Notowany na NewConnect Infoscan opublikował nową strategię rozwoju na lata 2021-2025. Strategia zakłada rozpoczęcie działalności na rynku e-commerce poprzez inwestycję w Grupę Modne Zakupy Sp. z o.o., z którą Spółka podpisała w październiku br. list intencyjny. Jednym z celów Spółki jest osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów (GMP) w Grupie Infoscan na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku. Strategia zakłada również przeniesienie notowań na Rynek Główny GPW. Publikacja strategii potwierdza plany zmierzające do zmiany obszaru działalności Infoscan na dynamicznie rozwijającą się branżę e-commerce.
Nowa strategia Infoscan na lata 2021-2025 zakłada realizację następujących celów:
1) Zmiana podstawowej działalności Spółki na branżę e-commerce poprzez inwestycję w Grupę Modne Zakupy sp. z o.o.
2) Rozwój organiczny oraz konsolidację na rynku e-commerce, w szczególności w kategorii Women;
3) Zwiększenie dwukrotnie ilości brandów oraz trzykrotnie ilości produktów na serwisie Intymna do końca 2025 roku;
4) Wzmocnienie oferty GMZ przede wszystkim w kategorii Beauty i Suplementy;
5) Stworzenie i rozbudowa portfolio marek własnych, wprowadzenie dwóch marek własnych z kategorii bielizna do końca 2022 roku;
6) osiągnięcie 12-miesięcznych przychodów (GMP) w Grupie Infoscan S.A. na poziomie 100 mln zł do końca 2025 roku;
7) przeniesienie notowań Spółki na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A.
Publikacja nowej strategii rozwoju jest ostatecznym potwierdzeniem obranego przez nas kierunku na rynek e-commerce. Grupa Modne Zakupy, w którą zamierzamy zainwestować, to podmiot, który bardzo dynamicznie się rozwija, posiada bardzo szeroki asortyment produktów składający się z ponad 150 marek i przychody zbliżające się do poziomu 20 mln zł. Jesteśmy przekonani, że razem będziemy mogli stworzyć silnego gracza e-commerce z kategorii Women na rynku polskim i w regionie. Jednocześnie definitywnie odcinamy się od prowadzonej wcześniej działalności na rynku telemedycznym oraz od planów rozpoczęcia działalności na rynku gier mobilnych. — komentuje Kamil Gaworecki, Prezes Zarządu Infoscan.
Decyzja o wejściu na rynek e-commerce została podjęta po analizie rynków pod kątem największych perspektyw rozwoju. Według analiz i raportów sektorowych polski rynek e-commerce, którego wartość szacowano przed wybuchem pandemii na ok. 70 mld zł, już zbliży się w 2021 roku do obrotów rzędu 100 mld zł. Firma PwC prognozuje natomiast wzrost wartości e-commerce w Polsce do poziomu 162 mld zł do roku 2026.
Z analiz wynika, że istotny udział w rynku e-commerce będzie posiadała kategoria Fashion/Personal/Household oraz Inne. Grupa Modne Zakupy, w którą zamierzamy zainwestować, oferuje 150 marek własnych. Oraz posiada bazę 650 tys. klientów. Widzimy ogromny potencjał do tego, aby w przeciągu najbliższych 4 lat zwiększyć 12-miesięczne przychody grupy aż do 100 mln zł, zarówno poprzez rozwój organiczny, jak i konsolidacje rynku. GMZ prowadzi rozmowy na ten temat z kilkoma podmiotami. Zakładamy również przeniesienie notowań na rynek Główny GPW. — dodaje Gaworecki.
Grupa Modne Zakupy Sp. z o.o. działa w branży e-commerce, prowadzi internetowy sklep multibrandowy z bielizną (intymna.pl), odzieżą (primodo.com) oraz akcesoriami erotycznymi (blackbunny.pl). Firma posiada w swoim portfolio ponad 150 marek. Baza aktywnych użytkowników to ok. 650 tys. osób. Grupa wygenerowała w 2020 roku ponad 16,5 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz zmierza do 20 mln zł przychodów w trakcie bieżącego roku.
Według danych PMR (2020), wartość brutto sprzedaży bielizny online szacuje się na 2,5 mld zł. Według prognoz, w 2025 roku wyniesie 4,2 mld zł, co stanowi wzrost względem 2020 roku o 68 proc. Zwiększa się również udział sprzedaży bielizny w rynku handlu detalicznego odzieżą i obuwiem. Szacuje się, ze w 2025 roku segment ten będzie stanowił 14,5 proc. czyli ponad 15 proc. więcej niż w 2020 roku.