epoint

Na bieżąco aktualizowana baza z kamperami z całej Polski, możliwość wyboru pojazdów według szczegółowych preferencji, a cały proces rezerwacji w pełni zdigitalizowany i bezpieczny. To odpowiedź Campiri na nowe trendy i rosnące zainteresowanie Polaków urlopem na kółkach. Aż 2/3 z nas chce spróbować podróży kamperem, a blisko 90 proc. Polaków, którzy już spróbowali tej formy wypoczynku, poleciłoby ją innym – wynika z badań przeprowadzonych dla Campiri.pl.

66 proc. Polaków chciałoby wybrać się w podróż kamperem, a połowa planujących taki urlop już w 2022 roku jest skłonna wydać na ten cel ponad 200 zł za dobę. 17 proc. Polaków chciałoby wynająć kampera online. Między innymi do tych osób Campiri w Polsce kieruje swoją ofertę, ale celem wywodzącego się z Czech startupu jest zaszczepienie kamperowego bakcyla również w nieprzekonanych. Nowa platforma łącząca posiadaczy tego typu aut z zainteresowanymi ich wynajmem, wystartuje w naszym kraju w pełni wiosną 2022 roku. Jako pierwsza docelowo zintegruje wynajem kamperów z rezerwacją miejsc kempingowych. Już teraz do Campiri.pl mogą zgłaszać się chętni, chcący współpracować z platformą. Ma ona gromadzić wypożyczalnie, ale i właścicieli indywidualnych.

Popyt na kampery i przyczepy kempingowe rośnie od kilku lat. Pandemia wyraźnie to przyspieszyła, a ostatnie dwa lata były zdecydowanie rekordowe. W tych okolicznościach, gdy w sezonie letnim popyt znacznie przewyższa podaż, widzimy duży potencjał w rozwoju modelu peer-2-peer. Dziś popularność kamperów wpływa na ich dostępność i koszty zakupu czy wynajmu. Na nowe pojazdy trzeba długo czekać, jednocześnie ceny rosną. Dzięki możliwościom, jakie Campiri.pl daje też właścicielom indywidualnym, na rynku znajdzie się dużo więcej kamperów z całej Polski. Chcemy rozwiązać problem rozdrobnionego rynku i zdemokratyzować go. – mówi Katarzyna Jedlińska, dyrektor generalna Campiri.pl.

Problemem dla osób zainteresowanych kamperami jest też wg najnowszych badań dla Campiri.pl skomplikowany i uciążliwy proces wynajmu (tak odpowiedziało 18 proc. ankietowanych) oraz mały wybór kamperów dostępnych do wynajęcia (17 proc. ankietowanych). Ryzyko związane z brakiem ubezpieczenia dostrzega 16 proc. badanych. Campiri.pl ma na to plan: poprzez pełną digitalizację, proces zostanie maksymalnie uproszczony, a dzięki obecności na platformie zarówno wypożyczalni, jak i właścicieli indywidualnych, dostępność tego typu aut w Polsce wzrośnie skokowo. Szacunki Campiri.pl wskazują, że właściciele indywidualni na wynajmie swoich kamperów mogą zarobić nawet 50 tys. zł rocznie. Nie będą musieli się przy tym martwić o ubezpieczenie wynajmowanych pojazdów. O te formalności zadba Campiri – już w drugim kwartale 2022 roku taka usługa będzie dostępna.

Wszystko wskazuje na to, że w nadchodzącym roku w rodzimej turystyce będą rządzić kampery. Według analiz Campiri.pl, Polacy w karawaningu najbardziej doceniają to, co w dobie pandemii okazało się szczególnie pożądane, choć ze sobą sprzeczne: swobodę przemieszczania się i możliwość nocowania w dowolnym miejscu (65 proc. badanych), wolność i niezależność (50 proc.), wygoda (41 proc.), a także bliskość natury (32 proc.). Na bezpieczeństwo częściej wskazywały osoby w wieku 35-44 l., a na ekologię mieszkańcy dużych miast, częściej w wieku 25-34 l.

Turystyka zrównoważona

Wymagania turystów rosną, a wraz z nimi zainteresowanie bardziej przyjaznym dla środowiska sposobem zwiedzania świata.

Badanie przeprowadzone przez niemiecki Instytut Badań nad Energią i Środowiskiem (IFEU) pokazało, że zamieniając samolot na kamper możemy obniżyć emisję CO2 nawet o jedną trzecią. – zauważa Jedlińska.

Według instytutu dwie osoby podróżujące kamperem po Niemczech generują do dziesięciu kilogramów mniej gazów cieplarnianych niż osoby, które wybiorą tradycyjne podróżowanie, czyli samolot i zakwaterowanie w hotelu.

Widzimy, że rośnie zainteresowanie turystyką lokalną i koncepcją slow travel. Kierunkiem dla nas jest zrównoważone podróżowanie, ale i integracja społeczności lokalnych wokół idei karawaningu. Wynajęcie kampera to przecież dopiero początek, bo potem zaczynamy myśleć: Dokąd pojadę? Gdzie się zatrzymam? Dlatego stworzymy swoisty ekosystem, by karawaning stał się powszechny. Chcemy utrwalać opinię, że to świetna turystyczna alternatywa. – dodaje dyrektor generalna.

Zwrot w kierunku rozwiązań ekologicznych i nowych technologii to obecnie recepta na udane i bezpieczne podróżowanie, ale też na zaspokojenie potrzeb turystów. Campiri.pl działa na zasadach zbliżonych do popularnych serwisów, za pomocą których można zarezerwować pokój, apartament czy dom. Zautomatyzowany proces rezerwacji pozwala na wynajem pojazdu dzięki kilku kliknięciom, bez dodatkowych czynności administracyjnych. Przedstawiciele firmy podkreślają też, że celem nie jest zastąpienie wypożyczalni, ale ścisłe z nimi partnerstwo. To uzupełnienie oferty na rynku, a tym samym udostępnienie kamperów jeszcze większej grupie osób.

Jesteśmy zmotywowani sukcesem Campiri w Czechach. Od momentu rozpoczęcia działalności na początku 2021, w portfolio naszego czeskiego odpowiednika jest już jedna czwarta wszystkich tamtejszych wypożyczalni. Dzięki współpracy z Campiri zdobyły zupełnie nowych klientów. W Polsce też mamy ambitne plany, które już wiosną zrealizujemy. – dodaje Jedlińska.

Najnowsze dane wskazują, że popyt na wynajem kamperów rośnie w całej Europie. Szacuje się, że wartość rynku rosła w 2021 roku w tempie nawet 13 proc. przebijając 45 mld dolarów (z 39 mld dolarów w 2020 roku). Do 2025 roku ma osiągnąć nawet 57 mld dolarów.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments