Blisko 52% użytkowników TikToka wskazało aplikację jako miejsce do zabawy, odpoczynku i relaksu. W czym tkwi jej fenomen i jak zmieniła się społeczność tej platformy? Jaki procent stanowią starsi użytkownicy?
Utarło się przekonanie, że TikTok to aplikacja, po którą sięgają dzieci i młodzież, ale czy na pewno? Już od jakiegoś czasu TikTok plasuje się w gronie najczęściej pobieranych aplikacji. Według raportu Gemius ponad 8 milionów Polaków miało styczność z tym medium. Nie powinno to dziwić, ponieważ w ostatnich miesiącach na platformie zarejestrowała się spora liczba starszych użytkowników spoza tzw. generacji Z (osoby urodzone w latach 1996 – 2012) i Alpha (osoby urodzone po 2012 roku).
Ostatnie miesiące wyraźnie wskazują, że na TikToku każdy może znaleźć swoje miejsce. Tylko w porównaniu do poprzedniego roku grono użytkowników powiększyło się o 58%, to pokazuje, o jak wysokiej skali popularności mówimy. Po aplikację sięgają coraz częściej dorośli, stąd też nasza ciekawość, aby sprawdzić, w jaki sposób różne pokolenia korzystają z tej platformy. W tej edycji raportu odpowiadamy m.in. jaki procent starszych użytkowników aktywnie tworzy własne treści w porównaniu do młodszych, czy ile średnio czasu spędzają w aplikacji – mówi Magdalena Wysocka odpowiedzialna za raport po stronie GetHero.
Łatwość, z jaką obsługuje się aplikację, sprawia, że twórcą na TikToku może być każdy, a za sprawą algorytmów można osiągnąć nawet milionowe zasięgi. Nie zaskakuje więc, że po aplikacje sięgają coraz chętniej największe marki światowe, takie jak Zalando czy Red Bull. Niezależny raport TikToka, przygotowany przez agencję GetHero we współpracy z Uniwersytetem SPWS, nie tylko przybliża zachowania statystycznych użytkowników aplikacji, ale wskazuje, jakie są możliwości marketingowe.