Wraz z rozwojem nauki, zwiększają się także możliwości i oferty producentów suplementów diety, które pomagają w skutecznym dbaniu o zdrowie. Jednocześnie wzrasta też świadomość konsumentów — coraz częściej zwracamy uwagę na skład, zaawansowanie technologiczne oraz możliwość personalizacji. Trendy te determinują kierunek, w którym zmierza rynek suplementacji i coraz bardziej zbliżają go do świata nauki i innowacyjnych rozwiązań, bazujących na unikatowości.
Indywidualne podejście, dostosowane do poszczególnych potrzeb coraz częściej jest włączane w naszą codzienność. Cenimy możliwość personalizowania różnych usług i produktów, by jak najlepiej dostosować je do naszych indywidualnych celów. Wiemy też, jak dużą rolę w spełnianiu naszych oczekiwań odgrywają inteligentne algorytmy i technologia, która rozwija się każdego dnia. Nic więc dziwnego, że skoro współcześni konsumenci chętnie decydują się na indywidualne treningi, plany żywieniowe, programy do słuchania muzyki, czy oglądania filmów, analogicznie postąpią, gdy będą musieli dobrać suplementację. Wybiorą taką, której unikatowy skład powstał właśnie w oparciu o zaawansowaną technologię, naukę i algorytmizacje.
Rosnąca świadomość społeczna oraz coraz silniejsze trendy związane ze zdrowym stylem życia powodują, że Polacy z każdym rokiem chętniej sięgają po suplementy. Globalny rynek suplementów wyceniany jest już na 140 miliardów dolarów, a zdaniem ekspertów do roku 2027 roku wartość ta może wzrosnąć nawet do 230 miliardów dolarów. Konkurencja jest więc duża, a firmy poszukują nowych, innowacyjnych, opartych o zaawansowaną technologię i inteligentne algorytmy rozwiązań, które pozwalają na możliwie jak najbardziej indywidualne podejście do potrzeb każdego organizmu. Personalizacja i cyfryzacja produktów w połączeniu z głębokimi danymi diagnostycznymi to czynniki coraz silniej kształtujące współczesny rynek suplementów.
Medycyna spersonalizowana polega na szukaniu różnic pomiędzy pacjentami, które wpływają na skuteczność stosowanej terapii. Te różnice, nie tylko w budowie naszego DNA, ale także w stylu życia, diecie i nawykach, wpływają na nasz metabolizm, a co za tym idzie – na przyswajalność leków i wspierających zdrowie suplementów diety. Medycyna już kilkadziesiąt lat temu zwróciła się w kierunku personalizacji, najwyższa pora by otworzyli się na nią także producenci suplementów diety.– mówi dr hab. inż. Adam Kuzdraliński, biotechnolog, naukowiec i dyrektor działu naukowego marki Sundose.
Unikatowy produkt powstaje dzięki specjalnemu algorytmowi uwzględniającemu wywiad o stanie zdrowia lub badania krwi. Dzięki tej optymalizacji dobierane zostają odpowiednie substancje oraz ich dawki. Każdy skład jest dopasowany do indywidualnego stylu życia i potrzeb zdrowotnych, ponieważ inteligentny algorytm analizuje wszystkie wyniki, by na ich podstawie opracować najlepszy skład.
Uważam, że suplementy diety powinny coraz bliżej związywać się ze światem nauki i wykorzystywać aktualną wiedzę na temat żywienia i możliwości technologii. Dzieje się tak, gdy produkt powstaje na podstawie zaawansowanych algorytmów, które uwzględniają jak największą liczbę czynników i danych. Moim zdaniem indywidualne dopasowanie suplementacji, możliwe dzięki wykorzystaniu technologii i specjalnych algorytmów, musi wkrótce stać się tak samo oczywistym rozwiązaniem, co personalizowane diety, treningi, czy terapie. – dodaje Kuzdraliński.
Jak wynika z raportu „Personalizacja kluczem do sukcesu. Sundose 2020”*, aż 42% badanych uważa, że suplement diety powinien działać kompleksowo i uzupełniać różne niedobory. Niektóre składniki mineralne i witaminy mogą wchodzić w niepożądane interakcje z przyjmowanymi lekami lub innymi stosowanymi suplementami. Na skuteczność mogą znacząco wpływać także codzienne nawyki, stan zdrowia oraz sposób odżywiania. Dlatego indywidualnie przygotowana personalizacja, w połączeniu z systematycznością, jest w stanie uwzględnić wszystkie te kwestie, a tym samym — dać satysfakcjonujące efekty.
Nie ma dwóch takich samych organizmów, a co za tym idzie — dwóch takich samych zestawów potrzeb. Dlatego, by skutecznie je zaspokoić, najbardziej skuteczna okazuje się suplementacja o indywidualnym charakterze, bazująca na unikalnej formule. Nasz produkt powstaje dzięki zastrzeżonemu mechanizmowi personalizacji, dostosowującemu idealną kombinację składników odżywczych dla każdego klienta w oparciu o najnowsze badania żywieniowe. Gotowy suplement zamknięty jest w dziennej saszetce, zawierającej unikalną mieszankę składników odżywczych z naszej oferty ponad 40 witamin, składników mineralnych, nienasyconych kwasów tłuszczowych, probiotyków i adaptogenów. Jesteśmy w stanie zaoferować miliardy unikalnych produktów końcowych. – mówi Michał Gołkiewicz, współzałożyciel Sundose.
Obok indywidualnego podejścia, drugim niezwykle ważnym czynnikiem, który wpływa na skuteczność przyjmowanych suplementów, jest systematyczność. Możliwość zakupów suplementów przez Internet, w modelu subskrypcyjnym z dostawą pod drzwi zdecydowanie ułatwia regularne i ciągłe przyjmowanie produktów. To także znaczna oszczędność czasu i wygoda.
Marka Sundose jest świadoma tego, jak istotne jest wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom klientów i podążanie za trendami. Wiele osób stosuje suplementację w konkretnym celu, a taki może być uzyskany wyłącznie dzięki indywidualnemu i odpowiedniemu dobraniu substancji oraz zachowaniu regularności. Dopasowanie substancji do potrzeb klienta i skumulowanie wiedzy eksperckiej w algorytmach, które w sposób automatyczny dobiorą skład, jest rozwiązaniem przyszłości. Personalizacja, przejrzysty skład, zdrowy styl życia oraz usługi oferowane w e-commerce coraz mocniej wkraczają w naszą codzienność, stając się integralną częścią naszego życia.