Podczas globalnego wydarzenia poświęconego cyfryzacji Liferay Vision, eksperci w zakresie technologii przeanalizowali teraźniejszość i przyszłość cyfryzacji, a także jej wpływ na główne sektory gospodarki.
W jaki sposób poprzez wykorzystanie technologii różne branże odpowiedziały na główne wyzwania nowego świata, jak zwiększyć sprzedaż cyfrową, zoptymalizować cyfrowe doświadczenia klienta oraz efektywnie współpracować z pracownikami w wirtualnym świecie – to tylko niektóre z tematów poruszonych przez ekspertów podczas dwudniowej konferencji online Liferay Vision.
Sesje pokazują odpowiedzi korporacji na wyzwania współczesnego cyfrowego świata z uwzględnieniem oczekiwań klientów, pracowników, partnerów oraz całego społeczeństwa. To dla nas przyjemność dzielić się z uczestnikami naszym doświadczeniem, jak technologia Liferay wspiera potrzeby biznesowe wielu różnych sektorów, takich jak finanse, energetyka czy telekomunikacja. – wyjaśnia Jonathan Tam, wiceprezes ds. marketingu w Liferay.
Opinie czołowych analityków rynku
W sesji firmy badawczej Forrester zatytułowanej „Przyszłość platform cyfrowego doświadczenia: co napędza zmiany, wyzwania i obszary inwestycji”, przedstawione zostały główne wyzwania cyfrowej transformacji w dzisiejszym biznesie oraz to, jak platformy cyfrowe stają się fundamentem w zaspokajaniu potrzeb klientów
i utrzymaniu konkurencyjności przedsiębiorstw.
Docelowo, klienci B2B powinni zachowywać się jak regularni konsumenci. Aż 73% Millenialsów jest zaangażowanych w decyzje zakupowe, nawet pokolenie wyżu demograficznego kupuje samochody przez Internet, nie odwiedzając salonu samochodowego. Firmy muszą przygotować swoje oferty pod przyszłe cyfrowe doświadczenia klientów, a nie skupiać się na pojedynczych punktach kontaktu bezpośredniego. Urządzenia, kanały i platformy to tzw. klienci połączeni w 3D. – podkreśla Dániel Kiss, Senior Marketing Specialist, Liferay (EMEA).
Z kolei IDC przedstawił sesję zatytułowaną “Wykorzystanie rozwiązań cyfrowych do transformacji przemysłu: zmieniająca się dynamika rynku i trendy w przemyśle”, podczas której przedstawiono dogłębne spojrzenie na najnowsze trendy i innowacje IT w różnych branżach, w szczególności w usługach finansowych, sektorze ubezpieczeń i produkcji.
Tzw. „adaptowalność cyfrowa”, czyli zdolność organizacji do szybkiego przystosowania się do nowych warunków rynkowych poprzez wykorzystanie możliwość cyfrowych, stała się ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej. Powinna być ona postrzegana całościowo, wedle schematu: przywództwo i organizacja, operacyjność, marka i reputacja, klienci i ekosystemy, pracownicy i finanse. Pięć najważniejszych priorytetów dla organizacji, niezależnie od branży, to: efektywność operacyjna (44%), satysfakcja klienta (44%), wydajność pracowników (38%), zyski (37%) i innowacyjność (34%). – dodaje Kiss.
DT-Global Business Consulting: jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej
Według ekspertów DT-Global Business Consulting większość firm ocenia przygotowanie swojej infrastruktury informatycznej jako nieadekwatne do środowiska pracy w czasach pandemii. 75% managerów chce dalszej digitalizacji, aby podnieść zyski, zredukować wydatki i wzmocnić jakość obsługi klienta. To dotyczy zarówno obszaru B2C jak i B2B. Pandemia z pewnością była motorem napędowym aż tak dużego rozwoju e-commerce w ostatnich latach – od rozwoju na poziomie 7% w skali roku przed Covid, do poziomu 15% w czasie jego trwania, po lekki spadek do poziomu 11% po szczycie pandemii, kiedy otworzono stacjonarną sprzedaż.
Firmy przechodzą na model hybrydowy z większymi inwestycjami w e-commerce, ponieważ już zrozumiano, że tylko w ten sposób efektywność sprzedaży wzrośnie. Około 40% firm badanych przez IDC uważa, że e-sprzedaż przyniesie im w kolejnych latach wzrost zysków na poziomie 20-25%. Są także firmy, których wzrost może być mierzony na poziomie nawet do 100%. Przechodzenie na e-handel, nie rezygnując oczywiście ze sprzedaży tradycyjnej, ma pozytywny wpływ nie tylko na sprzedawców, ale też cały ekosystem partnerów – dystrybutorów i dostawców.
E-handel B2C jest zdecydowanie łatwiejszą materią niż B2B. W drugim przypadku osiągnięcie pożądanych rezultatów wymaga większego nakładu zaangażowania i środków, a także wiedzy, jak pozyskiwać partnerów. Tradycyjna oferta obroni się wśród dotychczasowych klientów, którzy są już do niej przyzwyczajeni. Wyzwaniem jest zmiana modelu sprzedaży, dotarcie z nią do nowych kontrahentów i partnerów oraz w dłuższej perspektywie – utrzymanie ich. Kluczowym pytaniem pozostaje zatem jak przekuć nowy model sprzedaży na zysk, nie ignorując przy okazji sprzedaży tradycyjnej. – podkreślił Daniel Thornley, Prezes DT-Global Business Consulting.