SEG 2025

Zakupy spożywcze, odbiór paczki czy zapłata za rachunek w jednym miejscu? Teraz wszystkie te czynności klienci mogą załatwić w jednym sklepie. Nowoczesna koncepcja handlu detalicznego, zorientowana na zapewnienie klientom maksymalnej wygody w dokonywaniu zakupów – na tym opiera się długofalowa strategia marki Żabka. Wielofunkcyjne terminale płatnicze Ingenico Lane 7000, dostarczone Żabce przez First Data Polska S.A., mają na celu podnieść komfort robienia codziennych zakupów w największej w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej sieci sklepów convenience.

Klik – i zapłacone

Jednym z kluczowych elementów customer experience jest moment płacenia. W ramach współpracy między First Data Polska – należącą do Fiserv, właścicielem marki Polcard, a Ingenico – sieć sklepów Żabka wyposażono w wielofunkcyjne terminale płatnicze. Dzięki nowoczesnemu modelowi Ingenico Lane 7000 oraz aplikacji opracowanej specjalnie na potrzeby marki udało się wprowadzić nową jakość doświadczenia klienta, z którego może skorzystać ponad 2,5 milionów osób odwiedzających codziennie sklepy Żabki.

Metody płacenia zmieniają się na naszych oczach. Klienci coraz rzadziej noszą ze sobą portfele, a coraz częściej przy okazji dokonywania płatności sięgają po mobilne urządzenia takie jak smartfony czy zegarki. Niezależnie jednak od tego, w jaki sposób chcą opłacić swoje zakupy, nowoczesne terminale Ingenico umożliwiają wybór dowolnej metody płatności. Dzięki wdrożeniu nasi klienci mogą sprawnie załatwić codzienne sprawy takie jak np. opłacenie rachunków za prąd lub gaz, odebranie paczek czy nawet wpłacenie bądź wypłacenie gotówki. Wszystko to odbywa się za pomocą jednego urządzenia, co wpływa na wygodę i szybkość obsługi naszych klientów. – podkreśla Przemysław Tomaszewski, Dyrektor Ds. Sprzedaży i Rozwoju Usług w firmie Żabka Polska.

Terminal płatniczy Ingenico Lane 7000 adresuje także potrzeby osób niepełnosprawnych, szczególnie niedowidzących, m.in. poprzez duży, kolorowy wyświetlacz z intuicyjnym menu, wygodne klawisze, które minimalizują ryzyko wpisania nieprawidłowego kodu PIN, podświetlany moduł pokazujący, gdzie należy przyłożyć telefon lub kartę, oraz wbudowany głośnik. Wszystkie funkcjonalności zostały zaprojektowane z uwzględnieniem dobrych praktyk UX, czego dowodem jest m.in. realizacja płatności zbliżeniowych przez antenę umieszczoną z dala od wyświetlacza, dzięki czemu można uniknąć porysowania ekranu poprzez przykładanie karty czy smartfonu. Ułatwia to sklepom utrzymanie terminala w dobrym stanie przez długi czas.

Nowe rozwiązania wprowadzaliśmy przede wszystkim z myślą o konsumencie, któremu zależy na sprawnym i szybkim zrobieniu zakupów. Między wejściem, a wyjściem ze sklepu, klient styka się z szeregiem innowacji, które mają za zadanie uprościć jego codzienne zakupy. Współpraca z Ingenico to skok jakościowy zarówno w zakresie obsługi odbiorcy końcowego, jak i budowania wizerunku marki Żabka. Dostarczane przez nas terminale są najlepszym dowodem na to, jak cyfrowa transformacja sklepu może się przełożyć na jego biznesowe wyniki. Urządzenia zostały tak przygotowane, aby spełniały najwyższe standardy bezpieczeństwa, zapewniając najlepszy możliwy poziom customer experience. – mówi Tomasz Przepiórka, Dyrektor Departamentu Klientów Korporacyjnych w First Data Polska.

Nie tylko zakupy

Jednak na tym nie kończą się możliwości aplikacji. Terminale Ingenico Lane 7000 umożliwiają wyświetlanie różnorodnych treści, m.in. reklam, dzięki pięciocalowemu wyświetlaczowi obsługującemu HTML oraz wysyłanie powiadomień typu push, dzięki zastosowanej technologii BLE (Bluetooth Low Energy). W ten sposób osoby znajdujące w sklepie lub w jego pobliżu mogą dostać powiadomienie np. o nowym produkcie w ofercie lub ciekawej promocji.

Kolejnym efektem współpracy jest także możliwość potwierdzenia odbioru paczek na terminalu. Przy odbiorze przesyłki pracownik sklepu prosi klienta o wpisanie kodu uprzednio wysłanego SMS-em.

Terminale Lane 7000 zostały zaprojektowane z myślą o zapewnieniu szybkiej i wydajnej obsługi klienta. Zarówno samo urządzenie, jak i jego funkcje są dopasowane do specyfiki funkcjonowania Żabki oraz jej działań marketingowych, umożliwiając przy okazji nowe sposoby interakcji z konsumentami. Dzięki temu zwiększa się nie tylko sprzedaż, ale także lojalność klientów wobec marki. Cieszymy się, że dzięki współpracy z First Data klienci Żabki otrzymali dostęp do innowacyjnego rozwiązania, opierającego się na nowoczesnej infrastrukturze fintechowej i zapewniającego liczne korzyści biznesowe. – tłumaczy Mikołaj Bobiński, Country Manager z Ingenico.

Terminale Ingenico Lane 7000 są przeznaczone dla przedsiębiorców detalicznych, którzy chcą udostępnić klientom wszystkie obecne na rynku metody płatności. Urządzenia posiadają certyfikat PCI PTS 5.x i spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa, m.in. dzięki wyposażeniu ich w najnowsze schematy kryptograficzne oraz szyfrowania.
Sieć sklepów Żabka zapowiedziała dalszy rozwój portfolio oferowanych usług, których obsługa będzie wspierana przez terminale Ingenico Lane 7000.

Żabka aktywnie inwestuje środki w nowinki technologiczne. Pod koniec lipca ogłoszono projekt Mobilna Żabka. To intrygujący koncept sklepów obecnie w fazie testów. Klienci będą mogli zrobić w nich szybkie zakupy na targach, koncertach, wydarzeniach sportowych i kulturalnych. W przyszłości mobilne Żabki mogą pojawić się także w okolicach szkół i uczelni, a w sezonie urlopowym w miejscowościach letniskowych.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments