epoint

Hiszpańskie marki przedstawiły dane po pierwszym roku działalności autorskiej platformy online w Polsce. W pierwszym półroczu 2021 roku Wirtualny Salon SEAT-a odnotował niemal czterokrotny wzrost zamówień w porównaniu do siedmiu miesięcy działalności w poprzednim roku. Serwis pozwolił również na określenie najpopularniejszych modeli wśród polskich klientów w kanale online. Z kolei CUPRA w czerwcu br. zarejestrowała niemal dwukrotnie więcej zapytań sprzedażowych niż w grudniu 2020 roku.

W 2020 roku SEAT uruchomił w Polsce dwie innowacyjne platformy umożliwiające cyfrową interakcję z marką. Wirtualny Salon zaprezentowany w czerwcu 2020 roku to połączenie showroomu z miejscem e-spotkań poświęconych najnowszym modelom marki. Jest to platforma zarządzana przez polskiego importera i całkowicie niezależna od sieci dealerskiej. Konsultanci salonu tworzą indywidualnie z Klientem konfigurację wybranego modelu, demonstrując auto oraz odpowiadając w czasie rzeczywistym na pytania. Klient realizuje zamówienie u najbliższego – bądź preferowanego – dealera.

Importer SEAT w połowie zeszłego roku udostępnił również serwis Sales Online, dostępny pod adresem sklep.SEAT.pl, agregujący w czasie rzeczywistym samochody oferowane we wszystkich salonach marki na terenie Polski. Narzędzie pozwala na zaawansowane wyszukiwanie dostępnych pojazdów z uwzględnieniem m.in. preferowanego typu nadwozia, parametrów silnika czy wyposażenia. Z kolei pod sam koniec ubiegłego roku polski Wirtualny Salon uruchomiła druga hiszpańska marka – CUPRA.

Prace nad cyfryzacją naszej oferty trwały już od pewnego czasu, dlatego gdy w zeszłym roku wszyscy stanęliśmy przed potrzebą izolacji społecznej, mogliśmy szybko dostosować się do nowych oczekiwań klientów. Po roku działalności Wirtualnych Salonów i Sales Online możemy spokojnie stwierdzić, że kontakt online z marką nie jest chwilową modą czy koniecznością, lecz stałym zjawiskiem, które będzie się rozwijać. Zależy nam, by marki SEAT i CUPRA nadal wyznaczały w tej dziedzinie najwyższe standardy w Polsce.– mówi Jakub Góralczyk, PR Manager CUPRA i SEAT Polska.

Popularność online rośnie

Jedną z głównych zmiennych, które pozwalają marce zmierzyć zainteresowanie ofertą online, jest liczba zamówień złożonych za pośrednictwem serwisu. W tej kwestii Wirtualne Salony obu hiszpańskich marek odnotowały wspólnie niemal czterokrotny wzrost, porównując liczbę zamówień złożonych między czerwcem a grudniem 2020 roku do pierwszego półrocza bieżącego roku. Zarazem CUPRA, jak i SEAT szczególnie zaciekawiły polskich klientów z początkiem wiosny – w kwietniu aż jedna czwarta kontatków sprzedażowych CUPRY i ponad jedna piąta kontaktów sprzedażowych SEAT-a zakończyły się złożeniem zamówienia.

Już od samego początku działalności platform SEAT-a i CUPRY klienci, którzy się z nami kontaktują, wiedzieli, jakiego samochodu poszukują i jakie dodatkowe informacje są im niezbędne do podjęcia decyzji zakupowej. Naszym priorytetem na kolejne miesiące stało się zatem usprawnienie całego procesu decyzyjnego i wypracowanie takich standardów, by klient otrzymał jak najsprawniej jak najbardziej wyczerpujące informacje. – zaznacza Góralczyk.

Bestsellery online

Jak zdradza SEAT, największym zainteresowaniem polskich klientów online cieszą się dwa modele SUV-ów – Arona i Ateca – oraz kultowy Leon. Sumarycznie zapytania o te pojazdy stanowiły połowę wszystkich połączeń klienckich. Rozmówcy najchętniej decydowali się na zamówienie Ateki, która stanowi niemal 30% wszystkich aut zamówionych przez platformę online SEAT-a. W przypadku marki CUPRA bezkonkurencyjny okazuje się crossover Formentor – od początku 2021 roku aż 90% klientów decydujących się na zakup samochodu tej marki, stawiało na ten model.

Spotkania dla wszystkich

Od początku działalności Wirtualne Salony zapewniają ogólnodostępne i darmowe wideokonferencje przeznaczone dla osób zainteresowanych hiszpańską marką. Podczas e-spotkań eksperci przybliżają m.in. nowe technologie, innowacje i najpopularniejsze modele SEAT-a i CUPRY. W samym 2020 roku eksperci Wirtualnych Salonów przeprowadzili ponad 500 prezentacji, podczas których otrzymali ponad 440 pytań. Format pozostaje popularny również w bieżącym roku – każda z 3-4 prezentacji, które są przedstawiane w ciągu jednego dnia, gromadzi średnio widownię około 40 osób.

– Według prowadzonych przez nas badań wszystkie osoby, które kontaktowały się z ekspertami Wirtualnych Salonów, są zadowolone z obsługi – stwierdza Jakub Góralczyk. – Wspominają o tym, że poleciliby nasze usługi innym, bo zapewniamy wsparcie na każdym etapie zakupu auta, zrozumiałą ofertę oraz kompleksowe informacje. Motywuje to nas jeszcze bardziej do rozwijania kolejnych cyfrowych rozwiązań, które ułatwią podjęcie ważnej decyzji, jaką jest wybór nowego samochodu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments