30 lat po apokaliptycznej burzy śnieżnej, Ziemia nadal opanowana jest przez wieczną zimę i wszechogarniający mroźny klimat. Szansą na przetrwanie ludzkości jest ropa naftowa.
11 bit studios S.A. z dumą ogłasza, że pracuje nad „Frostpunkiem 2” – kontynuacją bestsellerowej, nominowanej do nagrody BAFTA gry, będącej niezwykłym połączeniem citybuildera, strategii, survivalu i symulatora społeczeństwa.
„Frostpunk 2” to pierwszy ogłoszony projekt z trzech, nad którymi pracują wewnętrzne zespoły deweloperskie Spółki. – podkreśla Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A.
W kontynuacji „Frostpunka” gracze ponownie wcielają się w przywódcę miasta, które do przetrwania i rozwoju potrzebuje zasobów i gdzie ekspansja oraz poszukiwanie nowych źródeł energii są nieuniknione. Apokaliptyczny świat poszedł jednak do przodu. Po erze węgla nową nadzieją na przeżycie dla resztek ludzkości i podbój mroźnego Frostlandu jest rozwój przemysłu naftowego. Zmiany jednak nie przychodzą łatwo. Nie każdy bowiem, w różnorodnym i rozwarstwionym społeczeństwie, zgodzi się na nowy kierunek rozwoju.
Zespół pracujący nad „Frostpunkiem 2” liczy już blisko 70 osób i stale rośnie, co sprawi, że jak zapewniają przedstawiciele Spółki, sequel będzie grą o znacznie większej skali. – Mamy więcej siły roboczej, aby skupić się na wszystkich aspektach gry: skali, poziomie wyszlifowania czy jakości doświadczenia gracza, niemniej naszą główną ambicją jest stworzenie czegoś więcej niż tylko kontynuacji. — mówi Jakub Stokalski, Co-Director „Frostpunka 2”.
Zapewnia, że gracze we „Frostpunku 2” dostaną szeroki wachlarz wyborów, wolność w kształtowaniu społeczeństwa i miasta na swój sposób, oraz będą ponosić moralne konsekwencje swoich decyzji.
„Frostpunk 2” bazuje na konfliktach z poprzedniej części: przetrwanie kontra wartości ludzkie, życie kontra arktyczny mróz. Dodajemy jednak zupełnie nową warstwę obecną w wielu aspektach gry, czy to w polityce, społeczeństwie, czy też postępie technologicznym, czyli konflikt między ludźmi a ich własną naturą. – zapowiada Stokalski.
„Frostpunk”, którego premiera w wersji na komputery PC miała miejsce w kwietniu 2018 roku, sprzedał się do tej pory w liczbie daleko przekraczającej 3 mln kopii. Skumulowane przychody ze sprzedaży gry i płatnych dodatków wydanych w ramach Season Pass, przekroczyły już 120 mln PLN przy kosztach produkcji i marketingu rzędu kilkunastu milionów złotych. W ramach kampanii promocyjno-marketingowej „Frostpunka 2” Spółka uruchomiła m.in. oficjalną stronę internetową gry oraz jej karty w serwisach: Steam, GOG i Epic Store, co oznacza rozpoczęcie budowy wishlist gry.