Mimo że pracownicy wracają do biur, a uczniowie do nauki w trybie stacjonarnym, spotkania z wykorzystaniem narzędzi do współpracy wciąż są niezwykle popularne. Zdaniem ekspertów Cisco, wydarzenia hybrydowe zostaną z nami na dłużej, o czym świadczy fakt, że w minionym miesiącu z platformy komunikacyjnej Webex Meetings skorzystało aż 650 milionów użytkowników, odbywając w tym czasie ponad 30 miliardów minut spotkań.
Platforma Webex Meetings jest częścią środowiska Webex Suite, które łączy w sobie wiele funkcji przydatnych podczas spotkań hybrydowych: rozmowy wideo, wysyłanie wiadomości, wykonywanie połączeń telefonicznych czy prowadzenie ankiet na żywo. Są one niezwykle pomocne w sytuacji, gdy część zespołu pracuje zdalnie, a część zza firmowego biurka. Jak wynika z prognoz Cisco, 98% wszystkich spotkań biznesowych będzie odbywać się w formie hybrydowej, czyli takiej, w której co najmniej jedna osoba bierze udział zdalnie.
„Projektując nasze rozwiązania do pracy hybrydowej, koncentrujemy się na pomaganiu ludziom w osiąganiu bardziej pozytywnych, produktywnych i inkluzywnych doświadczeń w pracy, niezależnie od tego, czy siedzą po drugiej stronie stołu, czy po drugiej stronie ekranu. Mając to na uwadze, w ciągu ostatniego roku Cisco wprowadziło w platformie Webex ponad 1000 nowych funcji” – powiedział Jeetu Patel, starszy wiceprezes i dyrektor generalny, działu bezpieczeństwa i aplikacji w Cisco.
Częścią Webex Suite jest też platforma Webex Events, która pozwala na organizację większych, interaktywnych wydarzeń dla dużych grup uczestników. Mogą być to zarówno webinary, szkolenia czy warsztaty, podczas których użytkownicy wchodzą w interakcje z prowadzącym, jak i webcasty, gdzie jedynie ogląda się prezentację wideo.
Jak wynika z danych Cisco, rośnie zainteresowanie nie tylko aplikacjami do współpracy, ale również urządzeniami przydatnymi podczas spotkań zdalnych i hybrydowych, takimi jak: zestawy słuchawkowe, kamery, monitory i ekrany konferencyjne, telefony oraz akcesoria (w tym panele informacyjne w pomieszczeniach, mikrofony i inne). Przykładowo w minionym kwartale sprzedaż osobistych terminali wideo z serii Webex Desk Series wzrosła o 50 proc.
Z kolei baza zainstalowanych na całym świecie rozwiązań z serii Webex Room Series wynosi już ponad 200 tys. Webex Room Series to rozwiązania tworzące multimedialne sale konferencyjne we w pełni zintegrowanym, kompleksowym systemie. Ekrany, głośniki, kodek, kamera, dotykowy interfejs użytkownika, mikrofony i elementy mocujące są dostępne w pakiecie Room Series — ożywiając salę konferencyjną dowolnej wielkości — dużą lub małą.
W I kwartale bieżącego roku Cisco Webex ogłosiło dostęp do przedpremierowej wersji funkcji tłumaczenia w czasie rzeczywistym, jednocześnie znacznie rozbudowując zakres obsługiwanych języków. Pierwotnie paltforma Cisco Webex tłumaczyła spotkania na kilkanaście języków, obecnie jest ich ponad 100, w tym polski.