SEG 2025

Spółka podpisała umowę licencyjną z Epic Games na korzystanie z silnika Unreal Engine przy produkcji dziesięciu nowych gier. Umowa licencyjna, którą 11 bit studios S.A. podpisało z Epic Games, ma niestandardowy charakter.

Spółka ma prawo wyprodukować na bazie silnika Unreal Engine, autorstwa Epic Games, do dziesięciu nowych gier. Niektóre z nich, jak: „Frostpunk 2”, „Dolly” oraz „Projekt 8” (dwa ostatnie to tytuły robocze), już są w produkcji. Umowa obejmuje zarówno gry własne, jak i tworzone przez zewnętrznych deweloperów w ramach wydawnictwa 11 bit publishing. Spółka ma pełną możliwość wyboru, z której generacji silnika (Unreal Engine 4 czy Unreal Engine 5) skorzysta do konkretnego projektu oraz wariantu płatności.

Ponadto, zapisy umowy z Epic Games pozwalają Spółce na przedłużenie współpracy na kolejne tytuły w przyszłości. Historycznie, wszystkie produkcje własne 11 bit studios S.A. bazowały na autorskim silniku Liquid Engine. Na początku 2021 roku Spółka zdecydowała o zaprzestaniu dalszego rozwijania tego narzędzia.

Wyobraźnia nie zna granic, a dzięki Unreal Engine również nasze możliwości są nieograniczone. Całkowicie nowa technologia, na której bazuje silnik Unreal Engine piątej generacji, również na nas robi wrażenie. Dlatego cieszymy się, że będziemy mogli wykorzystać w naszych grach jej pełen potencjał. To, co robimy zaiste jest nierealne! — mówi Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A.

Od ponad dekady 11 bit studios dostarcza niezapomniane wrażenia oraz gry, które pobudzają wyobraźnię i rzucające graczom wyzwania w postaci dokonywania naprawdę trudnych wyborów. Od teraz nasz silnik Unreal Engine będzie dla studia narzędziem do opowiadania tych historii. Nie możemy doczekać się współpracy z zespołami developerskimi 11 bit studios, żeby zobaczyć, gdzie studio zabierze nas tym razem. – komentuje Rocco Scandizzo, EMEA Games Business Development Director w Epic Games.

Więcej informacji o projektach tworzonych przez 11 bit studios S.A. z pomocą Unreal Engine, zarówno przez wewnętrzne zespoły jak i przez zewnętrznych deweloperów, zostanie ujawnionych w 2022 roku. Grafika (w załączniku oraz link poniżej) pokazuje możliwości, jakie daje silnik Unreal Engine — ponury, tajemniczy świat z niepokazywanego jeszcze „Projektu 8”!. Na razie Spółka dzieli się tylko stylem i klimatem tej gry. Reszta, póki co musi pozostać tajemnicą.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments