Ponad 30 mln zł zakontraktowanych przychodów w I połowie 2021 roku, czyli więcej niż wyniosły przychody ze sprzedaży w całym 2020 r. wypracował SolarSpot, dynamicznie rozwijająca się w całej Polsce spółka z branży fotowoltaicznej. Firma planuje pozyskać finansowanie na swój dalszy rozwój, w tym zadebiutować na giełdzie w 2022 r.
W I półroczu 2021 r. SolarSpot osiągnął już ponad dwa razy wyższe przychody niż w analogicznym okresie w 2020 r. Za cały rok 2020 r. firma raportuje ponad 28 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli 5 razy więcej niż w 2019 i zysk w wysokości 2,3 mln zł. Według raportu pt. „Rynek Fotowoltaiki w Polsce 2021” Instytutu Energetyki Odnawialnej w 2020 roku SolarSpot zajął 5. miejsce w Polsce pod względem zainstalowanej mocy w instalacjach fotowoltaicznych powyżej 50 kW wśród firm biorących udział w badaniu rynku PV. Obecnie SolarSpot prowadzi proces przekształcenia w spółkę akcyjną.
Dynamiczny wzrost SolarSpot opiera się na solidnych podstawach, które pozwalają nam optymistycznie patrzeć w przyszłość. Dywersyfikujemy źródła naszych przychodów, systematycznie rozwijając wachlarz oferowanych produktów i powiększając nasze siły sprzedażowe zarówno wewnętrzne, jak i w sieci partnerskiej. Aby w pełni wykorzystać intensywny rozwój rynku fotowoltaiki w Polsce i kontynuować wzmożony wzrost, przygotowujemy się do wejścia na giełdę w przyszłym roku. – mówi Przemysław Błaszczyk, prezes zarządu SolarSpot.
SolarSpot dotychczas zrealizował ponad 2 tysiące instalacji w całej Polsce dla klientów indywidualnych, biznesowych, gospodarstw rolnych oraz wspólnot mieszkaniowych. Każdego miesiąca realizuje ok. 150 montaży dla klientów indywidualnych i biznesowych. Do końca br. roku chce podwoić ten wynik. W 2020 roku SolarSpot zrealizował m.in. instalację fotowoltaiczną na dachu Ergo-Areny oraz pierwszą na rynku instalację fotowoltaiczną na hali namiotowej dla klienta w Austrii.
– Fotowoltaika to dla nas pierwszy krok w kierunku zwiększenia poczucia bezpieczeństwa energetycznego i niezależności w tym zakresie u naszych klientów. Chcemy, aby SolarSpot towarzyszył swoim klientom w ich drodze do osiągnięcia zeroemisyjności oraz wspierał ich w oszczędzaniu w domowym i firmowym budżecie, stąd przygotowanie do wdrożenia rozwiązań typu „smart”. Chcielibyśmy, aby pozyskane finansowanie pozwoliło nam zrealizować plany związane ze wzrostem skali prowadzonej działalności oraz jej zakresem, np. realizacją zaawansowanych projektów biznesowych w segmencie instalacji powyżej 1 MWp. — mówi Robert Marczak, wiceprezes zarządu SolarSpot.