SEG 2025

Za nami finał Mistrzostw Świata League of Legends (w skrócie Worlds 2021). Mercedes-EQ i Riot Games przygotowali nie lada atrakcję dla fanów LoL – krótkometrażowy film, który prezentuje kulisy projektowania pierścienia mistrzowskiego Worlds 2021, od wstępnych szkiców, przez pierwsze prototypy, aż po wykonanie pierścieni. Przekazano je zwycięskiej drużynie po ceremonii wręczenia trofeów firmowanej przez Mercedes EQ.

Pierścienie stanowią dowód wyjątkowych osiągnięć każdego z członków mistrzowskiego zespołu i są nieprzechodnie – zawodnicy zatrzymują je dla siebie. Dokument można obejrzeć na kanale LoL Esports na YouTubie.

Za projekt pierścienia po stronie producenta luksusowych samochodów odpowiadał zespół kierowany przez Steffena Köhla, szefa zaawansowanego designu nadwozi Mercedes-Benz.

Początek procesu projektowania tak niezwykłego pierścienia jest porównywalny z projektowaniem samochodu Mercedes-Benz. Najpierw chwytamy w dłoń czystą kartkę i długopis i następuje klasyczny proces twórczy, w ramach którego powstają liczne szkice. Od razu wiedzieliśmy, że nie chcemy zaprojektować jednego z wielu typowych pierścieni mistrzowskich. Zależało nam na stworzeniu czegoś, co będzie miało szanse stać się przedmiotem kultowym. I dokładnie to osiągnęliśmy — wspólnie z Riot Games — wyjaśnia Steffen Köhl. 

Steffen Köhl, Head of Advanced Exterior Design at Mercedes-Benz with the Championship Ring.

Dokument pokazuje, w jaki sposób w trakcie tworzenia pierścienia połączono świat rzeczywisty z wirtualnym: po kilku tygodniach prac nad projektem i wielu szkicach wygenerowano pierwsze dane CGI. Na drukarce 3D powstały fizyczne prototypy, które następnie były doskonalone we współpracy z Riot Games – aż do ostatecznego etapu projektu. Pierścień mistrzowski reprezentuje szczyt aktywności Mercedes-EQ w organizacji Worlds 2021.

Tytuł mistrzów świata to najwyższe osiągnięcie w League of Legends, cenione przez naszą społeczność w każdym zakątku świata. Dzięki Mercedes-EQ tegoroczni zwycięzcy wrócą do domu nie tylko z najwyższym wyróżnieniem w naszym sporcie, ale także z unikalnym, spersonalizowanym dziełem upamiętniającym ich znakomitą formęw sezonie 2021. – powiedziała Naz Aletaha, globalna szefowa LoL Esports.

Specjalna kampania zorganizowana po premierze modelu EQS połączyła progresywną prezentację nowego topowego modelu Mercedes-EQ z futurystycznym światem.

Promocyjny film pokazuje, że mistrzowie grają z zamiłowania, a nie dla nagród. Przybliżają też cechy najlepszych zawodników: obok zacięcia do rywalizacji są to dystans do siebie i radość z gry. Esport jest kulturą z własnymi nawykami, muzyką oraz językiem – i daje szansę, by dostać się na sam szczyt. Krótki spot można było oglądać podczas globalnej transmisji Worlds 2021 i na różnych platformach społecznościowych:

Ponadto Mercedes-EQ zaoferował globalnej społeczności fanów LoL możliwość wygrania 500 skrzyń Hextech – cyfrowych przedmiotów, które można wymieniać w grze League of Legends. Szczególnie lojalni fani mieli też szansę zdobycia dodatkowego upominku w postaci pakietu gadżetów z limitowanej edycji Worlds 2021.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments