epoint

Kool2Play otrzymało dwa granty Naukowego Centrum Badań i Rozwoju, o łącznej wysokości ponad 5,2 mln zł. Pierwszy ze wspartych projektów dotyczy stworzenia zaawansowanej sztucznej inteligencji przeciwników, a drugi automatyzacji testowania gier z wykorzystaniem SI. Oba projekty przełożą się na wysoką jakość tworzonych produkcji i po raz pierwszy zostaną wykorzystane w grze Uragun.

Pierwszy z dwóch projektów, wspartych w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020, pozwoli na implementację algorytmów sztucznej inteligencji przeciwników do gry Uragun. Łączna wartość projektu  szacowana jest na ponad 3,7 mln złotych, z czego kwota dofinansowania wyniesie 2 mln 237 tys. zł. Głównym celem projektu jest stworzenie technologii, dzięki której, przeciwnicy napotkani w grze Uragun będą posługiwali się własną inteligencją, a gra będzie na bieżąco odpowiednio dopasowywać poziom trudności rozgrywki.

Uragun to shooter, który od początku był tworzony z nastawieniem na dynamiczną, efektowną walkę. Wiemy, jak ważne w grach akcji jest nie tylko dopracowanie korzystania z różnego rodzaju uzbrojenia, ale także inteligencja i spryt przeciwników. W Uragunie gracze będą przedzierać się przez hordy wrogów sterowanych przez sztuczną inteligencję, a dzięki naszemu projektowi nabiera to dodatkowego, bardziej dosłownego znaczenia. — komentuje prezes GK Kool2Play, Marcin Marzęcki.

Drugi ze wspartych przez NCBR projektów to Narzędzie do automatycznego testowania gier z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, co pozytywnie wpłynie na czas i jakość tworzonych produkcji. Opracowane rozwiązanie wesprze testerów w wykonywaniu powtarzalnych i czasochłonnych czynności, jednocześnie zmniejszając ryzyko przeoczenia błędów w kodzie. Na projekt o łącznej szacowanej wartości w wysokości 5 mln złotych, spółka otrzyma 3 mln złotych dofinansowania.

 Na tworzone przez nas marki patrzymy długofalowo. System automatyzacji testów ułatwi nam dokładne eliminowanie błędów, co wpłynie na wszystkie przyszłe produkcje Kool2Play. Dzięki wykorzystaniu algorytmów SI zaoszczędzimy sporo czasu związanego z ważnym, ale czasochłonnym testowaniem gier, a zespół deweloperski będzie mógł bardziej skupić się na przykład na balansowaniu rozgrywki. Od początku za jeden z głównych celów postawiliśmy sobie wysoką jakość tworzonych gier, a oba projekty, na które otrzymaliśmy dofinansowanie, na pewno się do tego przyczynią. — kończy Marzęcki. 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments