SEG 2025

IndieBI rozwija platformę analityki sprzedaży gier dla wydawców i innych podmiotów aktywnych na rynku gier na PC, konsole i VR. Twórcami platformy są osoby stojące za sukcesem komercyjnym studia SUPERHOT. Firma pozyskała 3 miliony dolarów w rundzie seed, m.in. od założycieli studia Innersloth (twórcy hitu „Among Us”), platformy Humble Bundle czy funduszy Kowloon Nights i Kepler Interactive.

Według raportu firmy Newzoo rynek sprzedaży gier na koniec 2021 roku będzie wart ponad 180 miliardów dolarów, z czego ponad 80 miliardów dolarów to rynek gier na PC, konsole i VR. W ciągu najbliższych trzech lat segment ten ma wzrosnąć do ponad 100 miliardów dolarów rocznie. Na świecie jest ok. 3 miliardów graczy, a firmy zajmujące się tworzeniem gier są w tej chwili jednymi z najbardziej rozchwytywanych spółek giełdowych.

To już ogromny, ale i dynamicznie rosnący rynek. Jednakże jedną z największych barier rozwojowych dla wydawców i producentów gier jest rozproszona analityka blokująca jeszcze skuteczniejsze planowanie sprzedaży. Doskonale zdają sobie z tego sprawę Tom Kaczmarczyk (współzałożyciel studia gier SUPERHOT) i Callum Underwood (założyciel agencji Robot Teddy), którzy podczas rozwijania strategii sprzedaży dla studia SUPERHOT stworzyli własne narzędzie business intelligence dostosowane do potrzeb rynku gamingowego – IndieBI.

Pierwsza wersja IndieBI powstała w 2018 roku. Odpowiadanie nawet na najprostsze pytania biznesowe dotyczące sprzedaży gier – np. „ile gier sprzedaliśmy w zeszłym tygodniu?” – było wtedy bardzo problematyczne. Rosnąca liczba tytułów i platform sprzedażowych, które wspieraliśmy w ramach SUPERHOT (m. in. Steam, Xbox, PlayStation, PC) sprawiała, że nawet podstawowe liczby były trudno dostępne, a jeszcze trudniejsze do przeanalizowania. Ręczne przeklikiwanie się przez dane było udręką. W efekcie część decyzji biznesowych była podejmowana na podstawie anegdotycznych doświadczeń i intuicji, a nie twardych danych. Postanowiliśmy to zmienić. – opowiada Tom Kaczmarczyk, współtwórca i CEO IndieBI.

Branża gier ma już prawie pół wieku, a mimo to do niedawna nie istniały żadne powszechnie dostępne narzędzia analityki biznesowej dla niezależnych studiów i wydawców gier tworzących tytuły PC, konsolowe i VR. Rynek potrzebuje łatwego w użyciu narzędzia, które dostarczyłoby zrozumiałych analiz sprzedaży na wszystkich platformach.

Stworzyliśmy IndieBI na potrzeby naszego zespołu, ale gdy zaczęliśmy go używać i sprawdzać w praktyce dopiero doceniliśmy jego pełen potencjał. Postanowiliśmy więc stworzyć osobną spółkę, która rozwija naszą platformę business intelligence i dostarcza nieocenione narzędzie dla wielu podmiotów z rynku gamingowego. – mówi Callum Underwood, współtwórca IndieBI.

Tom Kaczmarczyk i Callum Underwood

Twórcy IndieBI w 2019 roku zaczęli zapraszać do zamkniętej bety narzędzia inne międzynarodowe studia, m. in. Vertigo Games, Raw Fury i Unknown Worlds. Platforma zaczęła błyskawicznie zyskiwać na popularności i niebawem dzięki platformie swoje dane sprzedażowe dokładnie monitorowały i analizowały również takie podmioty jak Innersloth (twórcy hitu „Among Us”), Kowloon Nights (fundusz zrzeszający ponad tuzin niezależnych producentów) czy Harmonix (twórcy serii “Rock Band”). Dziś już ponad setka firm codziennie korzysta z IndieBI – od małych, niezależnych studiów po notowane na giełdzie, uznane marki.

Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem sukcesów osiąganych przez naszych użytkowników Widzieliśmy już przypadki naszych partnerów, którzy dzięki poradom dostarczanym przez IndieBI byli w stanie potroić swoje całkowite przychody ze Steama, oraz innych którzy wykorzystywali analizy z naszej platformy do negocjowania na swoją korzyść wartych miliony dolarów kontraktów z platformami sprzedażowymi – dodaje Kaczmarczyk.

W tej chwili IndieBI rozwijane jest wciąż w zamkniętej wersji beta, z dostępem możliwym tylko po zaproszeniu przez twórców. Pomimo tego, platforma w ciągu ostatniego roku urosła czterokrotnie, monitoruje już sprzedaż o wartości prawie 2 miliardów dolarów (~1% rynku), a na liście oczekujących na zaproszenie znajduje się już ponad 700 kolejnych studiów i wydawców. IndieBI ma zatem ogromny potencjał do dynamicznego wzrostu.

Aby dalej intensywnie rozwijać platformę, IndieBI pozyskało 3 miliony dolarów w rundzie seed od szerokiego grona indywidualnych inwestorów z branży gier. W spółkę zainwestowały osoby o ogromnym doświadczeniu biznesowym związanym z gamingiem. Wśród wspierających firmę znaleźli się indywidualni inwestorzy tacy jak Paweł Feldman (na co dzień dyrektor ds. rozwoju w 11 Bit Studios), Alexis Garavaryan (prezes funduszy Kowloon Nights i Kepler Interactive), Olga i John Graham (założyciel Humble Bundle), Tom Beardsmore (założyciel Coatsink), Derek Bradley (założyciel A44), Chris Jurney, Nate Mitchell (założyciel Mountaintop), Matias Myllyrinne (założyciel Redhill), Alastair Hebson (dyrektor ds. biznesu w SUPERHOT), Lindsey Rostal (założycielka Timberline Studio), Anna Sweet i Nate Salpeter, Alex Schwartz i Cy Wise (założyciele absurd:joy, Owlchemy Labs), Richard Wu (inwestor i założyciel Seed Studio), Raph Van Lierop (założyciel Hinterland), oraz Brjann Sigurgeirsson (założyciel i prezes Thunderful Group).

IndieBI wspierają również założyciele niektórych spółek korzystających już z platformy – Boneloaf (studio, z którego pochodzi gra „Gang Beasts”), Innersloth („Among Us”), Hinterland („The Long Dark”),SUPERHOT, oraz Kowloon Nights (globalny fundusz inwestujący w niezależne studia gier).

IndieBI jest rewolucyjnym narzędziem dla Kowloon Nights. Inwestujemy w niezależne studia gier na całym świecie, pozwalając im samodzielnie zarządzać swoimi danymi sprzedażowymi i strategią wydawniczą. Zbieranie informacji o ponad 50+ grach na przestrzeni 12+ platform sprzedażowych było dla nas zawsze dużym problemem. Teraz IndieBI po prostu dostarcza nam interaktywne raporty analityczne z danymi pokazującymi w czasie rzeczywistym, jak wszystkie nasze tytuły sobie radzą. – podkreśla Alexis Garavaryan, prezes Kowloon Nights i Kepler Interactive.

Firma IndieBI tworzy globalną platformę business intelligence dla branży gamingowej. Jest rozwijana przez szybko rosnący zespół programistów, analityków i projektantów, którzy pracują m.in. w centrali spółki w Łodzi.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments