W tym roku internauci i internautki z całego świata emocjonowali się sportowymi wydarzeniami. Hasło Euro 2020 znalazło się na pierwszym miejscu polskiego zestawienia Google — Rok w wyszukiwarce. Na globalnej liście mistrzostwa Europy uplasowały się na piątym miejscu. Cały świat podbił serial z Korei — Squid Game.
Produkcja pokazująca grę o przetrwanie zagościła na listach haseł zyskujących na popularności na całym świecie — w Polsce zajęła szóste miejsce, na liście globalnej dziewiąte. Nie zabrakło haseł i pytań związanych z pandemią COVID-19, szczególnie tych dotyczących szczepień. Polscy użytkownicy internetu szukali również informacji o spisie powszechnym czy o wydarzeniach w Afganistanie. Polowali też na lody Ekipy.
Jak co roku Google prezentuje listy haseł najszybciej zyskujących na popularności — zestawienie Rok w wyszukiwarce. Co interesowało internautów i internautki w Polsce i na świecie w 2021 roku? Pandemia COVID-19 wprowadziła wielki chaos w 2020 r. – odwoływano wiele festiwali i imprez, w tym wydarzeń sportowych. Nie dziwi więc fakt, że w tym roku fani i fanki sportu uważnie śledzili różnego rodzaju rozgrywki i mecze, które w końcu mogły się odbyć.
W Polsce najpopularniejsza okazała się piłka nożna. Hasło Euro 2020 znalazło się na pierwszym miejscu głównej listy podsumowania. Na świecie uplasowało się na piątym miejscu, ponadto wyszukiwano hasła związane z koszykówką (NBA) czy rozgrywkami w krykieta (T20 World Cup). Na polskiej liście pojawiły się również osoby, które odeszły: Krzysztof Krawczyk (2. miejsce) oraz Kamil Durczok (5. miejsce). W TOP 10 znaleźć można także hasła związane ze zdrowiem i szczepieniami: pacjent gov (4. miejsce) oraz loteria szczepionkowa (7. miejsce). W zestawieniu znalazły się dwa fenomeny — serialowy i marketingowy. Koreańska produkcja Squid Game podbiła internet (6. miejsce). Niewiele mniejszym zainteresowaniem cieszyły się lody Ekipy. Hasło to zamyka polskie zestawienie, ale także otwiera inne. Gdzie można kupić lody Ekipy? – to pytanie na pierwszym miejscu
w kategorii Gdzie…?