Podczas dorocznej konferencji prasowej, Kostas Vouzas — dyrektor generalny i Martijn Smelt — dyrektor ds. marketingu TP Vision — właściciela marki Philips TV & Sound przekazali informacje nt. wyników biznesowych firmy w 2021 r., a także planów dotyczących nowych produktów, które mają zostać wprowadzone na rynek w pierwszym półroczu 2022. Ogółem TP Vision zanotował w ubiegłym roku 17% wzrost sprzedaży, przede wszystkim dzięki segmentowi audio oraz segmentowi telewizorów premium Ambilight.
Philips Fidelio
Ubiegły rok był bardzo udany dla produktów audio marki Philips Fidelio, reaktywowanej stosunkowo niedawno. Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszyły się słuchawki X3 oraz L3, a także soundbar B97.
Całkowita sprzedaż produktów linii Fidelio wzrosła w roku 2021 czterokrotnie w stosunku do roku poprzedniego. W tym roku — dzięki wprowadzeniu na rynek kolejnych produktów linii Fidelio — przewidywane są dalsze wzrosty w tym obszarze.
Słuchawki sportowe
Znaczące wzrosty w segmencie audio nastąpiły również dzięki wprowadzeniu na rynek w ub. roku serii słuchawek sportowych PHILIPS GO. W roku bieżącym TP Vision chce podtrzymać ten trend, wprowadzając na rynek nowe typy słuchawek sportowych i wzbogacając ofertę o wytrzymałe, przenośne głośniki bezprzewodowe.
We wzrostach segmentu sportowego ma też pomóc współpraca z zespołem kolarskim i łyżwiarskim Jumbo Visma oraz nawiązanie partnerskiej współpracy z największą na świecie imprezą biegową, Wings for Life World Run.
Ambilight
Sprzedaż telewizorów wyposażonych w technologię immersyjnego oświetlenia Ambilight nadal odnotowuje silne wzrosty, w dużej mierze dzięki rosnącej o 53% w roku ubiegłym sprzedaży modeli OLED, w tym telewizorów segmentu premium OLED+ wyposażonych w systemy dźwiękowe Bowers & Wilkins.
Popularność telewizorów Philips OLED Ambilight wynika z wyjątkowej jakości obrazu, uzyskanej dzięki zastosowaniu najnowszych paneli w połączeniu ze wciąż rozwijanym procesorem P5 AI, wykorzystującym sztuczną inteligencję. Procesor ten zdobył w ubiegłym roku wiele nagród, jest obecnie uważany za najlepszy na rynku mikroprocesor stosowany w telewizorach. System Ambilight przyczynił się też w znacznym stopniu do wciąż rosnącej popularności wśród klientów telewizorów serii Performance.
Telewizory serii Performance – „the One to watch”
Seria telewizorów Performance jest sprzedawana pod hasłem „The One to watch” (w wolnym tłumaczeniu: ten jedyny), co podkreślać ma fakt, że jest to jedyny telewizor, który ma wszystko, czego może potrzebować konsument – technologię, jakość i wydajność modelu premium, przy rozsądnej i bardzo konkurencyjnej cenie. Koncepcja „The One” została w ubiegłym roku rozszerzona na soundbary, pomagając zwiększyć wzrost sprzedaży w tym segmencie o 70% rok do roku.
Nowe telewizory
W pierwszej połowie 2022 roku na rynek wejdzie nowy telewizor OLED807, który wyposażony zostanie m.in. w procesor P5 AI szóstej generacji, ulepszony system Ambilight oraz mocniejszy system dźwiękowy. Będzie on dostępny w rozmiarach ekranu 48, 55, 65 i 77 cali. Inną nowością będzie nowy telewizor serii Performance — Philips 8807 DLED, który dostępny będzie w rozmiarach 43, 50, 55, 65, 75 oraz — po raz pierwszy w historii marki – 86 cali.
Zrównoważony rozwój
Marka Philips jest znana ze swoich działań na rzecz zrównoważonego rozwoju. W ubiegłym roku TP Vision uczynił z tego obszaru istotną część swojego biznesu, zwiększając inwestycje w tym zakresie i uznając za kluczowe dla przyszłości marki Philips TV & Sound. W 2022 roku przełoży się to m.in. na rezygnację z wykorzystania opakowań telewizorów z kolorowym nadrukiem, a także zastąpienie wewnętrznych plastikowych opakowań słuchawek materiałami bardziej ekologicznymi.
Linia Philips Sound Sports wesprze w tym roku imprezę Wings For Life World Run, dołączając do kampanii zachęcającej do uprawiania sportu i jednocześnie zbierającej fundusze na badania nad urazami rdzenia kręgowego (zgodnie z hasłem: biegamy dla tych, którzy nie mogą).
TP Vision ogłosił również wsparcie dla The Explorers i jej projektu tworzenia archiwum zawierającego informacje nt. przyrodniczego i kulturowego dziedzictwa oraz cudów Ziemi. Philips TV będzie wykorzystywać treści The Explorers w materiałach filmowych służących do demonstracji możliwości telewizorów Philips, pomagając jednocześnie w podnoszeniu świadomości na temat projektu.
Philips TV & Sound dba też o to, aby klienci nie tylko czerpali przyjemność ze słuchania sprzętu audio tej marki, ale też robili to bezpiecznie. Stąd pomysł na nawiązanie partnerskiej współpracy z fundacją Tinnitus Free i wsparcie jej w działaniach na rzecz podnoszenia świadomości, zapobiegania czy znalezienia lekarstwa na schorzenie zwane potocznie szumem w uszach.
Globalne partnerstwa
W roku 2022 kontynuowania będzie współpraca z Bowers & Wilkins i zespołem Jumbo Visma — w ramach programu TP Vision zakładającego współpracę z europejskimi firmami specjalistycznymi, w tym Abbey Road Studios, Muirhead i Kvadrat.
• Porównanie roku 2021 do 2020:
◦ Całkowity wzrost sprzedaży o 17%
◦ Wzrost sprzedaży telewizorów wyposażonych w Ambilight o 53%, głównie w segmencie odbiorników OLED, w tym modeli i OLED+ w segmencie premium
◦ Wzrost sprzedaży telewizorów serii Performance, m.in. dzięki wprowadzeniu soundbarów dedykowanych tej serii urządzeń
◦ Wzrost sprzedaży soundbarów aż o 70%
◦ Wzrost sprzedaży sprzętu audio z linii Fidelio
• Inne ważne wydarzenia w roku 2021:
◦ Wprowadzenie na rynek bardzo dobrze przyjętej przez klientów serii słuchawek sportowych PHILIPS GO, wspierane partnerstwem z wiodącym zespołem kolarskim i łyżwiarskim Jumbo Visma
◦ Ponad 170 nagród przyznanych produktom Philips TV & Sound przez europejskie media, w tym 100 dla telewizorów i 74 dla produktów audio
◦ Kontynuacja współpracy z innymi europejskimi firmami specjalistycznymi – w tym Bowers & Wilkins, Abbey Road Studios (słynne studio, gdzie nagrywali m.in. The Beatles), Team Jumbo Visma
◦ Nawiązanie współpracy partnerskiej z Wings for Life World Run (międzynarodowy bieg charytatywny organizowany w 33 miastach na świecie), The Explorers (odkrywcy tworzący katalog przyrodniczego i kulturowego dziedzictwa oraz cudów Ziemi) oraz Tinnitus Free Foundation (fundacja zajmująca się fundraisingiem i prowadzeniem kampanii, których celem jest opracowanie leku na schorzenia związane z tzw. szumem w uszach oraz profilaktyką w tym zakresie)