Firma technologiczna IFS zanotowała o ponad 1/5 większe przychody porównując rok 2021 do 2020. Szczególnie wysoki wzrost dotyczy usług chmurowych i wyniósł 105%.
Mimo wyzwań związanych z pandemią Covid-19 strategia firmy oparta na dostarczaniu Klientom najwyższej jakości Moments of Service™ pozwoliła na osiągnięcie stabilnego wzrostu w każdym kolejnym kwartale ubiegłego roku, podobnie jak przez poprzednie dwa lata. CAGR, czyli skumulowany roczny wskaźnik wzrostu za 2020/2021 wyniósł 22% dla przychodów ze sprzedaży oprogramowania i 36% dla przychodów okresowych.
W ostatnim roku niezależnie od branży organizacje skupiały się na transformacji swoich modeli biznesowych. Wykorzystanie przewagi związanej z technologią cyfrową oraz innowacyjnością usług pozwalało im wyróżnić się na tle konkurencji w tym niepewnym czasie. Bez wątpienia kluczowa okazała się zdolność adaptacji organizacji do zmieniających się okoliczności oraz elastyczność reagowania na wymagania klientów. Podążając za chęcią dostarczania klientom trwałych korzyści w możliwie najkrótszym czasie IFS stale koncentrowało się na wspieranych branżach, co owocowało dostarczeniem rozwiązań spełniających ich bieżące potrzeby, ale również umożliwiających średnio i długookresowe planowanie procesów i zasobów.
Dwucyfrowy wzrost przychodów czwarty rok z rzędu
Dyrektor Generalny IFS CEO, Darren Roos komentuje: Jesteśmy niezwykle dumni z dwucyfrowego wzrostu przez cztery kolejne lata, zwłaszcza w świetle trudnych okoliczności panujących po roku 2019. W 2021 osiągnęliśmy cel wspierając naszych klinkietów w dostarczaniu najlepszych Moments of Service™. Na urzeczywistnienie naszych planów wpływ miała strategia fuzji i przejęć. Pomyślnie włączyliśmy do struktur IFS dwie firmy. Od momentu dołączenia Axios Systems do rodziny IFS w czerwcu zeszłego roku zwiększyliśmy liczbę subskrypcji IFS assyst o 236 % w porównaniu do analogicznego okresu w 2020 roku.
Dyrektor zarządzający IFS Poland & Europe East, Marek Głazowski dodaje: Z liczb wyłania się obraz mocnej firmy w dobrej kondycji, a najbardziej cieszy mnie to, że nie idziemy na kompromis z żadnymi innymi wskaźnikami, żeby osiągać zrównoważony rozwój na tym poziomie. IFS zawsze stawia na intensywny rozwój swojego oprogramowania, dzięki czemu umożliwiamy budowanie wartości dodanej, zapewniamy dostęp do innowacji, otwartość, elastyczność i skalowalność rozwiązania. Cieszę się, widząc, że znaczna część naszych przychodów pochodzi od nowych klientów, którzy postawili na jakościową zmianę wybierając .
Najważniejsze dane finansowei i operacyjne za 2021 rok
Dyrektor Finansowa IFS Constance Minc podkreśla: Wyniki za 2021 są bardzo ważne, ponieważ ich poziom ugruntowuje pozycję IFS, kolejny rok z rzędu pokazując dwucyfrowy skok przychodów ze sprzedaży z oprogramowania, przy jednoczesnym wzroście osiąganej marży. Kontynuujemy naszą pracę, chcąc być liderem branży w zakresie m.in. satysfakcji klientów, rozwoju i rentowności.
• Przychody ze sprzedaży oprogramowania wyniosły 4928 mld SEK, czyli o 22% więcej niż w 2020 r.
• Przychody okresowe uplasowały się na poziomie 4061 mld SEK, czyli o 30% więcej niż w 2020 r.
• Przychody ze sprzedaży rozwiązań chmurowych wzrosły o 105% w stosunku do 2020 r.
• Przychody netto wyniosły 6767 mld SEK, zatem o 14% więcej niż w 2020 r.
Dyrektor Finansowa IFS Poland & Europe East, Anna Jędrys: Stabilność wzrostu przychodów wraz z dywersyfikacją przychodów i akwizycjami pokazuje siłę naszych aktywności, które przynoszą wymierne efekty. Dla regionu IFS Poland & EE był to niezwykle udany rok. Duże wzrosty w każdej gałęzi biznesowej są dowodem słuszności przyjętej przez nas strategii zwiększania zakresu działalności.
Ponieważ pod koniec drugiego kwartału 2021 r. WorkWave wydzielił się jako odrębna firma, powyższe wyniki nie uwzględniają ich wkładu w finanse Grupy IFS. Gdyby uwzględnić wkład WorkWave, tegoroczne przychody ze sprzedaży oprogramowania wzrosłyby o 32%, a Grupa IFS osiągnęłaby przychody w wysokości 984 mln USD.
Wybrane kamienie milowe IFS w 2021
• Luty: firma świętowała trzydziestolecie marki pod hasłem obietnicy zapewniania wartościowych Moments of Service™. Przeprowadzony rebranding marki zdobył uznanie i został uhonorowany licznymi nagrodamiii.
• Marzec: premiera IFS Cloud™, spójnego produktu wyposażonego w najnowsze technologie i cyfrowe innowacje, który również przyniósł firmie nagrody i wyróżnieniaiii.
• Kwiecień: premiera strategii zrównoważonego rozwoju IFS oraz obietnica uzyskania neutralności węglowej do roku 2025, a także mianowanie Lewisa Pugh ambasadorem zrównoważonego rozwoju IFS.
• Czerwiec: przejęcie Axios Systems, dostawcy ITSM oraz ITOM, w celu poszerzenia oferty usług.
• Lipiec: przejęcie Customerville, już od kilku lat używanego przez IFS w programie Voice of the Customer i mającego ułatwiać klientom IFS zapewnianie Moments of Service™.
• Październik: firma ogłosiła zwycięzców konkursu Change for Good Sustainablity Awards, w którym wzięło udział 35 światowych firm, a także premierę najnowszej wersji IFS Cloud zawierającej nowy moduł zrównoważonego rozwoju.
• Listopad: premiera IFS assyst 11.4, który umożliwia wprowadzenie cyfrowej samoobsługi w całej organizacji poprzez mocno uproszczony model ustalania cen.
IFS nadal stawia na pierwszym planie współpracę i tworzenie trwałych relacji z klientami, umacniając struktury obsługowe i ekosystem partnerów, a także utrzymując aktywne zaangażowanie w prace Fundacji IFS na Sri Lance, gdzie mieszka ponad 1500 pracowników IFS.