SEG 2025

Rozwój informatyki oraz cyfryzacja jeszcze bardziej przyspieszyła przez pandemię. Autorem komentarza jest Magdalena Dudek, Country Manager w Infobip.

Aplikacje mobilne systematycznie zyskiwały na popularności jeszcze przed pandemią, natomiast w jej efekcie jeszcze wzrosła dynamika tego zjawiska. Postępująca w skali globalnej cyfryzacja biznesu i idąca za tym popularność aplikacji mobilnych to konsekwencja presji konsumentów, którzy oczekują i wywierają na marki presję w zakresie cyfrowych rozwiązań, które byłyby proste, wygodne i satysfakcjonujące pod kątem personalizacji. Co kluczowe dla biznesu – najlepsze doświadczenia w tym względzie to już niemglista obietnica monetyzacji, ale realny pieniądz, ponieważ konsumenci nauczyli się i chętnie płacą mobilnie.

Magdalena Dudek, Country Manager w Infobip

Mobilne aplikacje doskonale spełniają wspomniane role, o czym świadczy fakt, że nie tylko częściej z nich korzystamy, ale i dłużej. Zgodnie z raportami pod względem średniego czasu korzystania z aplikacji mobilnych zbliżamy się do 5h dziennie, ale niektóre państwach wyraźnie przekraczają ten pułap. Co kluczowe, transformacja w kierunku mobile ma wymiar globalny, a nie selektywny – to bardzo mocny sygnał trendowy, nie sposób go zignorować. Tak dynamiczny rozwój sprawił, że pilną kwestią staje się dostarczenie odpowiedniej sprawności funkcjonowania aplikacji w tym  np. odpowiednie zabezpieczenie transakcji online. Na tym polu w ostatnim czasie również dokonują się zmiany, co tez wskazuje, że za powodami popularności aplikacji stoją nie tylko czynniki zewnętrzne, ale i stałe ulepszanie i poprawa ich funkcjonowania.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments