Pyszne.pl uzyskało ponad 11 mln odsłon i 2 mln unikalnych odbiorców dzięki kampanii w czasie niedawnego turnieju piłkarskiego na jednym z najpopularniejszych kanałów na YT.
Grupa Just Eat Takeaway.com, właściciel marki Pyszne.pl, wspólnie z agencją marketingu sportowego Sport Brokers otrzymała trzy nominacje oraz zdobyła jedną statuetkę podczas pierwszej edycji konkursu YouTube Works w Polsce za kampanię Pyszne.pl i Kanału Sportowego realizowaną w tym roku przy okazji UEFA EURO 2020.
Kampania znalazła uznanie jury w kategorii Multiscreen Excellence, w której Pyszne.pl oraz Sport Brokers otrzymali nagrodę główną. Kapituła zwracała w niej uwagę przede wszystkim na twórcze wykorzystanie wielu mediów. Ponadto kampania została wyróżniona nominacjami w kategoriach Action Driver (najbardziej efektywne nakłonienie konsumentów do działania) i Grand Prix całego konkursu.
W czasie turnieju Pyszne.pl prowadziło szeroko zakrojoną kampanię w mediach tradycyjnych, opartą na koncepcji globalnej. Na poziomie lokalnym skupiła się na rozwiązaniach digitalowych. Zdecydowała o tym możliwość wykorzystania natywnych i autentycznych rozwiązań, jakie daje m.in. YouTube, ale też okazja do tego, aby oprzeć kampanię o dwa insighty związane z grupą docelową. Mowa o zwyczaju spożywania jedzenia w trakcie oglądania sportu oraz konsumowania treści przez kibiców zgodnie ze zjawiskiem multiscreeningu. Fani często oglądają mecz, komentując akcje na Twitterze, a później przechodzą na YouTube’a, aby obejrzeć program i usłyszeć opinie dziennikarzy na temat gry. Platforma do komunikacji, jaką tworzy Kanał Sportowy, miała być sposobem dla marki na podążanie i kontakt z odbiorcą na różnych etapach konsumowania przez niego treści przy okazji UEFA EURO 2020, którego była oficjalnym sponsorem.
Dla powiązania sponsoringu marki z aktywizacją kibiców głównym elementem kampanii był „Hejt Park”, czyli najpopularniejszy youtube’owy program o UEFA EURO 2020. Pyszne.pl miało zapewniony branding studia oraz wyświetlane w trakcie bannery graficzne i spoty wideo. Pojawiło się także kontekstowe lokowanie w postaci dostarczania jedzenia na plan przez brandowanego kuriera, który stał się rozpoznawalnym elementem współpracy. Przygotowane kody rabatowe były dystrybuowane podczas youtube’owych live’ów, ale także w innych social mediach Kanału Sportowego. W promocję kampanii zaangażowali się na Twitterze także sami twórcy, Krzysztof Stanowski i Michał Pol. Odbył się też konkurs, w którym do wygrania były zestawy biletów (z przelotem i zakwaterowaniem), a także pojawiły się quizy dla kibiców publikowane w ramach Instagram Stories Kanału Sportowego.
Rola agencji jest najbardziej istotna w takich momentach, kiedy możemy być twórcą kampanii, jej realizatorem, ale też ekspertem i po prostu pomocnikiem dla obu stron. Partnerskie podejście do budowania projektu sprawia wtedy, że może on być z jednej strony kreatywny, a z drugiej, i to ważniejsze, efektywny. Bardzo nas cieszy, że pozornie prosta kampania odniosła taki skutek, jak wszystkie strony zakładały: wizerunkowy i sprzedażowy wzrost dla marki Pyszne.pl i dobry odbiór wśród widzów Kanału Sportowego. – powiedział Marek Buklarewicz, CEO agencji marketingu sportowego Arskom i Sport Brokers.
Dla Pyszne.pl sponsora turnieju EURO 2020 współpraca z najpopularniejszym sportowym kanałem YouTube i jego prowadzącymi była kluczową aktywacją na polskim rynku. To właśnie dzięki elastycznym i natywnym rozwiązaniom, niedostępnym w tradycyjnych mediach, osiągnęliśmy wszystkie założone cele kampanii. Wyniki mówią same za siebie: ponad 11 milionów odsłon i 2 miliony unikalnych odbiorców. Cieszymy się, że mogliśmy wspólnie przeżywać sportowe emocje i przygotować dla naszych kibiców sporo atrakcji. – podsumował Marcin Schmidt, Senior Marketing Manager Poland w Grupie Just Eat Takeaway.com.

Agencja Sport Brokers jest wyłącznym partnerem marketingowym Kanału Sportowego. Trwająca od początku działania Kanału Sportowego współpraca w zakresie nawiązywania i koordynowania świadczeń reklamowych została w ostatnim czasie rozszerzona o dodatkowe wsparcie marketingowe. Będzie ono kluczowe w rozwoju Kanału Sportowego w 2022 roku.
W zespole pracującym nad kampanią znaleźli się po stronie marki: Marcin Schmidt – Senior Marketing Manager Poland, Magda Szmilewska – Senior Media Manager South and East Europe, Katarzyna Makowska – Senior Country Marketing Lead Poland. Natomiast po stronie agencji byli to: Filip Cieśliński – Senior Product Manager, Maciej Sycewicz – Product Manager, Maja Matuszewska – Account Managerka, Paweł Chołody – Product Specialist.