SEG 2025

Polskie firmy i instytucje nie tylko modernizują swoje biura i narzędzia IT. Szukają też wiedzy, która pozwoli im optymalnie wykorzystywać nowe rozwiązania w biznesie. Z danych spółki AB S.A – największego dystrybutora technologii w Polsce i usług z wartością dodaną (VAD) wynika, że w ciągu ostatniego roku zainteresowanie webinariami z obszaru IT wzrosło o ponad 20%, a rok 2021 ma szansę okazać się rekordowym pod tym względem.

Pandemia spowodowała dynamiczny, 25% wzrost sprzedaży e-commerce w segmencie urządzeń elektronicznych (komputery, smartfony, drukarki) w krajach Europy Zachodniej. Według prognoz w latach 2021-2026 handel on-line wzrośnie o kolejne 8%. Konsekwencją są m.in. coraz większe wymagania klientów biznesowych w zakresie usług dodanych do samej dystrybucji. Wśród oczekiwanych przez firmy dodatkowych rozwiązań są m.in. eksperckie doradztwo, webinary, szkolenia technologiczne z wykorzystaniem sprzętów demo, a także rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo sprzętów i backup danych.

Jednym z ostatnich przykładów są zrealizowane przez AB S.A we współpracy z firmą Microsoft cykle szkoleń z usług chmurowych dla przedsiębiorców, czy warsztaty dla nauczycieli i uczniów z polskich szkół w zakresie optymalnego wykorzystania komunikatora Teams.

Popyt na szkolenia

Klienci biznesowi są coraz częściej zainteresowani doradztwem wykwalifikowanych resellerów oraz ekspercką wiedzą przekazywaną m.in. w postaci szkoleń:

Obserwujemy silny wzrost zainteresowania webinariami. Klienci coraz chętniej korzystają z wiedzy i wsparcia wykwalifikowanej kadry ekspertów, które następnie wykorzystują w swoich przedsiębiorstwach. W ubiegłym roku poprzez nasze Centrum Kompetencji AB przeprowadziliśmy blisko 200 spotkań on-line, w których łącznie wzięło udział około 6300 uczestników.  Widzimy też trend powrotu do szkoleń stacjonarnych i wprowadzamy taką możliwość. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również szkolenia z wykorzystaniem sprzętów demo. Możliwe jest także testowanie infrastruktury np. dużych serwerów. Infrastruktura informatyczna to cały hardware oraz software, czyli sprzęt i oprogramowanie, które współgrają ze sobą. Wartość wyposażenia demonstracyjnego Grupy AB, w którego skład wchodzą m.in. laptopy, smartfony oraz projektory marek Dell, HP, Fujitsu czy Lenovo, przekroczyła 8 milionów złotych — podkreśla Paweł Bąk, Business Unit Manager — Data Center & IT Security w AB S.A.

Coraz większe zapotrzebowanie na usługi związane z bezpieczeństwem

Świadomość firm w zakresie bezpieczeństwa sprzętu i przeciwdziałania cyberatakom jest także coraz większa. Według badań sprzęt i oprogramowania zabezpieczające są w czołówce pięciu najważniejszych obszarów określanych przez detalistów i sprzedawców w Europie. Praca zdalna oraz trend „bring your own device” spowodował znaczne rozproszenie sieci i większe ryzyko cyberataku. Stąd wzrost zainteresowania wśród firm różnego typu zabezpieczeniami (software, aplikacje), które zabezpieczą połączenia pomiędzy siecią domową, w której pracowały urządzenia a sieciami firmowymi.

Spółka AB, która jest największym dostawcą technologii na polskim rynku, odpowiada na zwiększone zapotrzebowanie firm na bezpieczeństwo elektroniki, oferując klientom kompleksowe wsparcie w zakresie przechowywania danych i bezpieczeństwa sprzętów elektronicznych m.in. za pomocą aplikacji czy oprogramowania.

Wśród proponowanych przez nas szkoleń technicznych i webinariów dla partnerów, które cieszą się dużym zainteresowaniem, są te dotyczące usług chmurowych, konfiguracji i administracji infrastruktury sieciowej i bezpieczeństwa IT czy budowy rozwiązań backupu – dodaje Bąk.

Zainteresowani partnerzy pełną listę najbliższych szkoleń znajdą w serwisie ABOnline.pl lub bezpośrednio u swoich opiekunów z ramienia AB. Centrum Kompetencyjne AB na swojej stronie internetowej posiada też bogate archiwum webinariów i blog ekspercki, gdzie w bezpłatny sposób dzieli się wiedzą ze wszystkimi osobami, które chcą poszerzać swoją wiedzę w zakresie nowych technologii.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments