epoint

Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora gamingowego z okresu 15-19 listopada br.

11 bit studios: Spółka odnotowała 4,09 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 7,11 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 3,92 mln zł wobec 8,73 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody z działalności operacyjnej sięgnęły 13,58 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 18,1 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

Feardemic: Spółka podpisała umowę z Unseen Silence, na jej podstawie spółka-córka Bloober Team wyda grę „Terror: Endless Night”. „Terror: Endless Night” jest pierwszą grą zespołu Unseen Silence. Produkcja stanowi połączenie strategii turowej z survival horrorem, w której gracz wciela się w rolę kapitana uwięzionego w lodzie statku. Źródło: ISBnews

Carbon Studio: Spółka planuje podać datę premiery nowego tytułu w 2022 r. Trwają prace nad pre-produkcją nowego projektu – z gatunku slasher – o roboczym tytule „VRSlasher”.   Źródło: ISBnews

CI Games: Spółka odnotowała wstępnie 13,6 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2021 r., podczas gdy skonsolidowane przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej CI Games wyniosły 32,7 mln zł. Oznacza to odpowiednio wzrost o 39% i 8% w porównaniu do szacunkowych danych finansowych przedstawionych w październiku. Źródło: ISBnews

Vixa Games: Spółka podpisała umowę agencyjną z wiodącym wydawcą gier komputerowych na rynki azjatyckie – Intragames Co. Ltd. Polskie studio będzie promować usługi wydawnicze nowego kontrahenta, a także szukać potencjalnych developerów, którzy chcieliby wydawać swoje produkcje na konsole gier w Azji. Źródło: ISBnews

Carbon Studio: Spółka pracuje nad dokumentacją związaną z przeniesieniem akcji na rynek główny Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i liczy, że w najbliższych tygodniach będzie mogło poinformować o szczegółach, poinformował ISBnews prezes Aleksander Caban. „Obecnie pracujemy nad dokumentacją związaną z przeniesieniem akcji Carbon Studio na rynek główny GPW – prace są w trakcie. Liczę na to, że w najbliższych tygodniach będziemy w stanie poinformować o postępach tego procesu. Pod względem stricte biznesowym czujemy się gotowi na dołączenie do grona spółek z rynku regulowanego” – powiedział Caban w rozmowie z ISBnews. Źródło: ISBnews

Movie Games: Spółka odnotowała 6,49 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 0,46 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 0,86 mln zł wobec 0,94 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,8 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 1,1 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

PCF Group: People Can Fly z PCF Group oraz wydawca Square Enix przedstawili najnowszy update do gry „Outriders”, czyli „Outriders New Horizon”, który będzie dostępny dla graczy od 16 listopada. Jednocześnie zapowiedziano kolejny dodatek do gry – „Outriders Worldslayer”, który zostanie wydany w 2022 roku. Źródło: ISBnews

Jujubee: Spółka planuje w przyszłym roku wydać na PC takie gry jak: „Dark Moon”, „Flashout 3” i „Superheroes Academy”. Źródło: ISBnews

Movie Games: Spółka zawarła z Gaumont Television reprezentowaną przez Evolution USA, LLC porozumienie w sprawie ustalenia ramowych warunków współpracy obejmujących udzielenie licencji na użycie znaku towarowego „Narcos” w grze „Drug Dealer Simulator 2 (DDS2)”. „Narcos” to amerykański serial telewizyjny wyprodukowany przez Gaumont Television dla platformy Netflix. „Z DDS II chcemy wyjść o poziom wyżej. Jest to jeden z pierwszych kroków, które chcemy podjąć. Serial 'Narcos’ jest żywym serialem. Chcemy, aby nasza gra zbiegła się z premierą kolejnego sezonu Narcosa. Nie chcemy na tym poprzestać i chcemy, aby gra z kolejnymi IP przebiła się do podświadomości kolejnych odbiorców” – powiedział prezes Movie Games Mateusz Wcześniak. Źródło: ISBnews

Road Studio: Liczy, że jej debiut na NewConnect nastąpi jeszcze w tym roku, poinformował prezes Maciej Nowak.  „Myślę, że jesteśmy na finiszu procesu wprowadzenia spółki na NewConnect, mieliśmy niedawno rundę pytań z Giełdy Papierów Wartościowych. Myślę, że niebawem możemy spodziewać się uchwały o wprowadzeniu akcji spółki do obrotu” – powiedział Nowak. Źródło: ISBnews

Ultimate Games: Spółka odnotowała 1,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 2,19 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 1,53 mln zł wobec 2,1 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 5,64 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 4,99 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

Forever Entertainment: Studio planuje 8 premier gier na platformie Nintendo Switch do końca IV kw.  Źródło: ISBnews

Forever Entertainment: Spółka odnotowała 1,58 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 1,42 mln zł zysku rok wcześniej.  Zysk operacyjny wyniósł 1,76 mln zł wobec 1,6 mln zł zysku rok wcześniej.  Przychody ze sprzedaży sięgnęły 7,66 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 8,24 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

One More Level: Spółka odnotował 1,18 mln zł jednostkowego zysku netto w III kw. 2021 r. wobec 1,43 mln zł straty rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 1,24 mln zł wobec 1,43 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,75 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 0,76 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

Bloober Team: Spółka odnotowała 3,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2021 r. wobec 0,49 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk operacyjny wyniósł 4,04 mln zł wobec 0,76 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 13,66 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 12,5 mln zł rok wcześniej. Źródło: ISBnews

Creepy Jar: Spółka szacuje, że osiągnęła 9,1 mln zł zysku netto (wobec 0,3 mln zł straty rok wcześniej), przy przychodach na poziomie 14,1 mln zł (wzrost o 86% r/r) w III kwartale 2021 r. Narastająco za trzy kwartały zysk netto wyniósł 21,1 mln zł (wzrost o 33,5% r/r), przy przychodach na poziomie 35,3 mln zł (wzrost o 15,4% r/r) . Źródło: ISBnews

Big Cheese Studio: Spółka dokonała przydziału 797 264 akcji oferowanych podczas pierwszej oferty publicznej (IPO). Inwestorzy nabyli 662 264 istniejących akcji serii A oraz 135 000 nowo emitowanych walorów serii B. Całkowita wartość oferty publicznej przekroczyła 27,9 mln zł, z czego do spółki trafi ponad 4,7 mln zł. Średnia stopa redukcji zapisów w transzy małych inwestorów wyniosła 68,68%. Źródło: ISBnews

Immersion Games: Studio nawiązało współpracę z największym producentem urządzeń fitness na świecie – iFIT Inc. Dzięki kooperacji, gry warszawskiej spółki zawierające elementy fitness i sportu, będą wspólnie promowane przez obydwie firmy. iFIT Inc. to największy na świecie producent sprzętu do ćwiczeń, w którego portfolio wchodzą takie marki, jak NordicTrack, ProForm i Freemotion. Źródło: spółka

Pyramid Games: Spółka wypracowała 0,88 mln zł przychodów w III kw. br. (wzrost o 85%  r/r). Spółka w ostatnim kwartale pozyskała partnerstwo Sony, a także zapowiedziała premierę portu do gry „Rover Mechanic Simulator” na konsole PlayStation. Aktualnie pracuje nad swoimi dwoma największymi tytułami – „Dinosaur Fossil Hunter” i „Occupy Mars: The Game”, które zostały zaprezentowane w wersji beta na EGX London.  Źródło: spółka

Drageus Games: Spółka otrzymała potwierdzenie od Microsoftu o ustaleniu daty wprowadzenia do sprzedaży gry „Mini Madness” na konsolę Xbox na 10 grudnia 2021 r. Źródło: spółka

Skinwallet: Spółka przedstawiła szczegóły swojego pierwszego projektu z dziedziny NFT. Seria o nazwie „Cyber Warriors Army” to zbiór 8 tys. unikalnych tokenów NFT. Poza środkami pozyskanymi z pierwotnej sprzedaży tokenów, spółka będzie zarabiać również na transakcjach na rynku wtórnym. Źródło: spółka

Gamivo: Spółka rozpoczęła współpracę z firmą Hama, niemieckim producentem akcesoriów dla graczy. Od przełomu października i listopada produkty firmy z Niemiec są dostępne dla użytkowników platformy Gamivo. Źródło: Spółka

Gamivo: Przychody grupy wyniosły ponad 9,5 mln zł w III kw. br. Przychody związane z działalnością platformy Gamivo.com wzrosły r/r o 37%. Zysk netto związany z działalnością platformy wyniósł 1,74 mln zł i był wyższy o 45% r/r . Przychody ze sprzedaży odnotowane od początku roku wyniosły natomiast 28,33 mln zł, a zysk netto 4,37 mln zł. Źródło: spółka

Movie Games: Zapowiada, że priorytetem na przyszły rok jest druga odsłona „Drug Dealer Simulator” i współpraca z Davidem Jeffy, designerem gry „God of War”, przy projektach grupy. „Chcemy obsługiwać wszelkie możliwe obszary rynku gier i osiągać maksymalną możliwą monetyzację naszych IP. Priorytety na 2022 to 'Drug Dealer Simulator 2′ i współpraca z Dawidem Jeffy przy projektach grupy. Planujemy też obecność na targach, promocję naszych tytułów, jakościowy kontakt z mediami branżowymi, co przekłada się później na sprzedaż. Chcemy mieć więcej sukcesów, jak 'Gas Station Simulator'” – powiedział prezes Movie Games Mateusz Wcześniak podczas Movie Games Investor Day.  Źródło: ISBtech

Xbox: Marka udostępniła granie w chmurze na konsolach nowej generacji, jak również na Xbox One. Dzięki temu, posiadacze „old genów” będą mogli sięgnąć po gry przeznaczone na Series X|S bez konieczności posiadania fizycznej konsoli. Funkcja ta będzie początkowo dostępna dla części graczy, zaś w ciągu najbliższych tygodni zostanie udostępniona dla wszystkich. Źródło: ISBtech

mBank: Zaoferował graczom platformę, dzięki której będzie można brać udział w wyzwaniach, odblokowywać osiągnięcia i wygrywać gamingowe nagrody. Bank planuje też regularne rabaty dla graczy w ramach mOkazji. Partnerami banku jest ASUS, GOG.com i Muve.pl. Lista partnerów ma się stale poszerzać. Źródło: ISBtech

Bloober Team: Do krakowskiego producenta gier z gatunku horror dołączył doświadczony w branży gier Kacper Michalski, który został nowym head of production. Źródło: spółka

(ISBnews/ISBtech)

 

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments