epoint

Aplikacja SoftPos od polskiego fintecha o tej samej nazwie oraz Worldline, lidera na rynku płatności elektronicznych w Europie, została z sukcesem wdrożona do sprzedaży biletów pasażerom Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA). To pierwsze wykorzystanie modelu płatności za bilety z wykorzystaniem aplikacji typu SoftPos w Polsce i na świecie.

Aplikacja SoftPos zainstalowana na dowolnym urządzeniu z systemem Android 8.0 lub nowszym umożliwia dokonywanie płatności za przejazd bez konieczności używania dodatkowych urządzeń takich jak PIN pad lub terminal płatniczy. Do obsługi procesu sprzedaży biletów ŁKA wyposażyła swoich pracowników w terminale mobilne Point Mobile PM85, których dostawcą była firma SSK Rail. Od teraz proces zakupu biletu u konduktora jest wygodniejszy i szybszy: zarówno dla pasażera, jak i pracownika kolei. Zwiększa się także bezpieczeństwo transakcji, ponieważ eliminujemy kontakt z gotówką.

Aplikacja SoftPos (Software Point of Sale) to specjalne oprogramowanie, które po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym pozwala korzystać z niego jak ze standardowego terminala płatniczego do akceptacji transakcji zbliżeniowych oraz tych wymagających podania kodu PIN, realizowanych zarówno plastikowymi kartami zbliżeniowymi, jak i mobilnymi portfelami. Rozwiązanie to cieszy się coraz większą popularnością, m.in. w firmach kurierskich i przewozowych. Łódzka Kolej Aglomeracyjna, która od siedmiu lat realizuje usługi transportowe na obszarze województwa łódzkiego to pierwszy przewoźnik kolejowy, który wybrał nowatorskie rozwiązanie Worldline do sprzedaży biletów pasażerom na pokładzie pociągu. Jest to możliwe dzięki wyposażeniu konduktorów w nowe terminale mobilne PM85 firmy Point Mobile, na których zainstalowana została aplikacja SoftPos.

Oferowane przez nas rozwiązanie to rewolucja na rynku płatniczym, która pozwala na zrezygnowanie z zakupu lub najmu dodatkowego sprzętu – osobnych PIN padów, terminali płatniczych oraz drukarek mobilnych. Wybór jednego urządzenia spełniającego szereg zadań skutkuje też brakiem konieczności serwisowania wielu urządzeń u różnych producentów. Ponadto, poza dokonywaniem płatności za pomocą kart płatniczych, terminal mobilny Point Mobile PM85 umożliwia również odczyt kodów kreskowych z papierowych biletów oraz kontrolę biletów elektronicznych w formie kart miejskich. Wierzę, że to wszechstronne rozwiązanie dzięki swojej intuicyjności i wygodzie użycia zdobędzie serca zarówno pasażerów, jak i pracowników ŁKA. – mówi Artur Żymańczyk, Country Manager w Worldline.

Aplikacja SoftPos jest już wykorzystywana przez firmy kurierskie, w tym m.in. dostawcę jedzenia Deliver Team, warszawską kwiaciarnię „W Liściach. Plants & Coffee” czy przez wrocławską firmę Vector Software pobierającą opłaty parkingowe podczas imprez i rozgrywek piłkarskich na Stadionie Miejskim we Wrocławiu.

Od początku uważaliśmy, że SoftPos sprawdzi się idealnie we wszystkich sytuacjach wymagających mobilności. Kurierzy, dostawcy jedzenia czy właśnie konduktorzy to grupa docelowa, która perfekcyjnie wpisuje się w założenia naszego rozwiązania. Fakt, że konduktor nie musi posiadać dodatkowego terminala płatniczego, a może przyjmować płatności zbliżeniowe kartą to ogromny krok naprzód zarówno dla Kolei, jak i dla pasażerów. Mamy nadzieję, że współpraca z ŁKA przetrze szlak i zapoczątkuje nowy trend w kolejnictwie czy nawet szerzej – transporcie publicznym – i już wkrótce coraz więcej przewoźników będzie decydowało się na skorzystanie z naszej aplikacji. – Biser Jorgow, Członek Zarządu SoftPos.

Łódzka kolej prowadzi wielokanałowy system dystrybucji biletów, który daje klientom elastyczność i swobodę wyboru najwygodniejszej formy zakupu. Wprowadzenie bezgotówkowej sprzedaży biletów u obsługi pociągu jest kolejnym etapem zwiększania dostępności do usług świadczonych przez Spółkę. Coraz więcej osób rezygnuje z płatności gotówką, na rzecz transakcji bezgotówkowych. Posiadanie portfela nie jest już obecnie koniecznością, ponieważ dostęp do dokumentów i konta jest możliwy z poziomu telefonu komórkowego.

Dzięki współpracy z Worldline proces zakupu biletu u konduktora jest bezpieczniejszy, wygodniejszy i szybszy, zarówno dla pasażera jak i pracownika. Dodatkowo brak konieczności dotykania pieniędzy i wydawania reszty ogranicza ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa w trakcie pandemii. Zastosowana technologia zdecydowanie ułatwia naszym pracownikom poruszanie się po pociągu, eliminuje błędy wynikające z braku połączenia między poszczególnymi urządzeniami, a także konieczność ładowania wielu akumulatorów. – mówi Prezes Zarządu ŁKA Janusz Malinowski.

Za sprawą wyjątkowo silnej anteny w terminalu PM85 pasażerowie w łatwy sposób mogą opłacić przejazd, przykładając kartę płatniczą prosto do ekranu zamiast do pleców urządzenia, dzięki czemu mogą cały czas obserwować ekran i kwotę, którą uiszczają za przejazd. Wyłącznym polskim przedstawicielem producenta terminali PM85, firmy Point Mobile, jest warszawska spółka Epic Mobile.

Rozwiązanie zostało uruchomione w listopadzie br. i jest dostępne we wszystkich składach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Podróżni od razu polubili nową możliwość zakupu biletów, a wdrożone zmiany zdobywają pozytywne opinie. Wdrożeniu bacznie przyglądają się kolejne instytucje i firmy transportowe z kraju, które już wyraziły wstępne zainteresowanie wprowadzeniem rozwiązania w swoich firmach.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments