epoint

Znaczenie bankowości mobilnej rośnie szybciej niż kiedykolwiek. Wśród Polaków korzystających z internetu to płatności online (79 proc.) oraz właśnie bankowość mobilna (74 proc.) należą do najpopularniejszych usług finansowych. Autorem komentarza jest Karol Sadaj, Country Head Poland, Aion Bank.

Pod koniec trzeciego kwartału br. już ponad 18,9 milionów klientów banków korzystało z możliwości zarządzania swoimi finansami poprzez smartfona, a ponad 10 milionów robiło to wyłącznie za pośrednictwem urządzenia mobilnego. O ile jednak trend upowszechniania się bankowości mobilnej towarzyszy nam już od lat, to z perspektywy Aion Banku widzimy także inne zjawisko, na razie słabiej dostrzegane w perspektywie rynkowej. Wbrew dotychczasowym stereotypom, usługi bankowe online przestały już być domeną głównie młodego pokolenia. Według naszych obserwacji to czterdziestoletni użytkownicy aplikacji czują się w świecie mobilnych usług finansowych szczególnie pewnie.

Z danych Aion Banku wynika, że mają oni przeciętnie prawie dwa razy większy portfel inwestycyjny od średniej dla ogółu inwestorów (5000 EUR). Częścią wyjaśnienia tego zjawiska jest zapewne aspekt socjologiczno-demograficzny. Ta grupa wiekowa zdążyła już wcześniej zżyć się z nowymi technologiami, które stały się dla niej ekosystemem naturalnym w równym stopniu, co dla młodszego pokolenia. Drugą przyczynę znajdziemy natomiast w obecnej sytuacji ekonomicznej. W realiach silnej presji inflacyjnej i konieczności ochrony oszczędności przed utratą wartości 40-latkowie szukają sposobów bezpiecznego pomnażania pieniędzy. Bankowość subskrypcyjna, czyli model, w którym działa Aion Bank, okazuje się dla nich szczególnie atrakcyjny: umożliwia szybki i bezpieczny dostęp do pieniędzy w smartfonie oraz do narzędzi antyinflacyjnych w ramach transparentnego systemu rozliczeniowego – jednej miesięcznej opłaty.

To nowość na rynku, która przyciąga klientów świadomych i zdecydowanych, by sięgać po dostępne narzędzia do ochrony i pomnażania zdobytych już środków. Nie mam wątpliwości, że banki coraz częściej będą sięgały po cyfrowe rozwiązania – już teraz statystyki pokazują, że tradycyjne banki mogłyby zwiększyć swoje roczne przychody o prawie 4 proc., gdyby wdrożyły innowacyjne modele biznesowe stosowane przez liderów rynku cyfrowego 3 . Przykładem takiej innowacji jest zaoferowane przez nas połączenie w jednej aplikacji usług prowadzenia rachunków oszczędnościowych i rozliczeniowych z inwestycjami. Bariera demograficzno-technologiczna odchodzi od przeszłości, a Aion Bank jest obecnie jednym z katalizatorów tych przemian.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments