Ponad 14 mln zł przychodów w pierwszym półroczu 2021 roku osiągnęła Grupa DataWalk. Wraz ze wzrostem przychodów ze sprzedaży, wzrosły również o 62% koszty związane z komercjalizacją międzynarodową, lecz mimo to skonsolidowana strata zmniejszyła się aż o 70% w odniesieniu do porównywalnego okresu w roku ubiegłym.
Według szacunkowych danych w pierwszym półroczu bieżącego roku Grupa DataWalk osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 14,1 mln zł, co w porównaniu z przychodami w analogicznym okresie 2020 r., wynoszącymi 5,1 mln zł, stanowi wzrost o ok. 175%.
„Widzimy duży potencjał dosprzedaży, rośnie zadowolenie naszych klientów, którzy sięgają po kolejne zakupy lub rozszerzają parametry inicjalnych zamówień” – wskazuje Paweł Wieczyński prezes zarządu DataWalk.
Według szacunkowych danych koszty operacyjne Grupy DataWalk w pierwszym półroczu bieżącego roku wyniosły ok. 16,2 mln zł i wzrosły o 62% w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku, kiedy to osiągnęły wartość ok. 9,9 mln zł. Ponieważ szacunkowo przychody zwiększyły się mocniej niż koszty, strata zmniejszyła się o blisko 70%, tj. do poziomu 1,3 mln zł w odniesieniu do porównywalnego okresu, kiedy to wynosiła 4,4 mln zł.
„Jesteśmy na początkowym etapie komercjalizacji wciąż rozwijanego produktu. Pozyskaliśmy pierwszych klientów w sektorze komercyjnym w Ameryce Północnej, a wcześniejsi poważni klienci z sektora rządowego zaczynają korzystać z naszego systemu. Z czasem spodziewamy się znaczącego wpływu uzyskanych referencji na rozwój sprzedaży” – zaznaczył Wieczyński.