Gliwicka spółka Boldare, specjalizująca się w rozwiązaniach IT, w 2021 roku osiągnęła znaczny, 26-proc. wzrost przychodów. Firma ponad 90 proc. przychodów wypracowała w ramach współpracy z klientami spoza Polski.
Usługi Boldare to w głównej mierze budowanie i rozwój produktów cyfrowych – platform internetowych, aplikacji oraz dostarczanie niestandardowych rozwiązań IT. Marka Boldare powstała kilka lat temu, w wyniku fuzji dwóch siostrzanych spółek (XSolve i Chilid), których doświadczenie na rynku IT sięga aż 2008 roku. Niemalże od początku swoją działalność prowadzi głównie na rynkach zagranicznych, a dziś oferuje usługi właściwie na całym świecie. Przychody Boldare w rozkładzie na rynki prezentują się następująco: Azja – 45 proc., Europa (Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy) – 41 proc., Polska – 8 proc., USA – 5 proc. oraz inne – 1 proc.
Dobre wyniki finansowe za poprzedni rok są wynikiem z jednej strony procesu digitalizacji i ogólnie zwiększonego zainteresowania rozwiązaniami online w biznesie, a z drugiej – naszej ugruntowanej pozycji i doświadczenia w budowaniu produktów cyfrowych od A do Z. Warto wspomnieć, że z niektórymi klientami współpracujemy już od wielu lat. Miniony rok był dla nas pozytywny również pod kątem zatrudnienia i skalowania organizacji, przekroczyliśmy magiczną liczbę dwustu współpracowników. W stosunku do poprzedniego roku urośliśmy więc o 25 proc. W dobie „ostrej” konkurencji na rynku pracowniczym jest to nie lada osiągnięcie. – mówi Łukasz Nowakowski, CFO z Boldare.
Większość klientów Boldare to firmy z Europy Zachodniej oraz Półwyspu Arabskiego. Głównie są to klienci działający w sektorze energii odnawialnej, usług informatycznych oraz turystyki. W minionym roku firma wzmocniła swoją pozycję na rynku azjatyckim, szczególnie dzięki współpracy z firmami z branży telekomunikacji i konsultingu w zakresie zarządzania. W 2021 roku firma pozyskała aż 16 nowych partnerów. Dużą część jej portfolio stanowią także stali oraz powracający klienci. Średni czas współpracy z klientami dla Boldare to ok. 11 miesięcy, choć niektórzy z nich są wieloletnimi odbiorcami jej usług.
Oprócz wyników finansowych, pracownicy Boldare mogą być dumni ze zwiększonego w 2021 roku zaangażowania firmy w projekty pro bono.
Spółka współpracuje m.in. z Tech To The Rescue, czyli platformą pośredniczącą między firmami z sektora IT a organizacjami pozarządowymi i społecznymi, które potrzebują wsparcia w zakresie nowych technologii. – Realizacja projektów pro bono nie jest dla nas niczym nowym, ale dzięki współpracy Tech To The Rescue możemy trafiać do tych, którzy potrzebują tego najbardziej. Aktualnie wspieramy m.in. organizację Dziewuchy Dziewuchom, budując dla nich platformę IT, która będzie merytoryczną bazą tej organizacji i ułatwi zarządzanie niektórymi działaniami operacyjnymi, np. fundraisingiem.
Kolejnym naszym projektem pro bono jest aplikacja tworząca bezpieczne środowisko do dokonywania szybkich dotacji na rzecz schronisk dla zwierząt. To dla nas ważne, aby oprócz realizowania podstawowych celów biznesowych, wspierać swoimi kompetencjami organizacje, które nie mogą sobie pozwolić na zakup usług IT na rynku. Jest to część naszej działalności, którą będziemy starali się rozwijać również w przyszłości. – tłumaczy Nowakowski.
Firma Boldare aktualnie posiada swoje biura w 4 lokalizacjach w Polsce: w Gliwicach, Warszawie, Krakowie i we Wrocławiu. Dzięki możliwości pracy zdalnej dołączają do niej pracownicy z całej Polski i z zagranicy. Firma działa w ramach holakratycznej struktury organizacyjnej, polegającej na wyłączeniu roli menedżerów, a tym samym rozproszeniu funkcji zarządzania, które opiera się na samoorganizujących się zespołach. Spółkę charakteryzuje wysoki stopień otwartości i przejrzystości, m.in. w zakresie finansów, a także kultura organizacyjna oparta na wzajemnym szacunku i odpowiedzialności.