rozwiązania dające możliwość zrobienia zakupów czy też spędzenia czasu w restauracji z ograniczonym do minimum kontaktem z obsługą stają się nie tyle „ciekawostką” dla konsumentów, co oczekiwanym podejściem. Dzięki współpracy Pizza Hut i PayU powstała usługa, która wykorzystując zalety płatności mobilnych, łączy bezpieczeństwo z szybkością i wygodą. W społeczeństwie o wciąż rosnących umiejętnościach cyfrowych tego typu funkcjonalności będą odgrywały coraz ważniejszą rolę w budowaniu pozytywnego doświadczenia klienta. – dodaje Agnieszka Ostrowska, Marketing Manager w PayU.
Klienci Pizza Hut, którzy zdecydują się skorzystać z usługi „Zamów online do stolika”, podczas płatności smartfonem mogą użyć specjalnego kodu: KLIKNIJ20%, dzięki któremu otrzymają 20% rabatu od całego zamówienia. Aplikacja Pizza Hut dostępna jest na systemy Android, iOS i Huawei.
Rynek e-commerce w Polsce staje się coraz bardziej nasycony. Obecnie na 1 tys. mieszkańców przypada średnio 1 sklep internetowy, podczas gdy trzy lata temu było to 0,5 sklepu. Pomimo szybko rosnącej konkurencji, wciąż jednak jest na nim miejsce dla nowych sprzedawców, którzy mogą zawalczyć o swój kawałek tortu wartego według szacunków 100 mld złotych.