Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 16-20 sierpnia br.
Creepy Jar: Port gry „Green Hell” od Creepy Jar w wersji na PlayStation 4 posiada już wymagane klasyfikacje wiekowe na najważniejsze kraje rynku azjatyckiego, w tym Hong Kong, Indonezję, Malezję, Singapur, Koreę Południową, Tajwan i Tajlandię. Creepy Jar spodziewa się debiutu gry w Azji wkrótce, ale na razie nie podaje konkretnych dat. Źródło: ISBnews
Kool2Play: Spółka zaczyna ostatni etap pracy nad grą „Uragun” przed jej startem w trybie early access, poinformował prezes Marcin Marzęcki. Liczy na dobre wyniki sprzedaży gry po premierze, a ponadto stawia na dywersyfikację przychodów poprzez usługi marketingowe i produkty software. Źródło: ISBnews
Far From Home: Spółka pozyskała ponad 3 mln zł, dzięki czemu zapewnił sobie fundusze na rozwój i promocję nadchodzącego tytułu „Project Oxygen”. Źródło: ISBnews
Incuvo: Spółka zdecydowała, że premiera gry „Green Hell VR” w wersji na PC VR odbędzie się w I kw. 2022 r. Pierwotnie gra miała zostać wydana w III kw. 2021 r. Źródło: ISBnews
CI Games: Zarząd podjął decyzję o rozpoczęciu procesu przeglądu opcji strategicznych dla spółki, w ramach którego będzie brał pod uwagę m.in. możliwość pozyskania strategicznego inwestora branżowego. Zarząd zawarł umowę z doradcą Drake Star Securities LLC, który wesprze spółkę w procesie przeglądu opcji, w tym w szczególności w negocjacjach i wyborze strategicznego inwestora. Źródło: ISBnews
Movie Games: Spółka odnotowała 0,36 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021 r. wobec 3,9 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,42 mln zł wobec 4,93 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,99 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 6,14 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
PCF Group: Spółka nie otrzymała do 16 sierpnia 2021 r. od Square Enix Limited, wydawcy gry „Outriders”, wynagrodzenia w formie tantiem (royalties), płatnego przez wydawcę na rzecz spółki, jeśli wpływy netto ze sprzedaży gry „Outriders” zapewnią wydawcy zwrot, na określonym poziomie, kosztów poniesionych przez wydawcę w związku z produkcją, dystrybucją i promocją gry. Źródło: ISBnews
Techland: Czołowy polski producent gier wideo – szykuje się do wejścia na giełdę, wynika z informacji ISBtech. Spółka ma doradców – konsorcjum banków – przy procesie IPO i od dłuższego czasu dostosowuje struktury do wymagań giełdowych, wskazują źródła ISBtech. Wcześniej w tym roku Techland stał się spółką akcyjną. Źródło: ISBnews
Skinwallet: Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Skinwallet wyniosły 2,73 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 4 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie spółka zanotowała 54,7% wzrostu kw/kw obrotów na platformie Market (GMV) – wyniosły one 688 tys. USD. Źródło: ISBnews
Gamivo: Spółka zanotowała 1,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto w II kw. br., przy przychodach na poziomie ponad 9 mln zł. Spółka od kwietnia jest notowana na rynku NewConnect i planuje przejście na rynek główny GPW. Zysk brutto związany z działalnością platformy Gamivo.com wyniósł 1,55 mln zł i był o 315% wyższy r/r w II kw. br., a zysk netto wyniósł ponad 1,53 mln zł. Źródło: ISBnews
Madmind Studio: Spółka specjalizująca się w tworzeniu gier z gatunku horror, zadebiutuje na rynku NewConnect 8 września 2021 r. Studio podało także, że premiera gry „Succubus” będzie miała miejsce 5 października. Źródło: ISBnews
