Triggo S.A., spółka, która opracowała innowacyjny w skali globalnej pojazd elektryczny będący odpowiedzią na problem korków i braku miejsc parkingowych, otworzyła swoje przedstawicielstwo w parku technologicznym Horiba Mira. Lokalizacja będzie stanowić centrum dalszych badań nad rozwojem R&D projektu oraz prowadzonych operacji w zakresie współpracy z podmiotami z rynku automotive na rynku Europy Zachodniej. 9 listopada GPW podjęła decyzję o wyznaczeniu daty debiutu Triggo na rynku NewConnect, który odbędzie się 15 listopada. Spółka w maju przeprowadziła IPO, z którego pozyskała 6,3 mln zł, dedykowanych dalszemu rozwojowi projektu.
9 listopada Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie podjął uchwałę w sprawie wyznaczenia pierwszego dnia notowań w alternatywnym systemie obrotu na rynku NewConnect akcji zwykłych na okaziciela serii A1, B1, B2, C1, C2 C3, C4C5, C6 i C7, datowanym na 15 listopada. Wcześniej, tj. 15 października GPW podjęła decyzję w sprawie wprowadzenia do obrotu ww. serii akcji.
Przed nami debiut na rynku NewConnect stanowiący etap milowy w rozwoju działalności naszego projektu, będący zwieńczeniem kilku kwartałów prac i przygotowań do upublicznienia Triggo S.A. Dzięki statusowi spółki publicznej, w jeszcze większym stopniu wzmocnimy nasz wizerunek i wiarygodność, co jest szczególnie istotne w naszych kolejnych krokach na rynkach zagranicznych. Z drugiej strony zyskujemy wycenę rynkową i dostęp do szerszego grona inwestorów, mogących partycypować w budowie wartości spółki. W dalszym etapie będziemy dążyć do przejścia na główny rynek GPW, co będzie naturalnym kolejnym krokiem na rynku kapitałowym. — mówi Rafał Budweil, Prezes Zarządu Triggo S.A.
Spółka w maju br. przeprowadziła publiczną ofertę akcji, z której pozyskała 6,3 mln zł przeznaczone na realizację kluczowych działań poprzedzających rozpoczęcie seryjnej produkcji. Ofertą było objętych 45,5 tys. akcji o cenie 138 zł, co odpowiada wycenie spółki na poziomie 215 mln zł. Główny cel emisyjny dotyczył wydatków na produkcję pilotażową. Drugim było zakończenie prac w zakresie uzyskania homologacji europejskiej L7e-CP oraz opracowania wersji homologacyjnej L5 (pozwalającej na użytkowanie Triggo
w takich lokalizacjach jak Kalifornia i znaczna część innych stanów USA). Trzeci cel stanowi przygotowanie wdrożenia produkcyjnego. Planowane jest ono w Polsce w oparciu o istniejące zasoby produkcyjne podwykonawców lub przy użyciu zbudowanej od podstaw infrastruktury spółki.
Nasza obecność w globalnym centrum rozwoju rynku aotomotive Horiba Mira będzie stanowić centrum operacyjne Triggo w UK. Dzięki temu osiągniemy jeszcze bardziej prężny rozwój projektu na tamtejszym rynku, którego zapotrzebowanie na mikromobilność oraz pojazdy autonomiczne jest ogromne. Z naszego punktu widzenia najważniejszym aspektem jest posiadanie przez Horiba Mira zaawansowanego centrum testów pojazdów autonomicznych. Składa się ono z systemów umożliwiających symulowanie najbardziej skrajnych sytuacji drogowych, jakie mogą spotkać pojazd autonomiczny w ruchu codziennym. Dzięki temu Triggo będzie mogło dalej rozwijać filar Mobility-as-a-Service opierający się na zdalnym przebazowaniu, prace Spółki nad Platooningiem oraz w pełni autonomicznymi systemami jazdy w bezpiecznych warunkach. — uzupełnia Budweil.
Horiba Mira jest globalnym dostawcą pionierskich usług w zakresie doradztwa inżynierskiego, badań, weryfikacji i walidacji dla sektorów: motoryzacyjnego, obronnego, lotniczego i kolejowego. Ściśle współpracuje z producentami i dostawcami pojazdów na całym świecie, zapewniając kompleksowe wsparcie, począwszy od indywidualnych testów produktów, a skończywszy na gotowych programach projektowania, rozwoju i budowy pojazdów. Firma prowadzi działalność w parku technologicznym Mira.
To wiodące w Europie miejsce badań i rozwoju w dziedzinie mobilności, w którym opracowywane są najnowsze technologie motoryzacyjne. Znajduje się w centrum brytyjskiego sektora motoryzacyjnego, zapewniając dostęp do szeregu obiektów testowych dla ponad 40 globalnych producentów OEM i specjalistycznych firm zajmujących się rozwojem mobilności, w tym takich jak Viritech, REE, Jaguar Land Rover i Bentley. Kampus tworzy unikalny ekosystem współpracy, łącząc światowej klasy obiekty testowe i wykwalifikowanych inżynierów, w celu zapewnienia miejsca dla rozwoju innowacji i technologii.
Horiba pozwoli na przeprowadzanie rozległych badań wytrzymałościowych pojazdu- np, korzystaniez komory umożliwiającej symulowanie najróżniejszych, skrajnych warunków pogodowych — od śnieżycy po klimat pustynny. Pozwoli to na przeprowadzenie testów wytrzymałościowych pojazdu w warunkach, które były bardzo trudne do odwzorowania w świecie realnym. Dzięki temu Triggo zyska możliwość wprowadzenia do produkcji rozwiązania znacznie doskonalszego i bardziej bezawaryjnego.