Noctiluca, dynamicznie rozwijająca się spółka technologiczna z branży wyświetlaczy, rozpoczyna współpracę z LG Display. Podpisanie umowy MTA (Material Transfer Agreement) to potwierdzenie najwyższej jakości technologii Noctiluca i milowy krok w jej komercjalizacji na światowym rynku.
MTA — Material Transfer Agreement, to umowa oznaczająca formalne wejście we współpracę, polegającą na rozpoczęciu testów produktów spółki przez partnera, z zamiarem wykorzystania emiterów spółki przez partnera w produktach własnych.
Umowa z LG Display to fundamentalne zdarzenie w rozwoju Noctiluca. Fakt ten potwierdza, że spółka jest wśród wąskiej elity technologicznych liderów branży OLED. W supernowoczesnej i bardzo konkurencyjnej branży Display (wyświetlacze, ekrany) etapu umowy MTA z technologicznymi gigantami takimi jak LG nie osiąga ponad 90% technologicznych spółek. Fakt rozpoczęcia współpracy z jednym z największych koncernów elektronicznych na świecie to nie tylko potwierdzenie jakości naszej technologii, ale przede wszystkim przejście do kolejnego etapu komercjalizacji. – komentuje Krzysztof Czaplicki, członek Zarządu Noctiluca.
LG Display to znane na całym świecie południowokoreańskie przedsiębiorstwo działające w branży elektronicznej i chemicznej. Noctiluca podpisała umowę MTA z LG Display, które jest światowym liderem technologii OLED dla rynku telewizorów.
Testy i ewaluacja emiterów to ważny krok na drodze do rozwinięcia współpracy docelowo do etapu wspólnego projektu wdrożeniowego w perspektywie 12-18 miesięcy. – tłumaczy Mateusz Nowak, dyrektor rozwoju biznesu w Noctiluca.
Noctiluca to jeden z trzech czołowych graczy na świecie rozwijających technologię emiterów OLED nowej generacji, czyli związków chemicznych w postaci „proszku”, które są najważniejszym elementem wyświetlaczy (telewizorów, monitorów, smartfonów, tabletów, urządzeń wearables czy urządzeń VR) oraz źródeł światła (np. oświetlenie). Spółka pracuje nad emiterami trzeciej i czwartej generacji, tj. wykazującymi właściwości TADF (ang. Thermally Activated Delayed Fluorescence, Termicznie Aktywowana Opóźniona Fluorescencja) i hiperfluorescencję. Równolegle do współpracy z LG Display, Noctiluca prowadzi rozmowy z innymi podmiotami branżowymi – w zeszłym roku Spółka podpisała MTA z japońskim koncernem chemicznym wchodzącym w skład grupy będącej jednym z największych na świecie producentów samochodów i autobusów oraz komponentów do elektroniki użytkowej.
W grudniu 2021 Spółka złożyła na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie Dokument Informacyjny związany z notowaniem na NewConect. Jest to krok jaki Spółka deklarowała swoim inwestorom z rundy pre-IPO, w ramach której pozyskała łącznie 8,7 mln PLN, osiągając w sierpniu 2021 roku wycenę 41 mln PLN.
– Spółka zwiększyła swoją wycenę o 100% w ciągu ostatniego roku. Mimo iż wzrost kapitalizacji jest imponujący to biorąc pod uwagę potencjał Spółki. Sama wycena była bardzo atrakcyjna w porównaniu do graczy branżowych – 10 mln USD wyceny Noctiluca vs 200 mln USD Cynora z Niemiec czy ponad 250 mln USD Kylux z Japonii. – dodaje Michał Chabowski, członek zarządu Rubicon Partners Ventures, funduszu będącego inwestorem w spółce i koordynatorem zrealizowanych emisji akcji.
Według szacunków Display Supply Chain Consultants (DSCC) rynek OLED jest wart obecnie ponad 30 miliardów dolarów i rośnie w tempie ponad 20% rocznie. Noctiluca wymieniana jest jako jeden z liderów branży wraz z globalnymi graczami takimi jak: CYNORA (wycena ponad 200 mln USD), Kyulux (pozyskane 96 mln USD, wycena ponad 250 mln USD) i Universal Display Corporation (kapitalizacja 7,6 miliardów USD na Nasdaq).