IBM zapowiedział rozszerzenie działalności zespołu Client Engineering w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla klientów i partnerów biznesowych. Multidyscyplinarne zespoły IBM Client Engineering zlokalizowane w Pradze, Warszawie i Moskwie, wspierają innowacyjność w regionie, zapewniając klientom lepsze doświadczenia, koncentrując się na współtworzeniu, technicznym doskonaleniu i szybkości w dostarczaniu wartości biznesowych.
IBM Client Engineering to połączone siły zespołów projektantów UI/UX, programistów, architektów rozwiązań, ekspertów zajmujących się danymi (data scientists), bezpieczeństwem, inżynierów dev ops oraz innych specjalistów. Współpracują oni bezpośrednio z klientami, aby szybko wdrożyć technologie i usługi IBM, rozwiązując kluczowe wyzwania biznesowe — a wszystko to jeszcze przed podpisaniem umowy.
W Europie Środkowo-Wschodniej serbski startup technologiczny Flamel.AI współpracował z zespołem IBM, aby w ciągu zaledwie siedmiu tygodni stworzyć opartą na sztucznej inteligencji aplikację internetową dla gier planszowych RPG.
Zbudowana w chmurze IBM Cloud oraz przy wsparciu IBM Watson, zapewnia graczom nowe wrażenia i większą ilość zabawy oraz do 75% skraca czas przygotowania rozgrywki.
Bank DSK w Bułgarii, członek Grupy OTP, współpracował ostatnio z zespołem Client Engineering w celu wspólnego opracowania MVP (Minimum Viable Product) do rozszerzenia warstwy integracyjnej DSK. Ponad 20 ekspertów z banku i IBM pracowało jako jeden zespół, wykorzystując praktyki Agile i DevOps do współtworzenia zasobów
i architektury, które Bank DSK mógł wdrożyć natychmiast po zakończeniu MVP.
Dzięki MVP, które z powodzeniem współtworzyliśmy z zespołem IBM Client Engineering, zwiększyliśmy efektywność biznesową procesu oceny technologii. Pozwoliło nam to na szybką ocenę wyników projektu z perspektywy biznesowej i technicznej. — powiedział Georgi Yotov, Head of Development w DSK Bank.
Rdzeń rozwiązania został wsparty przez Confluent Platform for IBM Cloud Pak for Integration zainstalowany na Red Hat OpenShift wraz z IBM InfoSphere Change Data Capture (CDC).
Przykłady projektów prowadzonych przez Client Engineering:
• W ciągu 4 tygodni przekształcenie procesu kwalifikacji ubezpieczenia na życie dla dostawcy usług przy użycia AI;
• W ciągu 3 tygodni dla klienta nieposiadającego doświadczeń w chmurze, braku usług zarządzanych i braku automatyzacji migracja do środowiska Red Hat OpenShift w chmurze IBM Cloud w celu przekształcenia zarządzania infrastrukturą i aplikacjami;
• Dla klienta z sektora publicznego, który ma wysokie wymagania w zakresie zarządzania danymi, pokazanie, jak technologia IBM może wykonywać analizy
8 razy szybciej za połowę kosztów w bezpiecznym środowisku bez kopiowania lub przenoszenia danych.
IBM Client Engineering to nasz unikalny framework do wprowadzania innowacji w sercu przedsiębiorstwa umożliwiając ich szybkie wprowadzanie na dużą skalę. Zasadniczo chodzi o dostarczanie naszym klientom wartości biznesowej, przy jednoczesnym pomaganiu im w transformacji ich procesów biznesowych. – mówi Wolfgang Wendt, IBM General Manager, Central and Eastern Europe.
COVID-19 zmienił całkowicie realia, w których działają organizacje na całym świecie. Klienci i pracownicy pozostali w swoich domach, łańcuchy dostaw i działalność wielu branż zostały zakłócone. Organizacje musiały wymyślić na nowo swoje dotychczasowe modele biznesowe, przyspieszyć cyfryzację i wdrożyć technologie takie jak AI, chmura hybrydowa oraz nadać priorytet bezpieczeństwu, aby przetrwać i wyjść z tego silniejszymi.
Nasi klienci funkcjonują w świecie ogromnej niepewności i nie jest już tak oczywiste, w jaki sposób powinni inwestować swoje pieniądze i jakiego rodzaju zwrotu z inwestycji mogą się spodziewać. Próbują dowiedzieć się, jak prosperować i wyjść z COVID-19 jako zmieniona organizacja. Jest to dokładnie ten rodzaj holistycznej transformacji, w której specjalizuje się IBM – wyjaśnia Martin Svik, IBM CEE CTO and IBM Client Engineering Leader.
IBM Client Engineering odnotował znaczny wzrost podczas pandemii z prawie 300 aktywności w 2020 r. do ponad 2500 w 2021 r., ponieważ firmy musiały łączyć się wirtualnie, szybciej podejmować decyzje, szybko reagować na zakłócenia
i koncentrować się na wynikach.