epoint

Notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo osiągną w trzecim kwartale 1,18 mln zł przychodów netto ze sprzedaży. Spółka pozyskała cztery nowe tytuły do wydawnictwa i rozwinęła działalność portingową wprowadzając kolejne tytuły do sprzedaży.

Klabater zapowiedział 10 nowych multi-platformowych premier na kolejne miesiące, w kluczową fazę weszła też produkcji gry własnej Moonshine Inc.

Przychody netto osiągnięte przez Klabatera w trzecim kwartale 2021 roku wyniosły blisko 1,2 mln zł, pod względem zysku netto, zakończyliśmy bieżący okres na symbolicznym plusie. Najważniejszym trendem, jaki odnotowaliśmy w ostatnich miesiącach, jest wzrost o blisko 85% przychodów ze sprzedaży gier własnych w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. — komentuje Robert Wesołowski, członek zarządu, Klabater SA.

W minionym okresie spółka przygotowała oraz wprowadziła do sprzedaży adaptację na PlayStation dwóch gier strategiczne produkcji Starni Games, z serii Strategic Mind: Blitzkrieg oraz The Pacific. Trzecią wydaną w modelu portingowym na konsole Switch, PlayStation oraz Xbox była gra logiczno-przygodowa May’s Mysteries: The Secret of Dragonville od V5 Corp.

We wrześniu odbyła się premiera drugiej gry własnej Klabatera — The Amazing American Circus. Tytuł powstały we współpracy ze studiem Juggler Games zadebiutował jednocześnie na wszystkich platformach sprzętowych (PC, PlayStation, Xbox oraz Switch), w dwóch edycjach produktowych (standardowa, kolekcjonerska), premierze towarzyszyły szeroko zakrojone działania marketingowe. Gra zebrała dobre oceny od użytkowników serwisu STEAM (72% i mostly positive) oraz mieszane oceny od krytyków i mediów (MC 53% i mixed).

W samym trzecim kwartale oprócz premiery The Amazaing American Circus przeprowadziliśmy też 18 innych akcji promocyjnych i sprzedażowych, które stanowią istotny filar strategii wydawniczej. Nasze dostępne gry w atrakcyjnych przecenach i zestawach (bundlach) były obecne na wszystkich liczących się globalnych platformach sprzedażowych takich jak GOG, Humble, czy Nuuvem. Aktywność utrzymywana na back-catalogu pozwala nam utrzymać bieżącą działalność oraz tworzyć kolejne gry własne. Przed nami premiera wyczekiwanej gry Moonshine Inc., a rozbudowując nasze portfolio w minionym kwartale, zapewniliśmy sobie stabilne źródło przychodów w perspektywie kolejnych miesięcy i 2022 roku. — kończy Michał Gembicki, członek zarządu, Klabater SA.

Klabater planuje aż 10 premier w przyszłym roku, z czego cztery z nich zostały ogłoszone w minionym kwartale. Są to: Orbit Industries, Kaiju Wars, Production Line oraz Best Month Ever. Pierwsze trzy produkcje pochodzą z zagranicznych studiów developerskich z Niemiec, Kanady i Wielkiej Brytanii, natomiast ostatni z wymienionych tytułów, który już teraz cieszy się z ogromnym zainteresowaniem mediów — Najlepszy Miesiąc Życia! Tworzony jest przez zespół doświadczonych developerów i młodych filmowców z Polski związanych z Warszawską Szkołą Filmową. Projekt prowadzi weteran branży – Maciej Szcześnik (CD Projekt Red, 11Bit).

Na przyszły rok w katalogu Spółki znajduje się też Weedcraft Inc. – projekt portingowy realizowany we współpracy ze studiem Ville Monarchs oraz amerykańskim wydawcą Devolover Digital, edycja na Switch gry własnej Crossroads Inn, oraz edycja na Xbox gier z serii Strategic Minds. W kluczową fazę produkcyjną weszła też czwarta gra własna spółki – Moonshine Inc., na kolejny kwartał zaplanowała start kampanii promocyjnej tytułu.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments