Simple Day – właściciel platformy e-commerce Twój Cel To – tylko w I półroczu br. dostarczył 200 tys. produktów do prawie 95 tys. klientów. Dzięki temu spółka działająca na rynku suplementów diety, od stycznia do czerwca, wypracowała prawie 10 mln zł przychodów i zysk netto na poziomie 3,7 mln zł. Oprócz stałego poszerzania bazy klientów spółka koncentruje się na wprowadzeniu nowych produktów, badaniach R&D, a także szykuje się do bezpośredniego wyjścia za granicę.
Sukces Simple Day to głównie zasługa przyjęcia strategii sprzedaży odmiennej od panującej na rynku. Spółka koncentruje się na oferowaniu produktów oraz rozwiązań, które pomagają zrealizować konkretne cele zdrowotne. Obecnie Twój Cel To skupia się na 16 celach, które wspierają klientów w profilaktyce zdrowia, redukcji wagi, czy poprawę kondycji włosów lub paznokci. Taka strategia przyniosła firmie duży sukces rynkowy. Tylko w I półroczu br. spółka dostarczyła 200 tys. produktów do prawie 95 tys. Klientów, z których zdecydowaną większość stanowią kobiety.
Spółka działa na dynamicznie rozwijającym się rynku e-commerce, który odpowiada praktycznie za całość sprzedaży. Strategia Simple Day zakłada koncentrację na kanale online, ponieważ pozwala to najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów oraz gwarantuje zachowanie satysfakcjonującej marży. W okresie od stycznia do czerwca 2021 r. spółka zanotowała bardzo dobre wyniki finansowe. Przychody netto wyniosły blisko 10 mln zł, a zysk netto osiągnął wartość 3,7 mln zł. Marża EBITDA ukształtowała się na poziomie 47%.

Powołując markę suplementów Twój Cel To szukaliśmy rozwiązania, które najbardziej będzie odpowiadało potrzebom klientów. Koncentracja na komunikacji celu, jaki chce uzyskać dana osoba, a nie działaniu poszczególnych środków, okazała się strzałem w dziesiątkę. Konkretny przekaz, rzesza zadowolonych klientek, doświadczenie rynkowe i nowoczesne podejście do sprzedaży, to niewątpliwie nasze mocne strony, które wpływają na dynamiczny rozwój Simple Day. – mówi Michał Karewicz, prezes zarządu i akcjonariusz Simple Day.
W 2020 r. spółka zintensyfikowała prace badawczo-rozwojowe (R&D), efektem czego było wprowadzenie na rynek 4 nowych produktów. Spółka testuje obecnie nową markę, dedykowaną gamingowi o nazwie 4 The Best oraz szykuje się do bezpośredniego wejścia na rynki zagraniczne.

Chcemy angażować naszych klientów do tego, by świadomie dbali o swoje zdrowie i kondycję, m.in. dlatego nasze produkty oparte są o naturalne składniki. W ramach prowadzonych działań marketingowo-promocyjnych, Simple Day aktywnie współpracuje z wieloma influencerami. Mowa m.in. o Blance Lipińskiej, twórczyni 365 dni i Sylwii Bombie, uczestniczce obecnej edycji Dancing with the Stars, czy też fryzjerze gwiazd – Bartoszu Januszu. Ich łączna liczba followersów na Instagramie przekracza 1,5 mln osób. To, co obserwujemy obecnie na rynku to zmiana modelu sprzedaży wielu produktów, które nie są rzeczami pierwszej potrzeby. Nasza spółka jest jednym z pionierów tej strategii w naszym segmencie. Dobrze wdrożony marketing internetowy i kontakt z klientem, poprzez influencerów, to podstawa nowoczesnego działania w e-commerce. – mówi Anna Adamska, członek zarządu oraz jedna z założycielek Simple Day, odpowiadająca w spółce za prace B+R.
Według raportu Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce 2021 – 2026 PwC, rynek sprzedaży produktów z kategorii zdrowie i uroda – w segmencie e-commerce – będzie rósł w tempie 12,5% rocznie. Sam rynek suplementów diety wart jest już 6 mld zł w Polsce i rośnie o około 300 mln zł rocznie.