Stuart, francuska firma wchodząca w skład Grupy DPD, rozpoczyna działalność w stolicy Polski. Jej celem jest zapewnienie firmom wyjątkowych usług kurierskich oraz wsparcie przedsiębiorstw w gwarancji najwyższej jakości obsługi klienta. Stuart świadczy szybkie dostawy nie tylko dla restauracji i sektora spożywczego, ale także handlu detalicznego i e-commerce – wszystko na wyciągnięcie ręki klienta dzięki innowacyjnej technologii i ekologicznej flocie, idealnie dopasowanej do ery „on-demand”. Oferując usługi w Warszawie, Stuart planuje podwoić wolumen dostaw w ciągu pierwszych 3 miesięcy.
Podróż Stuarta po Polsce rozpoczęła się we wrześniu ubiegłego roku, od udanego startu w Toruniu i Szczecinie, gdzie firma współpracuje ze spółką AmRest (KFC, Pizza Hut, Burger King) oraz zrealizowała pilotaże z lokalnymi sklepami w segmencie detalicznym i spożywczym. Wśród najnowszych partnerów Stuarta znajdują się również Sphinx, North Food oraz sieć dark stores Rebel Tang.
Co więcej, do międzynarodowych klientów Stuarta korzystających z usług w Wielkiej Brytanii, Francji, Portugalii i Hiszpanii należą między innymi Zara, Leroy Merlin, Ikea, Decathlon, McDonald’s, Carrefour czy Nespresso — wszystko dzięki ofercie usług dostosowanych do dostarczania artykułów premium, wielkogabarytowych oraz świeżych.
Obsługa klienta na ostatniej mili jest przedłużeniem wizerunku marki, a jej jakość elementem wymagającym odpowiedniej kontroli firm. Dlatego potrzebują one zaufanego partnera, który pomoże im zapewnić odpowiednie doświadczenie na tym kluczowym odcinku, przenosząc przyjemność z otrzymywania paczki o krok dalej. Wszystko to nabiera jeszcze większego znaczenia w świetle rosnącej popularności modelu omnichannel q-commerce i nowej mobilności, gdzie funkcje takie jak dostawa ze sklepu, z podmiejskiego hubu, czy ekspresowa obsługa zwrotów nie powinny być opcją, ale standardem, by skutecznie odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów. — komentuje Agnieszka Majewska, General Manager PL w Stuart.
Wraz ze wzrostem liczby przesyłek dostarczanych tego samego i następnego dnia, dostawa stała się kluczowym czynnikiem różnicującym doświadczenia zakupowe w erze omnichannel, co ma duży wpływ na pozyskanie, utrzymanie i satysfakcję konsumentów. Nawet 58% konsumentów na całym świecie zdecydowałoby się na zakup towarów w konkretnym e-sklepie, właśnie ze względu na opcje dostawy. Co więcej, 87% kupujących jest bardziej skłonnych do ponownych zakupów u sprzedawcy po pozytywnych doświadczeniach z dostawą. Przejściu w kierunku wspólnego systemu logistycznego musi towarzyszyć rozwój inteligentnych technologii, takich jak geo-lokalizacja floty wraz z innowacyjną infrastrukturą. Sieć połączonych w ten sposób zasobów pomaga zaspokoić rosnący popyt na usługi poprzez bardziej równomierny podział kurierów i wybór odpowiedniej metody dostawy w czasie rzeczywistym.
Ekosystem usprawniający ostatnią milę
Misją firmy Stuart jest tworzenie logistyki dla zrównoważonego świata, aby pomóc miastom w zmniejszeniu zatłoczenia i zanieczyszczenia, przy jednoczesnej poprawie komfortu życia. Dlatego obecnie 60% floty Stuart, składającej się z rowerów, rowerów cargo, motorowerów i vanów jest przyjazne dla środowiska. Co więcej, do końca 2022 roku Stuart planuje podwoić liczbę przesyłek realizowanych eko-flotą.
Firma opracowała 3 produkty — aplikację mobilną, aplikację internetową oraz API e-commerce dla firm ze wszystkich branż — restauracji, sklepów spożywczych, handlu detalicznego, ale także e-commerce – aby korzystać z platformy dostawczej i zamawiać szybkie, wygodne dostawy na żądanie. Średni czas odbioru wynosi 10 minut, a zarówno firmy, jak i ich końcowi klienci mogą śledzić przesyłki w dowolnym momencie, od odbioru do dostarczenia. Jeśli chodzi o dostawy żywności, Stuart nie pobiera żadnych dodatkowych prowizji, co oznacza, że firmy płacą jedynie za transport zamówienia. Dlatego też, pomimo silnej konkurencji, Stuart wciąż otrzymuje wiele zapytań ofertowych od restauracji i jest zdeterminowany, aby pomóc firmom z sektora F&B rozwinąć się jeszcze bardziej.
W Warszawie firma będzie początkowo działać w centrum miasta i na Mokotowie, w godzinach 8-24, przez cały rok. Stuart planuje podwoić wolumen dostaw już w ciągu pierwszych 3 miesięcy świadczenia usług. Efektem działań spółki jest wydajna, niezawodna i ekologiczna usługa, która pomoże przedsiębiorstwom sprostać rosnącym wymaganiom klientów poprzez zapewnienie szybkich i wygodnych dostaw na żądanie.