epoint

Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych dla e-handlu prezentuje swoje przewidywania, które będą miały największe znaczenie dla marketingu w 2022 r.

Odkąd wszyscy przenieśliśmy się do sieci, jest więcej treści, reklam, webinarów, po prostu więcej cyfrowego szumu. Z ponad 46% firm na całym świecie, które w ostatnich latach przeszły przyspieszoną transformację, by móc obsługiwać klientów, pozostających w swoich domach trzeba jeszcze lepiej walczyć o uwagę klientów. – mówi wiceprezes Liferay ds. marketingu i były analityk Forrester Jonathan Tam.

Dlatego właśnie udana transformacja cyfrowa ma kluczowe znaczenie dla marketerów w tym roku. Nie wystarczy po prostu być online, te doświadczenia muszą być najwyższej jakości. Zdaniem szefa marketingu Liferay są trzy najważniejsze trendy, które będą napędzały sukces firm w 2022 r.

1. Cyfrowe i osobiste

To koniec sytuacji, gdy firmy stawiają na dwa typy rozwiązań – osobisty kontakt z klientem lub poprzez technologie cyfrowe. „Klienci będą oczekiwać możliwości wirtualnego spotkania, nawet wtedy, gdy można bezpiecznie uczestniczyć w nim osobiście. Ta tendencja utrzyma się, choć część z klientów będzie preferowała cyfrowy kontakt, zwłaszcza że wiele firm pracuje w sposób hybrydowy, a coraz więcej osób chce nadal pracować zdalnie” – dodaje szef marketingu B2B Liferay.

Marketerzy, żeby sprostać oczekiwaniom, muszą nie tylko wzbogacać swoją ofertę cyfrową, ale także łączyć ją z doświadczeniami klientów w świecie realnym. Co ciekawe jednak, według badania przeprowadzonego w 2020 roku, tylko 9% respondentów ma dobre doświadczenia kontaktu zarówno w offline i digital.

Dlatego, by zapewnić prawdziwie omnichannelowe doświadczenie, firmy będą musiały zainwestować w integrację łączącą różne systemy i aplikacje w jedno rozwiązanie. Rozwiązań z zakresu technologii marketingowych według Scotta Brinkera z Martech 50001, istnieje ponad 8000, którymi muszą zarządzać zespoły wsparcia, dział IT, przedstawiciele handlowi oraz inne osoby w całej firmie.

2. Lepsze dane dla lepszej personalizacji

Personalizacja nie jest bynajmniej nową taktyką marketingową, jednak wiele organizacji wciąż ma problemy z jej skuteczną realizacją. Nie jest na nią położony zbyt wielki nacisk albo przeciwnie — jest zbyt inwazyjna. Jednak według szefa marketingu Liferay, personalizacja jest wciąż najbardziej bezpośrednim sposobem na wyróżnienie się i dotarcie do klienta.

Według badania przeprowadzonego przez NTT 2 w 2020 roku, 86,5% firm z branży…. nie stosuje żadnej personalizacji lub stosuje ją tylko częściowo. Dlatego kluczowe jest posiadanie właściwych danych:

Najważniejszym elementem sukcesu personalizacji jest zdolność do agregowania i zbierania danych z różnych punktów styku i kanałów dotarcia do klienta, dla pełnego obrazu kupującego. Wiele pakietów technologicznych jest nadal budowanych oddzielnie, a poszczególne działy i zespoły korzystają z własnych technologii i aplikacji. To prowadzi do rozproszenia danych, które nie mogą być wykorzystane do lepszego zrozumienia klienta. Dlatego tak ważne są rozwiązania integracyjne, dla wyeliminowania silosów i zgromadzenia danych w jednym miejscu. — mówi Jonathan Tam.

3. Zwiększanie cyfrowej zwinności

Nie wystarczy, że firma jest po prostu cyfrowa. Ubiegły rok udowodnił, że firmy muszą być w stanie szybciej wchodzić na rynek. Przedsiębiorstwa mogą się już teraz upewnić, że są przygotowane na zmiany i modyfikacje zgodnie z potrzebami klientów. Będzie to jednak wymagało inwestycji w możliwości cyfrowe, które przyspieszą czas wprowadzania produktów na rynek. Obejmują one:

– wyposażenie użytkowników nietechnicznych i technicznych w możliwości tworzenia rozwiązań technologicznych bez znajomości języków programowania – low-code i no-code.

– wykorzystanie chmury do zapewnienia ciągłości biznesowej i skalowalności, zamiast zlecania zespołom IT utrzymywania i aktualizowania infrastruktury w siedzibie firmy.

– usprawnienie operacji wewnętrznych poprzez wdrożenie samoobsługi dla pracowników.
Transformacja to strategia. Dostosowywanie się do zmian jest integralnym elementem codziennych zadań marketera, sedno tego, co robią marketerzy, pozostaje niezmienne: dostarczanie wartości klientowi.

Cyfrowa transformacja to nie tylko platforma czy technologia, to strategia integracyjna, w której centrum znajduje się kupujący. Dlatego bez względu na to, jakie taktyki i aplikacje wykorzystujesz, w centrum uwagi musi być klient. – podsumowuje Jonathan Tam.

Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments