Punch Punk SA, notowany na rynku NewConnect producent gier wideo w 2021 r. rozwinął kilka projektów VR-owych. Spółka znana z produkcji artystycznych gier indie w nadchodzącym roku chce jeszcze mocniej postawić na rynek VR-u. Nie jest to jedyny segment działalność Punch Punk. W pierwszym kwartale 2022 r. spółka wyda Barn Finders VR i Yacht Mechanic Simulator. W nadchodzących miesiącach spółka zaprezentuje też postępy nad prowadzonymi projektami m.in. Moonshine i Drug Dealer VR.
Ten rok był przełomowy dla naszej spółki. Widzę, że wypracowaliśmy już bardzo silne fundamenty do wzrostu wartości Punch Punk. Pracujemy nad kilkoma projektami, widać coraz to większy popyt na duże projekty VR-owe. Dostęp do VR-u jest już o wiele prostszy niż kilka lat temu, a ostatnie wydarzenia związane z rozwojem infrastruktury Meta i Oculus Quest 2 pokazują, że duże podmioty interesują się wirtualną rzeczywistością. Wartość rynku VR do 2025 roku ma wzrosnąć do 42 mld USD. Trzeba pamiętać o tym, że na polskim rynku nie ma wielu producentów gier na platformy VR, ten obszar stanowi zaledwie 5 proc. całej branży gier w Polsce. Mamy zatem przed sobą spore perspektywy. Symboliczne było też niedawne przejęcie jednego z twórców gier na VR przez PCF Group, duże podmioty zaczynają konsolidacje i szukają wartościowych gier. – mówi Krzysztof Grudziński, prezes zarządu Punch Punk.
Spółka w nadchodzących miesiącach pokaże postępy nad aktualnymi projektami. Jednym z tytułów jest Drug Dealer VR, który w wersji na PC w ciągu 72 godzin od premiery tytuł trafił do prawie 55 tys. osób, a 11-stego dnia obecności na Steamie sprzedaż gry przekroczyła 100 tys. kopii. Inne tytuł z portfolio Punch Punk to Godzilla VR, Eggs VR i Barn Finders VR. Premierę ostatniej gry zaplanowano na 15 lutego 2022 roku, tytuł docelowo będzie dostępna na HTC VIVE, OCULUS RIFT i QUEST 1 i 2. Studio pracuje też nad Moonshine, gra będzie oryginalnym tytułem opartym na komiksie wydawnictwa Image Comic. Gracz wejdzie w świat amerykańskiej prohibicji, w którym świat gangsterów spotyka się ze światem wilkołaków. Gra będzie dostępna w sprzedaży w 2023 roku.
Przy projekcie Moonshine podpisaliśmy list intencyjny z All in! Games, które sfinansuje produkcję, wydanie oraz marketing. Kwota umowy to co najmniej 3,6 mln zł, z czego nie mniej niż 1,9 mln zł to budżet na development Moonshine. Widzimy też potencjał w interaktywnych grach-filmach, za stworzenie gameplayowego prototypu demo gry AIDA otrzymamy ponad 137 tys. EUR z grantu Kreatywna Europa. Jestem przekonany, że nachodzące miesiące będą pokazywały potencjał Punch Punk, wierzę w rozwój spółki i stale zwiększam zaangażowanie w akcjonariacie. – mówi Grudziński.