OPPO uważa, że ma w Polsce zdecydowanie większy potencjał niż dotychczasowy udział rynkowy. Chce znaleźć się pierwszej trójce w segmencie smartfonów w regionie CEE do 2024 r., poinformował ISBtech Prezydent regionu Centralnej i Wschodniej Europy OPPO – Johnny Zhang.
„W ramach naszego pięcioletniego planu rozwojowego dla regionu CEE do 2024 celujemy w osiągniecie pozycji w top 3 smartfonów. Wcześniej sygnalizowaliśmy, że uważamy Polskę za jeden z naszych strategicznych rynków i mamy wobec niego duże ambicje. Systematycznie będą wchodziły nowe smartfony, a także kolejne kategorie sprzętowe. Budujemy cały ekosystem” – powiedział ISBtech Zhang.
Najnowsza premiera OPPO to nowa seria smartfonów – Reno6. Udział marki OPPO w polskim rynku smartfonów znajduje się szacunkowo w przedziale 5-10% i rośnie.
„Oczywiście uważamy, że mamy w Polsce zdecydowanie większy potencjał. Jednak na obecnym etapie nie jesteśmy nastawieni na intensywne zwiększanie udziału rynkowego. Jesteśmy nadal w początkowej fazie długoterminowej i ambitnej strategii. Bardzo istotne są dla nas: rozwój portfolio, rozbudowa silnego zespołu z lokalnymi talentami, wiarygodna kooperacja z partnerami, świetne doświadczenie klienta. Biznes musi być przede wszystkimi zdrowy i zrównoważony. Dodatkowo region CEE jest bardzo zróżnicowany – z jednej Polska, Czechy, Słowacja z drugiej np. Rosja czy Turcja co w sumie składa się na bardzo dynamiczny i ekscytujący projekt. W naszej strategii więc realizujemy podejście ‘(G)Local’, które dla podmiotu globalnego mocno podkreśla lokalne podejście inwestycje i zaangażowanie” – dodał general manager OPPO w CEE.
OPPO ulokowało w Warszawie swój hub odpowiedzialny za biznes i strategię, portfolio, kanały i marketing. „Ze zwiększoną obecnością w regionie wiążą się inwestycje, które obejmują np. stworzone w Rumunii centrum testowe, czy – właśnie otwarta – kompletna fabryka OPPO w Turcji. Obecnie analizujemy czy i jakie nowe funkcje w regionie dodać – rozważamy wszelkie możliwości” – wskazał Zhang.
W rozmowie zaznacza on, że OPPO to nadal nowy brand zarówno w regionie, jak i w Polsce.
„Chcemy, by użytkownicy zobaczyli, poznali i pokochali nasze urządzenia i przekonali się, ze OPPO dostarcza innowacje, które prezentują się dobrze, z których się dobrze korzysta i które działają płynnie. Zrobiliśmy w minionym roku duży postęp i teraz szykujemy się, żeby wejść w kolejne obszary. Popyt i wielkość rynku smartfonów się ustabilizowała. Liczy się design, innowacje, serwis i doświadczenie klienta, które daje im pełną kontrolę. Chcemy mieć ofertę w każdym segmencie urządzeń mobilnych, włączając w to wearables, słuchawki bezprzewodowe, smartwache, smartbandy, po TV, smart home i rozwiązania dla biznesu. Rozważamy systematyczne wprowadzanie oferty w tych kategoriach. Interesuje nas konwergencja rzeczywistości z rozwiązaniami technologicznymi i chcemy tu być marką, która jest uwielbiana przez użytkowników” – podsumował Zhang.