epoint

Spółka biurowa Skanska w Polsce wdrożyła rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo swoich najemców. Innowacyjna technologia pozwala z poziomu telefonu komórkowego obsługiwać system kontroli dostępu do budynku, rezerwacje miejsc parkingowych oraz stanowi środowisko wymiany informacji pomiędzy zarządcą a najemcami. Wdrożenia dokonał jeden z liderów rynku Work-Tech – spółka Zonifero.

Kompleks dwóch budynków Centrum Południe we Wrocławiu oraz biurowiec Wave w Gdańsku to łącznie niemal 53 tys. m2 powierzchni biurowej. Dzięki aplikacji Conected by Skanska opartej na technologii dostarczanej przez Zonifero najemcy mogą z pomocą smartfonu w bezpieczny sposób poruszać się po budynku. Aplikacja pozwala na generowanie wirtualnych kart dostępu, zarządzanie strefami kontroli oraz umożliwia wysyłanie gościom kodów QR, za pomocą których mają oni dostęp do określonej strefy budynku lub sali konferencyjnej. Podobnie jest z windami czy innymi częściami wspólnymi. Dodatkowo, system jest w stanie rozpoznawać tablice rejestracyjne pojazdów i przydzielać im odpowiednie miejsca parkingowe.

Biuro XXI wieku to środowisko, w którym wiele rzeczy dzieje się w tle, bez niepotrzebnego angażowania pracowników, a jeśli ich akcja jest niezbędna, to powinna być możliwa do wykonania z poziomu aplikacji mobilnej, gdyż to właśnie telefon zawsze mamy przy sobie. Skanska dba o zapewnienie najemcom bezpiecznego, ekologicznego i wygodnego środowiska pracy, a usługa Connected By Skanska stała się synonimem innowacji w branży biurowej. Przy kilku naszych projektach zaufaliśmy Zonifero jako dostawcy technologii stojącej za naszą aplikacją i możemy z satysfakcją stwierdzić, że współpraca przebiega bardzo sprawnie. — mówi Jakub Zagórski, dyrektor ds. cyfryzacji biznesu.

Cyfrowa platforma, jaką jest Zonifero, pozwala na pełną integrację między systemami kontroli dostępu a systemem parkingowym. Najemcy Skanska, dzięki wprowadzonym rozwiązaniom mogą również zarezerwować biurka, pokoje oraz wezwać serwis, gdy zachodzi taka potrzeba. Goście obsługiwani są za pośrednictwem wirtualnej recepcji, a najemcy mogą wchodzić z bezstykowymi kartami wirtualnymi, eliminując potrzebę posiadania fizycznych kart dostępowych.

Nowoczesne rozwiązania, takie jak aplikacja stworzona przez Zonifero, są odpowiedzią na potrzeby najemców. Skanska doskonale rozumie ich potrzeby i najnowsze trendy związane z hybrydowym modelem pracy, w którym inteligentne biuro stanowi część systemu, pozwalającego jego użytkownikom funkcjonować w nowej normalności. — mówi Jacek Ratajczak, CEO Zonifero.

Obecnie panujące trendy wyraźnie pokazują, że zarówno praca zdalna jak i całkowity powrót do biur, to sytuacja, która będzie coraz rzadziej funkcjonującym sposobem pracy. Model pracy hybrydowej stanowi nowy sposób współpracy w ramach organizacji. Biura zmieniają swoją rolę, a deweloperzy nieruchomości komercyjnych widząc te trendy, uzbrajają swoje inwestycje w technologie wpierające ten sposób korzystania z powierzchni biurowej.

Zonifero to jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm technologicznych zajmujących się obszarem Work-Tech i Prop-Tech w Polsce. Wśród klientów Zonifero znajdują się liderzy rynku nieruchomości komercyjnych, klienci z branży FMCG oraz wydawcy ogólnopolskich mediów. Start-up realizuje także wdrożenia w Singapurze, we Francji, na Węgrzech, w Czechach i Belgii. Zonifero ma ambitne plany związane z dalszym rozwojem. Obecnie spółka poszukuje inwestorów i prowadzi kampanię crowdfundingową na platformie StockAmbit. Zebrane środki zamierza przeznaczyć na rozwój aplikacji w modelu self-service SaaS, który pozwoli jej szybciej wdrażać rozwiązanie u klienta niezależnie od jego lokalizacji, zmianę w obszarze Customer Experience oraz skalowanie biznesu na globalnych rynkach. Firma jest spółką zależną notowanej na NewConnect technologicznej grupy kapitałowej TenderHut.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments