W czasach pandemii konsumenci chętniej decydują się na zdalne zawieranie umów z troski o własne bezpieczeństwo oraz komfort. Zaawansowane technologie online pozwalają przejść przez proces autoryzacji bez konieczności wychodzenia z domu. W odpowiedzi na te potrzeby, AIQLabs, na zlecenie i we współpracy z PSA Finance Polska wprowadził na rynek narzędzia przyspieszające proces cyfryzacji przedsiębiorstw.
AIQLabs dostarcza digitalowe, innowacyjne rozwiązania z zakresu consumer finance, dzieląc się doświadczeniem i narzędziami wypracowanymi in-house. W ramach nowych usług FinTech realizuje kompleksowy onboarding klienta w kanałach cyfrowych oraz skuteczną prewencję wyłudzeń w pełni automatycznym procesie, dodatkowo wspieranym przez wyspecjalizowanych w wykrywaniu wyłudzeń weryfikatorów. Ponadto, umożliwia zdalne i bezpieczne potwierdzanie tożsamości oraz zawieranie umów na odległość.
Kompleksowo, czyli end2end, tworzymy sprofilowane i indywidualne narzędzia w zakresie oceny klienta indywidualnego pod kątem kredytu gotówkowego, odroczonych płatności dla branży e-commerce czy weryfikacji zdolności działalności gospodarczych między innymi dla microfactoringu. Dostarczamy również narzędzia do zdalnego zawierania umów i potwierdzania tożsamości. To klient realizuje cały proces na swoim smartfonie. Co więcej, bierzemy pełną odpowiedzialność za biznesowe wskaźniki sukcesu po skutecznej implementacji wybranych rozwiązań. – powiedział Konrad Sałgut, Business Delivery Director w AIQLabs.
Wprowadzone rozwiązania wykorzystywane są coraz częściej przez klientów PSA Finance (bank Captive Grupy Stellantis). Klienci indywidualni finansujący zakup pojazdu Peugeot lub Citroën otrzymali możliwość podpisywania dokumentów drogą online, całkowicie zdalnie. Ocena zdolności kredytowej opiera się na wieloetapowej autoryzacji – od etapu wniosku finansowego, aż do zawarcia umowy w wybranej przez klienta formie – leasingu lub pożyczki. Do autoryzacji wystarczy dowód tożsamości wraz ze zdjęciem, smartfon lub komputer oraz dostęp do Internetu, ewentualnie konto bankowe jako opcja alternatywna. Umowy można zawrzeć praktycznie z każdego miejsca na świecie.
Cyfrowa transformacja to priorytet Grupy Stellantis, a proces cyfrowego podpisu stanowi jej strategiczną i integralną część. Popularność tego rozwiązania stale rośnie – już co trzecia umowa finansowania PSA Finance zawierana jest w formie elektronicznej. Naszym celem było zapewnienie najwyższego bezpieczeństwa zarówno klientom, jak i pracownikom. Ponadto, rezygnacja z tradycyjnych umów papierowych przyczynia się do oszczędności czasu, a także wpisuje się w proekologiczne podejście całej naszej grupy – stwierdził Marcin Kruczkowski, wiceprezes zarządu PSA Finance Polska.
Czas implementacji cyfrowego narzędzia do zdalnego zawierania umów oraz potwierdzania tożsamości bazującego na gotowych funkcjonalnościach wynosi maksymalnie trzy tygodnie, a całość jest realizowana w formie zdalnej. Rozwiązanie jest samoskalujące, a infrastruktura zlokalizowana w chmurze, ponieważ w tym samym czasie można obsłużyć dowolną liczbę wniosków bez konieczności wdrażania dodatkowej infrastruktury technologicznej.