Forever Entertainment: Spółka odnotowała 0,56 mln zł jednostkowej straty netto w II kw. 2021 r. wobec 9,8 mln zł zysku rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 1,62 mln zł wobec 2,47 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,47 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 8,54 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
QubicGames: Spółka planuje w tym roku jeszcze trzy duże kampanie na konsoli Nintendo Switch, z których pierwsza – kampania promocyjna w Ameryce Północnej, Europie i Australii na konsolach Nintendo Switch i Sony PS4 – rozpocznie się w tym tygodniu. W kampaniach będą brały udział także gry innych wydawców, między innymi All In! Games. Źródło: ISBnews
Bloober Team: Spółka odnotowała 8,22 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2021 r. wobec 5,89 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 8,15 mln zł wobec 3,39 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 17,36 mln zł w II kw. 2021 r. wobec 11,98 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews
Klabater: Spółka wypracowała blisko 1,2 mln zł przychodów w II kwartale 2021 r., w tym przychody z sprzedaży gier własnej produkcji zwiększył o 125% r/r. „W II kw. odnotowaliśmy znaczny wzrost udziału przychodów z gier na konsole. Związane to było z premierami gier 'Crossroadss Inn’ oraz 'Heliborn’ na platformie Xbox. Skupiamy się na maksymalizacji zysków z gier własnych, dzięki czemu odnotowaliśmy w tym kwartale wzrost przychodów z tych tytułów o 125% względem analogicznego okresu zeszłego roku” – powiedział członek zarządu Klabater Robert Wesołowski. Źródło: ISBnews
PlayWay: Gra „Car Mechanic Simulator 2021” osiągnęła poziom sprzedaży, który pokrył koszty produkcji i marketingu, poinformował PlayWay. Na dzień 10 sierpnia 2021 r. Wishlista outstanding wynosiła 270 tys. Źródło: ISBnews
Ovid Works: Spółka w II kw. 2021 r. odnotowała stratę na poziomie rentowności EBITDA i zysku netto. W II kw. Ovid Works kontynuował prace nad dwoma głównymi projektami: „Interkosmos 2” oraz „Nemesis Distress”, co naturalnie wiązało się z kosztami produkcji gier. Źródło: spółka
Art Games Studio: Spółka wyznaczyła na 1 września 2021 r. datę premiery gry „WW2: Bunker Simulator” w wersji na PC. Spółka w odniesieniu do powyższej produkcji pełni rolę współtwórcy i współwydawcy. Gra została wyprodukowana przy współpracy ze studiem Beplayer oraz wydana zostanie we współpracy z Gaming Factory. Gra zostanie wydana w formie early access na platformie Steam przy cenie detalicznej $11,99 USD. Źródło: spółka
Pyramid Games: Spółka wypracowała w II kw. br. 0,55 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. W raportowanym okresie spółka koncentrowała się na pracy nad produkcjami realizowanymi na zlecenie, z których do sprzedaży na platformie Steam trafiła w maju gra „Castle Flipper”. Źródło: spółka
Console Labs: Spółka zanotowała 0,4 mln zł zysku netto w I półroczu 2021 r. Od stycznia do czerwca przychody netto wzrosły o 77% r/r, osiągając poziom 1,6 mln zł. Na osiągnięte wyniki finansowe spółki wpływ miała tegoroczna premiera portowanych gier „Radio Commander” czy „Ultimate Fishing Simulator” oraz sprzedaż konsolowych wersji” Thief Simulator” i „Tank Mechanic Simulator”. Za porty tych tytułów odpowiedzialne było Console Labs. Źródło: spółka
Drageus Games: Spółka otrzymała potwierdzenie od Microsoftu o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry „WeakWood Throne” na konsolę Xbox na 3 września 2021 r. Źródło: spółka
No Gravity Games: Gra „Alder’s Blood” w wersji przeznaczonej na platformę Xbox One (port) będzie miała premierę na platformie Xbox One 16 września 2021 r. Gra zostanie opublikowana w wersji Definitive Edition (duża aktualizacja zawierająca zestaw poprawek i nową treść). Jednocześnie zostanie udostępniona aktualizacja dla wersji Switch i PC. Źródło: spółka
All in! Games: Spółka zapowiada, że 9 września z fazy early access na Steam wyjdzie „Arboria”. Niedawno spółka udostępniła graczom inny tytuł – „Fort Triumph” na Nintendo Switch, PS4 i Xbox One, a pod koniec lipca była współwydawcą „Chernobylite”. Tytuł ten sprzedał się w nakładzie ponad 200 tys. kopii. Źródło: spółka
United Label: Łączne odnotowane przychody ze sprzedaży gry „Eldest Souls” od dnia premiery na platformach PC, Nintendo Switch, Xbox oraz Sony Playstation, tj. od 29 lipca 2021 r. do 18 sierpnia 2021 r. przekroczyły 396 tys.USD (1,54 mln zł). Poziom obecnych przychodów jest zatem wyższy niż poziom całkowitych nakładów poniesionych na marketing i produkcję gry przez spółkę i oznacza, że osiągnięto próg rentowności. Źródło: spółka
Varsav Game Studios: Spółka zanotowała 2,1 mln zł przychodów ze sprzedaży w pierwszej połowie 2021 r. wobec 1,7 mln zł w ub.r. Spółka jest w trakcie przygotowań do premiery „Giants Uprising”, a oprócz tej gry na nadchodzących targach zaprezentuje również „The Path of Calydra” oraz „Everdream Valley”. Źródło: spółka
United Label: Gra „Eldest Souls” osiągnęła próg rentowności w ciągu 20 pierwszych dni sprzedaży, zwracając wszelkie nakłady poniesione na produkcję i marketing gry. Według potwierdzonych danych sprzedażowych ze wszystkich platform, od dnia premiery – 29 lipca do 18 sierpnia, liczba kopii gry przekroczyła 44 tys., a przychody z jej sprzedaży wyniosły ponad 1,5 mln zł, po wcześniejszym potrąceniu prowizji dla platform dystrybucyjnych oraz współwydawcy – CI Games. Źródło: spółka
Brave Lamb Studio: Spółka podpisała umowę wydawniczą z firmą Nacon, francuskim producentem i wydawcą gier, znanym m.in. z serii WRC. W ramach współpracy Nacon zostanie globalnym wydawcą „War Hospital”, a więc flagowego tytułu studia. Ponadto Brave Lamb Studio otrzyma od francuskiego wydawcy prawie 700 tys. euro zaliczki na poczet tantiem ze sprzedaży gry, co pozwoli zamknąć budżet produkcyjny tytułu. Źródło: spółka
Innersion Games: GPW zatwierdziła dokument informacyjny spółki i podjęła uchwałę w sprawie wprowadzenia akcji spółki do alternatywnego systemu obrotu na rynku NewConnect. „Liczymy, że debiut nastąpi w najbliższych dniach” – powiedział prezes Bartosz Rosłoński. Źródło: spółka
Incuvo: Rozmawia o pozyskaniu nowej marki do adaptacji na gogle VR, poinformował poinformował ISBtech prezes Andrzej Wychowaniec. W grę wchodzi zarówno marka filmowa lub znana z gier. W 2024 spółka planuje własna grę VR. Źródło: ISBtech
Rovio Entertainment Group: Fiński twórca Angry Birds, przejęła tureckiego producenta mobilnych gier hypercasual Ruby Game Studio. Źródło: spółka
Embracer Group: Przejął producenta gier mobilnych Crazy Labs. Źródło: spółka
CD Projekt: Opublikował patch 1.3 do Cyberpunka 2077. Patch został opublikowany na wszystkich platformach: PC, konsolach oraz Google Stadia. Dodatkowo spółka opublikowała 3 niewielkie, darmowe DLC zawierające elementy customizacji postaci V oraz Johnnego Silverhanda. Źródło: spółka, Trigon
PCF Group: Prezes zarządu kupił 22,1 tys. akcji po 45,38 zł sztuka. Źródło: spółka
(ISBnews/ISBtech)