epoint

W minionym roku Polscy użytkownicy Kiwi.com udali się w sumie do 131 krajów i 708 miast. Za bilet lotniczy płacili średnio 120 EURO — dla porównania w 2020 roku średni koszt biletu lotniczego wyniósł 148 EURO. Najpopularniejszymi miesiącami na podróż były wrzesień, październik i listopad. Wtorkowy wieczór — wtedy najczęściej dokonywano rezerwacji biletów, z kolei piątki i soboty były najchętniej wybierane na start podróży.

Miniony rok, mimo trwającej pandemii i związanych z nią obostrzeń związanych z przemieszczaniem się po świecie można zaliczyć do bardzo udanych. Kiwi.com, firma z branży travel-tech oraz wiodąca wyszukiwarka tanich lotów, odnotowała 2,2 – krotny wzrost rezerwacji w porównaniu do 2020 roku. Kiwi.com przyjrzała się zwyczajom oraz trendom podróżniczym wśród polskich użytkowników i turystów i przygotowała podsumowanie 2021 roku.

Analitycy Kiwi.com wskazują, że łączna suma kilometrów pokonanych przez polskich użytkowników w podróży na przestrzeni ubiegłego roku wyniosła 178,656,184 km. Turyści udali się w sumie do 131 krajów i 708 miast, za bilet płacąc średnio 120 EURO — o 28 EURO mniej niż w 2020 roku. Kiedy najczęściej dokonywano rezerwacji, z jakim wyprzedzeniem, dokąd najczęściej podróżowano — o tym Kiwi.com opowiada w swoim podsumowaniu podróżniczego 2021 roku.

Mimo trwającej pandemii 2021 rok zaliczamy do bardzo udanych. Kiwi.com odnotował 2,2-krotny wzrost rezerwacji przez polskich podróżnych w porównaniu do 2020 roku. Bacznie przyglądamy się podróżującym w różnych krajach, w których działamy i ich wspieramy, dostarczając najbardziej atrakcyjne cenowo oferty lotów, a także rzetelnej wiedzy związanej z sytuacją pandemiczną w kraju docelowym. W minionym roku nasza aplikacja do wyszukiwania tanich połączeń została pobrana 1 430 167 razy. — mówi Eliška Řezníček Dočkalová, Director of Customer Experience Management w Kiwi.com.

Dziękujemy naszym użytkownikom za zaufanie i wybranie Kiwi.com na partnera w podróży. Z myślą o ułatwieniu podróżującym przemieszania się po świecie i dostarczenia jeszcze większego komfortu oraz poczucia bezpieczeństwa, z końcem roku podjęliśmy współpracę z firmą Sherpa, globalnym dostawcą dokumentacji i procedur w zakresie podróży. Dzięki temu oferujemy naszym użytkownikom najbardziej aktualne informacje o sytuacji pandemicznej czy obostrzeniach, a także dostęp do systemu eVisa i możliwość ubiegania się o wizę za pośrednictwem opcji Zarządzaj moją rezerwacją na Kiwi.com. – dodaje Eliška Řezníček Dočkalová.

Najczęściej wybierane kierunki w 2020 i 2021 roku: 

Dane Kiwi.com wskazują, że w 2021 polscy użytkownicy udali się w sumie do 131 krajów i 708 miast na całym świecie, przemierzając w sumie 178,656,184 km.

Dokąd najczęściej podróżowaliśmy w minionym roku?

TOP 10 w 2021

  1. Włochy
  2. Hiszpania
  3. Wielka Brytania
  4. Norwegia
  5. Grecja
  6. Francja
  7. Szwecja
  8. Niemcy
  9. Portugalia
  10. Holandia

TOP 10 w 2020

  1. Wielka Brytania
  2. Hiszpania
  3. Włochy
  4. Norwegia
  5. Niemcy
  6. Francja
  7. Szwecja
  8. Portugalia
  9. Holandia
  10. Grecja

Jak podróżowali polscy turyści w minionym roku?

• Ile płaciliśmy za bilet i z jakich dodatkowych usług korzystaliśmy?

Kiwi.com wskazuje, że średnia cena, jaką polscy użytkownicy płacili za bilet na podróż w 2021 roku wyniosła 120 EUR. Dla porównania w 2020 była o 28 EURO wyższa i wyniosła 148 EURO.

Co ciekawe, polscy turyści coraz chętniej korzystają z dodatkowych usług. Najczęściej kupowanymi w 2021 roku były: bagaż rejestrowany, torba podręczna, foteliki, które w porównaniu do lat poprzednich cieszyły się dużą popularnością, zakup ubezpieczenia AXA oraz różnych taryf Kiwi.com, dzięki którym można uzyskać nawet 90% zwrotu kosztu biletu.

•  Kiedy najczęściej i jak kupowano bilety w 2021?

Wtorkowe wieczory to najczęściej wybierany przez polskich użytkowników dzień i pora na zakup biletu. 31% użytkowników rezerwacji dokonało z wyprzedzeniem od 3 do 12 tygodni przed planowaną podróżą, podobnie jak w 2020 roku. Jak wynika z analizy, Polakom nie brakuje spontaniczności w planowaniu urlopu — około 22% rezerwacji dokonało do 3 dni przed podróżą.

Kiwi.com wskazuje, że nadal najpopularniejszym urządzeniem wykorzystywanym przez polskich podróżujących (47% użytkowników) do zakupu biletu pozostaje komputer, a na drugim miejscu smartphone — z tej opcji w minionym roku skorzystało 35% podróżujących.
Na uwagę zasługuje fakt, że popularność aplikacji rośnie — w 2021 roku aplikacja Kiwi.com odnotowała aż 1 430 167 pobrań.

Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Marysia
Marysia
2 lat temu

Wielka jest siła PR-u, ale zanim redakcja opublikuje taki śliczny tekst pochwalny, mogłaby sprawdzić na przykład na profilach społecznościowych kiwi.com, co mówią klienci. Niestety kiwi.com to złodzieje i kłamcy. Biorą pieniądze za usługi, których nie dostarczają. Obiecują rozwiązanie problemu tak długo, jak się da. A gdy już się nie da dłużej kłamać, okazuje się, że klient musi złożyć reklamację i ewentualnie poczekać 90 dni na zwrot pieniędzy. W międzyczasie oczywiście to, chciał kupić na kiwi.com, musi zapłacić ponownie na lotnisku, naturalnie po wyższej cenie. No.. słowem złodzieje. Nie polecam i przestrzegam. Byłoby miło, gdyby redakcja, zamiast publikować pr-owe teksty firmy, napisała jak jest naprawdę. Przynajmniej na coś by się przydało, bo może kolejny frajer nie straci pieniędzy na kontaktach z kiwi.com