SEG 2025

ExpertSender złożył do KNF wniosek o zatwierdzenie prospektu w związku z zamiarem przeprowadzenia oferty publicznej akcji i debiutu na GPW.

ExpertSender jest twórcą, właścicielem i dostawcą platformy, która służy do wielokanałowej komunikacji elektronicznej (CPaaS). Z platformy korzystają firmy z dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce, tradycyjne sklepy oraz agencje digital marketingowe do prowadzenia kampanii marketingowych w Internecie. Platforma jest udostępniana na stronach internetowych ExpertSender w formule oprogramowania jako usługi (SaaS) i wykorzystywana w kampaniach marketingowych firm w Internecie.

Platforma umożliwia komunikację elektroniczną za pomocą email, sms, web-push, web pop-up, smart web pop-up i chatbot. Pozwala na segmentację odbiorców, aktywne zarzadzanie bazami i zgodami, rozbudowę baz danych o nowe informacje, stosowanie silników rekomendacyjnych, wielowymiarową analizę i raportowanie danych, a także dowolną konfigurację i dopasowanie ściśle do potrzeb użytkownika. ExpertSender dostarcza ponad 20 miliardów wiadomości rocznie na zlecenie ponad 360 klientów.

ExpertSender działa globalnie. Od początku, czyli od ponad 13 lat, koncentrujemy się na ekspansji zagranicznej, głównie w USA i na rynkach europejskich. Obecnie, poprzez partnerów franczyzowych, jesteśmy obecni także w Rosji, Chinach i Brazylii. Aż 88 proc. naszych przychodów w 2020 r. wygenerowała zagranica. Dynamicznie się rozwijamy sukcesywnie zwiększając sprzedaż i rentowność. Co istotne, nasz biznes, działający w modelu SaaS pozwala na znaczący wzrost przychodów bez istotnego wzrostu kosztów. Zamierzamy dalej intensywnie się rozwijać, także w drodze akwizycji podmiotów posiadających komplementarną lub konkurencyjną do naszej technologię, bądź umożliwiających nam poszerzenie istniejącej bazy klientów na dotychczasowych rynkach lub dostęp do nowych rynków geograficznych. – mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Naszymi klientami są duże i średnie przedsiębiorstwa, ale też mniejsze. Działają one głównie na rynku e-commerce, który jest w fazie dynamicznego rozwoju. To jednocześnie sektor z ogromnym potencjałem. Według naszych założeń, w ciągu pięciu lat globalny rynek e-commerce powinien rosnąć równie intensywnie na poziomie CAGR 9-11 proc., a polski rynek e-commerce w tempie jeszcze wyższym. Nasza firma już jest beneficjentem dynamicznego rozwoju e-commerce. Posiadamy wieloletnie doświadczenie, własną infrastrukturę, która pozwala na wysyłanie 300 mln wysoko spersonalizowanych wiadomości email na dobę. Dzięki rozwiązaniom automatycznego marketingu ExpertSender również skutecznie wspiera kampanie marketingowo-reklamowe podmiotów z branży e-commerce. – mówi Anna Flis, COO ExpertSender.

Potencjał modelu CPaaS

Jednym z elementów globalnej transformacji cyfrowej jest zastępowanie dotychczasowych tradycyjnych rozwiązań komunikacyjnych takimi, które są oparte na nowoczesnych technologiach. W efekcie na rynku rośnie zapotrzebowanie na usługi z zakresu automatyzacji komunikacji. Dodatkowo w ostatnich latach zwiększa się zainteresowanie oprogramowaniem do komunikacji, w których stosowane są technologie wykorzystujące usługi w modelach CPaaS i SaaS.

Ostatnie przejęcia na rynku CPaaS pokazują, że wraz z dynamicznym rozwojem segmentu e-commerce, wzrasta zainteresowanie spółek z branży CPaaS (dotąd skoncentrowanych na usługach komunikacji poprzez sms i voice) bardziej zaawansowanymi technologicznie i wyżej marżowymi systemami komunikacji, w tym email – niezwykle skutecznym narzędziem do prowadzenia komunikacji marketingowych. Dostawcy rozwiązań CPaaS w naturalny sposób poszerzają oferowane funkcjonalności o ten kanał. ExpertSender generuje dużą część przychodów dzięki masowej wysyłce wiadomości email. Przykładami trendu są ostatnie akwizycje na rynku.

ExpertSender, który z sukcesem prowadzi ekspansję zagraniczną, zamierza w dalszym ciągu umacniać i rozwijać pozycję liczącego się międzynarodowego dostawcy technologii, oferowanej w modelu CPaaS, służącej do zarządzania komunikacją wielokanałową.

Model biznesowy spółki jest skalowalny, a klienci – w dużej mierze powiązani z e-commerce – zdywersyfikowani branżowo. Spółka ma wieloletnie i stabilne relacje z klientami, średnioroczny przychód z klienta (ARPU) sięgnął 86 tys. zł w 2020 r. wobec 85 tys. zł w 2019 r.

Szybki wzrost, wysokie marże i dywidendy

Przychody i zyski ExpertSender systematycznie rosną. W ujęciu geograficznym 38 proc. przychodów generują klienci w Europie (poza Polską), 23 proc. w Ameryce Północnej, 14 proc. w Rosji, 12 proc. w Polsce, 7 proc. w Brazylii, 4 proc. w Chinach. Średnioroczny wzrost przychodów w latach 2018-2020 ExpertSender wyniósł 19,7 proc.

Dzięki realizacji przyjętej strategii oczekujemy przynajmniej podwojenia organicznej wartości wyniku EBITDA w 2024 r. względem 2021 r., a co za tym idzie, zakładamy utrzymanie wysokiego poziomu gotówki generowanej z działalności operacyjnej, którą planujemy dzielić się z akcjonariuszami w formie dywidendy. Intencją zarządu jest rekomendowanie walnemu zgromadzeniu wypłaty dywidendy w wysokości co najmniej 50 proc. zysku netto za dany rok obrotowy. Ostateczna decyzja dotycząca rekomendacji dotyczącej podziału zysku za rok obrotowy 2022 będzie uzależniona od aktualnej sytuacji finansowej i płynnościowej oraz realizacji planów inwestycyjnych i akwizycyjnych spółki. – dodaje Jakub Szudejko, CFO w ExpertSender.

Po trzech kwartałach 2021 r. spółka wypracowała 14,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 16,1 proc. w stosunku do analogicznego okresu w 2020 r. Marża EBITDA wyniosła po trzech kwartałach 2021 r. 49,5 proc. wobec 46,2 proc. w tym okresie w 2020 r.

W procesie potencjalnego IPO spółka współpracuje z firmą inwestycyjną IPOPEMA Securities, pełniącą rolę globalnego koordynatora oraz z Gessel, Koziorowski Kancelaria Radców Prawnych i Adwokatów. Harmonogram oraz parametry potencjalnej transakcji zostaną przedstawione do publicznej wiadomości w momencie publikacji prospektu.

epoint
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments