Dott pomyślnie zakończył program pilotażowy prowadzony przez firmę See.Sense zajmującą się technologią rowerową. Celem projektu było pokazanie, w jaki sposób e-hulajnogi mogą być wykorzystywane do poprawy bezpieczeństwa na drogach.
W ramach programu część londyńskiej floty Dott została wyposażona w czujniki firmy See.Sense, które przez 10 tygodni monitorowały zachowania kierujących pojazdami. Zebrane dane objęły 1 800 przejazdów, których łączny dystans wyniósł ponad 3 300 km. Ich analiza pozwoli poznać doświadczenia każdego z użytkowników na drodze. Czujniki zarejestrowały łącznie ok. 18 milionów odczytów.
Przeprowadzone badania wskazały obszary, w których występują ostre hamowania, nagłe zwroty kierunku jazdy oraz zmiany w nawierzchni drogi. Te punkty wraz z rekomendacją poprawy jakości dróg zostaną przekazane władzom miasta, co poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu.
Celem zbierania tych danych było również zidentyfikowanie różnych typów nawierzchni, po których poruszają się hulajnogi – urządzenia See.Sense rozpoznają jezdnie, ścieżki rowerowe czy chodniki. Ustalenie, na jakich odcinkach użytkownicy e-hulajnóg korzystają z drogi dla pieszych, może dać informację o konieczności poprawy jakości pozostałych jej fragmentów. Analiza tych czynników pozwoli firmie Dott na uruchomienie modułów e-learningowych, dostosowanie prędkości po wykryciu innej nawierzchni lub dalsze badanie niebezpiecznej jazdy.
Program pilotażowy, zrealizowany we współpracy z See.Sense pokazuje, w jaki sposób Dott może dalej współpracować z władzami miejskimi i wydziałami transportu, aby zapewnić swoim użytkownikom niezawodne usługi, jednocześnie zbierając dane w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach.
– Wysokiej jakości infrastruktura ma kluczowe znaczenie dla zapewnienia użytkownikom mikromobilności bezpieczeństwa podczas podróży. Wyniki naszego badania, przeprowadzonego we współpracy z See.Sense, pokazują, że pojazdy Dott oprócz zapewniania wydajnego, niezawodnego i zrównoważonego transportu, mogą również dostarczyć cenne informacje na temat tworzenia inteligentnych miast, które są bezpieczniejsze i przyjemniejsze dla wszystkich mieszkańców. – mówi Maxim Romain, Co-Founder and COO, Dott.
Technologia See.Sense została stworzona, aby pozyskiwać nowe dane dotyczące bezpieczeństwa miejskich infrastruktur. Cieszymy się, że możemy współpracować w tym projekcie z Dott. Pokazuje to skalowalność rozwiązania i dostarcza miastom informacje oparte na danych, które pomogą im uwolnić prawdziwy potencjał mikromobilności. – dodaje Irene McAleese, Co-founder & CSO, See.Sense.
Po sukcesie tego pilotażu Dott rozważa wdrożenie rozwiązania w szerszym zakresie zarówno w Londynie, jak i w innych europejskich miastach.
Środowisko i wpływ społeczny są podstawą każdej decyzji biznesowej w Dott. Firma pracuje nad ponownym wykorzystaniem, przetworzeniem lub recyklingiem wszystkich używanych pojazdów, a jej celem jest przekroczenie pięcioletniego okresu ich eksploatacji. Dott stawia w 100% na elektryczną flotę logistyczną i energię odnawialną we wszystkich lokalizacjach, w których działa. Firma ściśle współpracuje z lokalnymi społecznościami, by oferować równomierne rozłożenie pojazdów we wszystkich obszarach, a komunikując się z lokalnymi organizacjami, pomaga w ulepszaniu infrastruktur miast.