Placeme to firma o polsko-portugalskich korzeniach, specjalizująca się w usługach typu location intelligence. Dostarcza informacji o zachowaniach konsumentów w świecie offline na podstawie danych z milionów urządzeń mobilnych. Od połowy lipca 2021 roku spółka zmienia nazwę na dataplace.ai. Sama marka placeme nie znika – staje się jednym z produktów oferowanych przez grupę dataplace.ai.
Nowa nazwa – dataplace.ai – nawiązuje do technologi używanej przez firmę – AI – Artificial Intelligence (sztuczna inteligencja), machine learningu (uczenia maszynowego) oraz danych geoprzestrzennych (data), które firma pozyskuje dzięki systemowi Informacji Geograficznej (GIS) oraz Business Intelligence. Wykorzystanie tych rozwiązań w obszarze location intelligence pozwoliło stworzyć gamę produktów z globalnym potencjałem.
Dane to element biznesu o fundamentalnym znaczeniu. My je zbieramy, przetwarzamy i analizujemy na potrzeby naszych klientów. Stosowana przez nas technologia wspomaga firmy w codziennych decyzjach związanych z rozwojem biznesu w świecie offline. Dzięki niej mogą lepiej rozumieć zachowania klientów, a tym samym optymalizować swoje strategie i zwiększać efektywność działań – mówi Hubert Guzera, CEO i współzałożyciel dataplace.ai.
Z analityki biznesu w świecie offline korzysta coraz więcej liderów branży retail, FMCG, mediów czy usług. Analiza danych geolokalizacyjnych jest niezbędna również do oceny potencjału rozwojowego coraz bardziej popularnych w ostatnim czasie automatów paczkowych czy sklepów typu dark stores. Z rozwiązań firmy korzystają już takie marki, jak Carrefour, P&G, Coca-Cola czy PKO BP. Technologia jest już dostępna w Niemczech i Francji a dataplace.ai planuje ekspansję na kolejne rynki, by wypracować tytuł lidera w obszarze analityki offline.
Zainteresowanie naszą technologią zarówno wśród międzynarodowych inwestorów jak i na konferencjach technologicznych daje się zauważyć od samego początku. Naturalną wydaje się więc decyzja o wyjściu z ofertą poza Polskę i budowaniu pozycji lidera w tym obszarze. — mówi Tomasz Władziński, CMO i współzałożyciel dataplace.ai
Dzięki rebrandingowi firma w pełniejszy sposób będzie mogła komunikować wartości poszczególnych produktów. Gama rozwiązań dedykowanych dla strategicznych obszarów działania firm — przedstawicieli działów ekspansji, marketingu, sprzedaży, centrali i działów analitycznych — powstała, aby bardziej kompleksowo odpowiadać na potrzeby biznesów prowadzonych w świecie rzeczywistym.
Potrzeby naszych dotychczasowych klientów pomogły nam stworzyć elastyczny zestaw usług. Rebranding jest naturalnym krokiem po przebudowie naszego portfolio usług. Obecnie każda z marek adresuje konkretne potrzeby biznesowe — wyjaśnia Guzera.
Dataplace.ai – Offline Analytics Company — analizuje dane z milionów urządzeń mobilnych oraz sposób interakcji ludzi w przestrzeni. Dostarcza informacji o konkretnych lokalizacjach, ich rentowności, pozwala monitorować rynek i trendy konsumenckie, tworzyć i weryfikować różne scenariusze rozwoju — np. dla sieci handlowych, retail, FMCG, sektora usługowego i gastronomii. Narzędzia wspomagają także klientów w analizie efektywności kampanii outdoorowych, budowie strategii marketingowej czy planowaniu ekspansji.