NFON, europejski dostawca rozwiązań do komunikacji głosowej w chmurze dla biznesu, oraz czeski lider rynku rozwiązań contact center jako usługi (CCaaS), firma Daktela, ogłosiły dziś strategiczne partnerstwo w dziedzinie rozwiązań contact center opartych na chmurze. Celem jest poszerzenie portfolio produktów NFON w dziedzinie CCaaS i znaczący rozwój tego obszaru działalności. Nowy omnikanałowy produkt contact center — Contact Center Hub — będzie stanowił podstawę do realizacji tego celu.
Produkt ten zostanie zaprezentowany po raz pierwszy na targach Call & Contact Centre Expo w Londynie w dniach 16-17 listopada 2021 r. Dzięki Contact Center Hub NFON AG wprowadzi na swoje główne rynki produkt, który oferuje dopasowane funkcje contact center dla przedsiębiorstw, ale jednocześnie jest łatwo skalowalny dla małych i średnich firm. NFON planuje udostępnić to rozwiązanie w drugim kwartale 2022 roku.
Na europejskie firmy wywierana jest ogromna presja, aby kontynuować cyfryzację w celu zachowania konkurencyjności, szczególnie jeśli chodzi o komunikację biznesową. Interfejs komunikacji z klientem jest tutaj kluczowym czynnikiem decydującym o sukcesie. Podczas gdy większe przedsiębiorstwa są już czasem o krok do przodu, wiele średnich firm dopiero rozpoczyna ten ważny proces. Dzięki naszemu partnerstwu z firmą Daktela oferujemy europejskim przedsiębiorstwom doskonałe rozwiązanie technologiczne w tym zakresie. Mamy w Dakteli silnego partnera, który sygnuje nasze rozwiązania znakiem jakości „Made in Europe. — wyjaśnia Dr Klaus von Rottkay, dyrektor zarządzający w NFON AG.
Liczne badania pokazują, że cyfryzacja interfejsów klienta staje się coraz ważniejsza dla firm każdej wielkości. W związku z tym rośnie zapotrzebowanie na profesjonalne, a jednocześnie łatwe w obsłudze rozwiązania contact center. Kluczowe kryteria, które Contact Center Hub w pełni spełnia, to możliwość kontaktu za pośrednictwem wszystkich kanałów komunikacyjnych (komunikacja omni-channel), możliwości integracyjne, niezawodność i wsparcie.
Zaczęliśmy koncentrować się na rynku contact center na wczesnym etapie jego rozwoju. Rynek ten ma swoje specyficzne wymagania, do których należą przede wszystkim wysokie wymogi dotyczące dostępności, wsparcia i możliwości adaptacji. Dzięki naszemu produktowi szybko staliśmy się wiodącym dostawcą. Teraz, razem z NFON, przechodzimy do kolejnego etapu naszej ekspansji. – komentuje Richard Baar, dyrektor zarządzający i założyciel Daktela s.r.o.
W 2020 roku rynek CCaaS w Europie stanowił około 27% całego rynku contact center i osiągnął wartość 778 mln USD. Do 2027 roku, zakładając przewidywane średnie tempo wzrostu na poziomie 17% rocznie, rynek ten będzie wart 2,3 mld USD. Firmy zatrudniające od 50 do 1 000 pracowników — strategiczny cel NFON — stanowią około 80% całego rynku CCaaS w Europie.
Chociaż rynek UCaaS wciąż rozwija się bardzo szybko, zbliża się już kolejna fala zmian. Komunikacja biznesowa nie oznacza już tylko konwencjonalnej komunikacji w formie rozmów telefonicznych, wideo i spotkań, ale raczej będzie się rozwijać zgodnie z łańcuchem wartości firmy. Strategiczne partnerstwo między Daktela i NFON daje nam możliwość wykorzystania dodatkowego potencjału rynkowego w Europie. Integracja procesów i kontaktów z klientami będzie kluczem do dalszego rozwoju firm. Nasza nowa struktura portfolio będzie uwzględniać oba te aspekty. – mówi Jan Forster, dyrektor marketingu w NFON AG.