Firmy łączą siły, aby wspólnie tworzyć przyszłość pracy, przesuwając technologię na drugi plan i skupiając się na roli pracowników pierwszej linii wsparcia. To oni mają kluczowe znaczenie dla wielu sektorów gospodarki, a rolą dostawców technologii jest sprawić, żeby mogli pracować bezpieczniej, lepiej i w bardziej inteligentny sposób.
Okulary rozszerzonej rzeczywistości Google Glass wyposażone w Webex Expert on Demand
Wykorzystanie technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości zatacza coraz szerszy krąg, dawno wychodząc poza sektor rozrywki. Co więcej, według analiz PwC, wykorzystywana w biznesie technologia VR i AR może generować oszczędności, zwiększać wydajność i szanse na nowe modele biznesowe dla światowej gospodarki, niosąc obietnicę wniesienia do światowego PKB nawet 1,5 biliona dolarów w ciągu dekady1. Jeszcze w 2020 roku rynek rozszerzonej rzeczywistości był wyceniany na 14,7 mld dolarów, a wg prognoz do 2026 roku ma szansę osiągnąć 88,4 mld USD.
Pracownicy pierwszej linii wsparcia mają do dyspozycji wiele nowoczesnych technologii, takich jak asystenci głosowi czy rozszerzona rzeczywistość. Pomagają one m.in. w sprawniejszej komunikacji i lepszym dostępie do informacji oraz wykorzystaniu interfejsu głosowego czy motoryki w celu wydawania dodatkowych poleceń lub wykonywania rutynowych zadań. Cisco ogłosiło publiczny przedpremierowy dostęp do natywnej edycji rozwiązania dla pracowników pierwszej linii wsparcia Webex Expert on Demand dla okularów Glass Enterprise Edition 2, opracowanych przez Google.
Przestrzeń do komunikacji aktywowana głosem bez konieczności użycia rąk z poziomu aplikacji Webex Expert on Demand wykorzystuje wydajny wielordzeniowy procesor Google Glass, wyższą jakość kamery, zwiększoną moc i żywotność baterii oraz wmontowany przezroczysty wyświetlacz, aby dostarczać informacje drogą cyfrową na linii wzroku użytkowników, zapewniając prawdziwie hybrydowe doświadczenie pracy.
Lepsza współpraca dla pracowników pierwszej linii
Dzięki rozwiązaniu Webex Expert on Demand zainstalowanym w okularach rozszerzonej rzeczywistości Google Glass, pracownicy pierwszej linii w różnych branżach, takich jak logistyka i magazyny, produkcja czy opieka zdrowotna mogą nie tylko sprawniej komunikować się, ale także lepiej realizować swoje zadania dzięki komunikacji z perspektywy pierwszej osoby. Dla przykładu, osoby pracujące w hali produkcyjnej mogą korzystać z rozwiązania, które prowadzi ich sukcesywnie przez kolejne czynności. Z drugiej strony, lekarze nadzorujący pacjentów mogą korzystać z platformy nie tylko do przeglądania informacji medycznych, ale także konsultacji z innymi specjalistami czy rejestrowania operacji w celach edukacyjnych, czy badawczych.
Dzięki Webex Expert on Demand dla okularów Glass, ekspert prowadzi pracowników przez złożone zadania, udziela wskazówek i udostępnia dokumenty z adnotacjami w czasie rzeczywistym, co prowadzi do szybszego rozwiązywania problemów, poprawy doświadczenia i wyższego poziomu bezpieczeństwa w miejscu pracy. Google Glass wyświetla wiadomości, połączenia wideo i powiadomienia od współpracowników, ekspertów i innych osób znajdujących się w polu widzenia użytkownika.
Webex pomaga zwiększyć możliwości pracowników podłączonych do sieci
W sytuacji, kiedy odległość zaczyna tracić na znaczeniu, zarówno pracownicy, jak i przedsiębiorstwa mogą znaleźć odpowiednie osoby do współpracy, dobierając je na podstawie umiejętności, potencjału i zaangażowania, a nie lokalizacji. Cisco kontynuuje współpracę z Google w ramach projektu Webex Expert on Demand, udostępniając narzędzia do współpracy wideo klasy korporacyjnej w okularach VR, aby wspierać nowe modele pracy.