Martin Sun od 1 września obejmie stanowisko dyrektora zarządzającego Huawei CBG Polska, jednej z trzech grup biznesowych Huawei, zajmującej się szerokim portfolio elektroniki użytkowej, między innymi smartfonami, laptopami, tabletami czy urządzeniami wearables.
Martin Sun jest związany z firmą Huawei od ponad 9 lat. Przez ostatnie 2 lata pracował w Huawei CBG Polska, jako dyrektor odpowiedzialny za całość sprzedaży produktów marki w Polsce. Wcześniej pełnił funkcję dyrektora zarządzającego w Huawei CBG w Maroko, a poprzednio – managera ds. sprzedaży w Pakistanie.
Martin Sun zastąpi na stanowisku Jeffersona Zhanga, który z początkiem września dołączy do struktur Huawei w centrali firmy w Chinach.
Objęcie stanowiska dyrektora zarządzającego Huawei CBG w Polsce to dla mnie wielki zaszczyt i wyzwanie. Polska jest jednym z kluczowych rynków dla Huawei na świecie, mamy tutaj ambitne plany rozwoju i inwestycji w szereg kategorii produktowych, w tym laptopów, smartfonów, smartwatchy czy produktów audio. Nadal również będziemy inwestować w rozwój własnego ekosystemu Huawei Mobile Services i sklepu z aplikacjami AppGallery. Polski oddział Huawei to zespół ambitnych profesjonalistów i wierzę, że wspólnymi siłami osiągniemy zamierzone cele. – mówi Martin Sun, nowy dyrektor zarządzający w Huawei CBG Polska.
O Huawei Consumer Business Group
Huawei jest jednym z czołowych producentów elektroniki użytkowej na świecie. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach i korzysta z nich ponad 3 miliardy ludzi na całym świecie. Huawei Consumer Business Group (CBG), jedna z trzech grup biznesowych firmy, oferuje konsumentom w Polsce szeroką gamę produktów, które dzięki zaawansowanym technologiom, ułatwiają codzienne życie. Portfolio Huawei zawiera szeroki wachlarz produktów: smartfony, laptopy, tablety, monitory, smartwatche, opaski sportowe, bezprzewodowe słuchawki, głośniki, routery czy rozwiązania chmurowe.
Od 2019 roku Huawei intensywnie rozwija swój autorski ekosystem Huawei Mobile Services oraz sklep z aplikacjami AppGallery, który w skali świata oferuje dostęp do ponad 141 tysięcy aplikacji zintegrowanych z HMS, w tym ponad 8000 aplikacji w języku polskim. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 550 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Firma ma ponad 30-letnie doświadczenie w tworzeniu technologii teleinformatycznych, a motto marki „Make it possible” jest gwarancją stałego wysiłku firmy w dostarczaniu użytkownikom na całym świecie najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, urządzeń i usług.