18 listopada br. do sprzedaży trafi najnowszy dodatek do popularnej gry Cooking Simulator z portfolio produkcyjnego Big Cheese Studio. Mowa o Cooking Simulator Shelter, w którym na graczy czeka zupełnie nowa sceneria rozgrywki, mechaniki oraz tryby gry. W pierwszym tygodniu sprzedaży DLC użytkownicy otrzymają 15 proc. zniżkę.
Aktualna sprzedaż Cooking Simulator-a, wraz z płatnymi dodatkami, przekroczyła 1,1 mln sztuk. Big Cheese Studio obecnie jest w procesie IPO. Z emisji nowych akcji spółka chce pozyskać do 4,7 mln zł brutto, które przeznaczy na produkcję trzech projektów. Zapisy w transzy małych inwestorów trwają do 8 listopada br.
– Niespełna dwa tygodnie pozostały do daty premiery wyczekiwanego przez fanów Cooking Simulator-a, najnowszego dodatku pod nazwą – Shelter. Przygotowaliśmy dla graczy wiele ciekawych urozmaiceń, w tym m.in. tryby polowania oraz rolnictwa. Użytkownik otrzyma także nowe mechaniki w postaci polowania na mutanty i wykorzystywania ich mięsa do przyrządzenia potraw, a także możliwość uprawy roślin na podziemnej farmie. Shelter ma wyróżniać się nowościami na tle poprzednich dodatków Cooking Simulatora. Liczymy, że nasz projekt przypadnie do gustu także fanom innych gatunków gier. W pierwszym tygodniu sprzedaży dodatku przewidzieliśmy dla graczy 15 proc. rabat. – informuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.
Cooking Simulator to gra o długim cyklu życia oraz wysokim potencjale sprzedażowym – tzw. evergreen. Twórcy gry połączyli w niej ważne dla graczy elementy – tworzenie, rywalizację i zabawę. Produkcja zadebiutowała na PC 6 czerwca 2019 roku, a w ciągu pierwszych 72 godzin od premiery sprzedaż przekroczyła 55 tys. egzemplarzy. W 2020 roku produkcja została udostępniona w wersjach konsolowych: na Nintendo Switch i Xbox One, a w kolejnym roku na PS4 i VR. Do tej pory zostało wydanych dziewięć dodatków tematycznych, m.in. Oktoberfest, Halloween, Modern Kitchen, czy SUPERHOT oraz trzy płatne – Cooking with Food Network, Cakes and Cookies oraz Pizza.
Aktualnie trwa pierwsza publiczna oferta akcji Big Cheese Studio. Cena emisyjna w IPO spółki została ustalona na 35 zł za jedną akcję. Oferta obejmuje łącznie 797 264 akcji, z czego 135 000 to nowo emitowane walory serii B. Pozostała część to akcje istniejące serii A. W transzy małych inwestorów zarezerwowano 239 179 akcji. W ramach tej transzy zapisy można składać do 8 listopada br. w Domu Maklerskim BOŚ SA (Koordynator Oferty) oraz u uczestników konsorcjum dystrybucyjnego tj. mBank SA, Dom Maklerski BDM SA oraz IPOPEMA Securities SA. Pozyskany od inwestorów kapitał spółka przeznaczy na produkcję trzech autorskich tytułów.
Niezwłocznie po zakończeniu IPO spółka planuje debiut na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych (GPW) w Warszawie. Rolę firmy inwestycyjnej w procesie IPO pełni Dom Maklerski BOŚ SA. Proces upublicznienia spółki wspiera kancelaria prawna SSW Pragmatic Solutions Spaczyński, Szczepaniak Sp.k. W I półroczu 2021 r. Big Cheese Studio wypracowała ponad 5,5 mln zysku netto, notując dynamikę ponad 87 proc. r/r.